יו"ר כחול לבן, בני גנץ, מסר הערב (שבת) למקורביו כי יש התקדמות בהליכי המשא המתנהלים מול ראש הממשלה, בנימין נתניהו, בדרך להקמת הממשלה, וכי מסתמנת חתימה בקרוב. גורמים בכחול לבן מסרו כי הפערים בין הצדדים קטנים. אולם, למרות שהליכוד נסוג מהכוונה להעביר בחוק את פסקת ההתגברות, שתעקוף פסילת מועמדות של נתניהו על ידי בג"ץ, עדיין אין הסכמות בנושא.

ח"כ גנץ כתב בפוסט שפרסם אתמול בפייסבוק כי הוא עדיין מקווה להקמת ממשלת חירום לאומית, אך הוסיף כי "אם חלילה ייגזר עלינו, נלך לבחירות עם ראש מורם כי כל אדם במדינה יודע שחבריי ואני עשינו הכל, אבל הכל, למען מדינת ישראל בשעת משבר. אני מקווה ומאמין שאזרחי ישראל ידעו להעריך את כוונותיי. אני בא בידיים נקיות ושם את ישראל לפני הכל".

מקורבו של גנץ, ח"כ חילי טרופר, אמר בראיון לפגוש את העיתונות, ששודר היום אך הוקלט לפני כניסת השבת, כי “אנחנו אלה שעשו הכל כדי למנוע בחירות רביעיות. אמרנו ממשלה שתדאג לאזרחי ישראל בימי הקורונה כן, ממשלה שתפגע בשלטון החוק לא. נתניהו צריך להחליט האם טובת ישראל עומדת לנגד עיניו או טובתו האישית. אם זה יגמר בלי ממשלה אז יש פה נכלוליות וחוסר אחריות לאומית”. בליכוד מתחו ביקורת על הריאיון ואמרו כי מדובר בשבירת ההסכמה על עוצר ראיונות משני הצדדים.

בתוך כך שוחח יו"ר כחול לבן בני גנץ בסוף השבוע עם השרים אריה דרעי ויעקב ליצמן ועדכן אותם במשא ומתן הקואליציוני התקוע. גנץ טען בשיחה איתם כי "נתניהו לא מתקדם במגעים" והוסיף: "חבל שנגיע לבחירות רביעיות".

שר הביטחון והרמטכ"ל לשעבר, ח"כ משה (בוגי) יעלון, 'יש עתיד - תלם', כתב הערב בחשבון הטוויטר שלו כי "אם ב׳כחול לבן׳ מתכוונים להביא את הצעות החוק לגבי מועמדות לראשות ממשלה של נאשם עם כתבי אישום חמורים, רק כאיום על נתניהו, כדי לזחול לממשלתו - ׳יש עתיד - תל״ם׳ לא תשתף עם זה פעולה. נהיה שותפים לחקיקה מלאה, ובשלוש קריאות. עדיין לא מאוחר להפסיק את המו״מ המביש עם הנאשם, ולהצטרף אלינו". כזכור, כחול לבן הגישו הצעת חוק הקובעת כי ח"כ שהוגש נגדו כתב אישום לא יוכל לכהן כראש ממשלה אך נמנעו עד כה מלקדמן.

משה יעלון (צילום: אבשלום ששוני)
משה יעלון (צילום: אבשלום ששוני)

גם יו"ר סיעת יש עתיד, ח"כ עפר שלח, אמר הערב בערוץ 13, כי "אנחנו נשתף פעולה עם כחול לבן בחקיקה בתנאי שגנץ יודיע שהוא מפסיק את המשא ומתן לכניסה לממשלת נתניהו". ח"כ שלח הביע חשש מכך שכחול לבן מתכוונת להשתמש בהצעות החוק שיש עתיד, ישראל ביתנו וגם כחול לבן עצמה הגישו בנושא, רק כדי לשפר את תנאי הכניסה שלה לממשלה.

היום שוב קיימו פעילי תנועת הדגלים השחורים הפגנה מול ביתו של ח"כ גבי אשכנזי (כחול לבן) בכפר סבא בדרישה שלא להיכנס לקואליציה עם נתניהו. לדבריהם אחד הפעילים עוכב, זומן לחקירה, חש ברע ופונה באמבולנס לבית חולים. מחר מתכננים פעילי התנועה הפגנה גדולה בתל אביב, ולדבריהם המשטרה דרשה מהם לקיימה בכיכר רבין כדי לאפשר מרווח גדול בין מפגין למפגין.