חן ליברמן, עיתונאית חדשות 13, שוחחה הבוקר (ראשון) עם אריה אלדד ויריב אופנהיימר ב-103FM עם המראיינים על מהלך הערוץ בו פרסם בשבוע שעבר לייב שקופיות ובהן תיקונים לדברים שאמר. מדובר בפעם הראשונה בה מערכת חדשות ישראלית עושה צעד כזה, הדומה להתנהלות הרשתות הגדולות בארה"ב - פוקס ניוז ו-CNN.

כתבת המקור ערוץ 13. בשבוע שעבר נפל דבר, על המסך של ערוץ 13 בזמן נאום נתניהו הופיעו כתוביות, מצד אחד מה הוא אומר ומצד שני מהי האמת. מה דעתך על התופעה?
"אני חושבת שזה דבר שהיה צריך לקרות מזמן ונהוג לומר מוטב מאוחר מלעולם לא. אבל אני כן תוהה האם זה מאוחר מדי בשביל זה. אני לא חושבת שיש נזק בעשייה הזאת. אחרי כל כך הרבה שנים של דיס-אינפורמציה שחילקה אותנו למחנות שלא משנה איה פרט מידע נזרק כל אחד יעשה מזה את מה שהוא רוצה לעשות. אז גם הסיפור הזה, ההחלטה של ערוץ 13 לעשות סדר בשקרים שמפיץ רה"מ ולהגיד מה נכון ומה לא מאוד אלמנטרי בכל זאת מצליח לעורר דיון שהשקרים של רה"מ כבר לא במרכז הדיון".

אתמול היו כתוביות בראיון של גנץ?
"היו שקרים?"

נתניהו משקר כל הזמן וגנץ לא?
"לפני שאני מתחילה להגן על גנץ, אני שואלת אתכם – איפה היו השקרים?"

יכול להיות שלא היו, לא עקבתי.
"זה בדיוק מה שאתה עושה, אתה לוקח את זה קדימה במקום להתעסק במהות. רה"מ משקר – את רה"מ צריך לתקן".

אריה: מי שמכם אתכם לקבוע שהוא משקר, תנו לציבור להחליט מה אתם הפרשנים של האמת?; יריב: אני בצד שלך ואני חושב שזה טוב. יש לי שאלה בכ"ז. מחר יגיד נתניהו שהסכמי אוסלו יביאו הרוגים אתם תכתבו בעובדות שהסכמי אוסלו הצילו חיים או הפוך, כותב מהשמאל יגיד שההסכמים הצילו חיים ובערוץ 20 יגידו ההפך. השאלה היא מה זה עובדה ומי קובע מהי העובדה הנכונה?
"כשרה"מ עומד בנאום ומדבר על כך שהוא לא רוצה בחירות כשלגנץ יש את היכולת לעצור, כשאנחנו יודעים בבירור שמי שהפר בבוטות את ההסכם זה רה"מ, ומי שיכול לעצור את הבחירות זה רה"מ, פה יש עובדה מאוד ברורה".

עובדה או פרשנות?
"זו עובדה".

את הפכת את זה לעובדה.
"לא הפכתי את זה לעובדה".

את שמה כתובית שזה שקר או אמת.
"אתה מוזמן להתווכח איתי על זה שזאת עובדה. באותו רגע, אותו עורך ששם את הכתובית יודע שזו עובדה, אריה אלדד אולי לא מסכים איתו אבל באותו רגע זה עובדה וצריך לשים את הכתובית הזאת".

אם מחר גנץ מוותר אתם תפרסמו התנצלות? כי זה היה תלוי בגנץ?
"אם גנץ יוותר אבל באותו רגע זה תלוי בנתניהו. יש הבדל בין הבטחה שהופרה לבין שקר בשידור חי. כשגנץ מבטיח לא אשב עם נתניהו אתה חושב שהוא התכוון לזה באותו רגע?"

האם פרסמת הודעתם שגנץ שקרן כשהוא נכנס לממשלה?
"יש מישהו שלא דיבר על ההבטחות שהוא הפר?".

אריה: לא בזמן הראיונות שלו; יריב: ערוץ 13 הודיעו שיעשו את זה בכל נאום של פוליטיקאי?; אריה: אני אפרסם כתובית שערוץ 13 שקרן כי הוא לא עושה את זה. את לא מרגישה שזה להפוך את החדשות?
"רה"מ משקר במצח נחושה, זה הסיפור".

תכתבי מאמר דעה או טור פרשנות.
"אתה צריך להבין, בתקשורת יש אחריות לא רק להיות פלטפורמה לספינים ולשקרים אלא להציג ספין אחד מול השני והצופה יבין. הצופה סומך על התקשורת שתתווך לו".

תעלו מיד אחרי רה"מ פרשן פוליטי, זה הגון.
"זה גם קרה אבל מה מפריע לך אם זה תוך כדי?".

אני חושב שאם הציבור יתחיל להעביר ערוץ אתם תפסיקו כי כסף יותר חשוב לכם מהאמת.
"פחות מעניין אותך השקרים של רה"מ, אתה לוקח את הדיון לכיוון אחר וחבל".