המשא ומתן הקואליציוני: המגעים להקמת ממשלה אמנם נמשכים, אך התקדמות לא נרשמה היום (רביעי), אלא להפך. גורמים פוליטיים מדברים על כך כי המו"מ קרוב יותר לפיצוץ מאשר להגעה להבנות בין הצדדים. המחלוקת אינה נמצאת בתחום המדיני, בכחול לבן לא מתנגדים להחלת הריבונות ולחוקים נוספים שהימין הבטיח לבוחריו. עוד בזמן ביקורו בוושינגטון אמר גנץ כי הוא תומך בתכנית המאה של דונלד טראמפ.

באשר למחלוקת על חלוקת התפקידים, בכחול לבן מוכנים לספוג את חזרתו של יולי אדלשטיין ללשכת יו"ר הכנסת במסגרת ההסדר הכולל. מי שממשיך להתעקש ולא מסיר את הווטו ממינוי אבי ניסנקורן לתפקיד שר המשפטים הוא ראש הממשלה, בנימין נתניהו. בליכוד לא מבינים את ההתנגדות לניסנקורן. גורמים בליכוד אומרים :"עבדנו איתו הרבה בהסתדרות, הוא אדם ענייני. אצלו מילה זו מילה".

מנגד, גנץ לא מוכן לסגת מההסדר לפיו מספר שרים יהיה שווה. זה מחייב את נתניהו לפטר כמה שרים מטעם הליכוד, ורה"מ בפירוש לא עומד בלחצים הפנימיים.

מוקדם יותר היום, יו"ר הכנסת בני גנץ נעל את ישיבת המליאה והודיע כי הישיבה הבאה תתקיים ביום שני הקרוב. עם זאת, הוא הוסיף כי במידה ויהיה צורך, הוועדה המסדרת תתכנס ותקבע ישיבה נוספת. גורמים ב"כחול לבן" אמרו למעריב כי אם יגיעו במהלך סוף השבוע להסכמה עם הליכוד על הקמת ממשלה, ויימצא פתרון לנושאים הנמצאים במחלוקת, תיקבע ישיבת מליאה מיוחדת עוד לפני יום שני - כדי לאשר ולהשביע ממשלה חדשה". עם זאת, הגורמים הדגישו כי "נכון לעכשיו, זה עוד רחוק". גנץ עצמו אף אמר במליאה: "אני מתחיל ליהנות מתפקיד יו"ר הכנסת. מי יודע כמה זמן זה יימשך".

כאמור, פחות משבועיים נותרו לסיום המנדט של גנץ והנושאים שעומדים במוקד המחלוקת הם תיק המשפטים, תפקיד יושב ראש הכנסת, נושא החלת הריבונות הישראלית בבקעת הירדן ובישובים היהודים ביו"ש ותיק משמעותי לכחול לבן במקום תיק החוץ.  אתמול נפגש יו"ר הכנסת ויו"ר כחול לבן בני גנץ עם קודמו בתפקיד ח"כ יולי אדלשטיין ולדברי גורמים בכחול לבן "השיחה עסקה גם בענייני הכנסת אך גם בהתנגדות כחול לבן לכך שהוא יבחר שוב לתפקיד יו"ר הכנסת 'בגלל ביזוי בית המשפט העליון'".

חבר הכנסת חילי טרופר (כחול לבן) אמר הבוקר בראיון בכאן ב כי "לא יוכל להתמנות שום בכיר בלי אישור של בני גנץ – בשל הדברים האלה אנחנו רוצים להיכנס לממשלה, אבל לא בכל מחיר. על הדברים החשובים אנחנו לא נוותר" אם לא נגיע להסכם שמבטיח את הדברים שחשובים לנו – לא תהיה ממשלה".

גורמים בכחול לבן הביעו חשש כי הסחבת במגעים להקמת ממשלה נובעת מכוונה של ראש הממשלה בנימין נתניהו "לבזבז" את תקופת המנדט שנותרה לח"כ בני גנץ להרכבת ממשלה וזאת כדי להקים בסופו של דבר ממשלת 61 בתמיכת חברי הכנסת יועז הנדל וצבי האוזר, שהקימו סיעה עצמאית בשם "דרך ארץ" ויו"ר גשר ח"כ אורלי לוי אבקסיס.