טוב. אני מודה שיש לי חולשה לרותי רוסו. מאז שהפציעה על המסך כשופטת ב"משחקי השף" ו"המסעדה הבאה" היא שבתה את לבי בהופעתה. אישה יחידה לצד מאיר אדוני, אסף גרניט, מושיק רוט ויוסי שטרית, תותחים כבדים ושפים מוערכים, אצילית, יפה, רהוטה, עם אישיות נעימה וידע פנומנלי, ועוד עם שיער כסוף. אם זו לא יוניקורן אז מה זה יוניקורן? 

את הידע הקולינרי שלה, אם תהיתם, היא רכשה בבית הספר הבינלאומי הגבוה לבישול בניו יורק, המכון הקולינרי הצרפתי, אבל כמובן, שכמו כל שף, שמתגאה שלמד הכי הרבה על רזי המטבח - מאמא שלו, במקרה שלה מדובר בנירה רוסו, עיתונאית אוכל,מחברת ספרי הבישול ומעמודי התווך של המטבח הישראלי. אז בטח שהסתקרנתי לטעום את הפיצות שהן רקחו יחד. ובכלל, מכירים בן אדם שיגיד לא לפיצה? אני לא.

רותי ונירה רוסו  (צילום: אודי מוצני)
רותי ונירה רוסו (צילום: אודי מוצני)

בסיבוב הקודם של פיצות השף שיצרו בדומינו'ס היה זה הלל גרדי עם "פיצות פרא" המצוינות שלו, על טהרת גבינות העיזים, עשבי הבר וירקות שורש אדמתיים. באף אחת מהן לא היה רוטב עגבניות, ובמקומו קיבלנו בסיס שמנת או גבינת לאבנה. מי שכמוני, אוהב גיוון באוכל ויציאה מהמשבצת הקלאסית, עף על הפיצות האלה, וחבל שהן כבר לא בתפריט הרשת. אבל עכשיו קבלו במקומן את הסדרה החדשה של רותי ונירה רוסו הנקראת OH MAMMI. פה דווקא כן מככב רוטב העגבניות הקלאסי, אלא שההפתעות הן אחרות, כשהבולטת בהן היא השימוש בענבים.

"במהלך חודשי הפיתוח ליצירת שלושת הפיצות הסופיות בסדרה עשינו קרוב לעשרים סוגי פיצות שונות במטרה להגיע לשילוב המושלם" אומרות האם ובתה. "ההשראה שלנו לסדרת הפיצות החדשה היתה היופי, הטעם והמגוון הקיים בחקלאות הישראלית: עגבניות, פלפלים, ענבים, שמני זית, גבינות עיזים ועשבי תיבול שאנחנו אוהבות". 

סדרת OH MAMMI של רותי ונירה רוסו לדומינו'ס פיצה (צילום: דן פרץ)
סדרת OH MAMMI של רותי ונירה רוסו לדומינו'ס פיצה (צילום: דן פרץ)

הפיצה הראשונה בסדרה היא OH MAMMI ענבים מקורמלים: שילוב משגע של ענבים מתקתקים, רוטב שמנת, אגוזי מלך קלויים, גבינת גאודה עזים משובחת, מוצרלה, פרמז'ן, עלי ארוגולה ורוטב בלסמי מצומצם מעל. על פניו תשאלו מה הקשר בין פיצה לענבים?  אבל כשחושבים על זה רגע, למה עגבניות שרי כן וענבים לא? וכשטועמים את זה, אז כבר מתחילים לחשוב, בעצם למה לא ענבים גם בסלט? באופן מפתיע, הענבים מככבים כאן ממש בדומה לעגבניות שרי מתקתקות-חמצמצות, וזה טעים להפליא. הטעם הוא כמובן מתוק יותר מעגבניות. במבחני הטעימה שנעשו לבחירת הפיצות היא זכתה לציון הגבוה ביותר. למי שלא שומר כשרות, הפיצה הזו מגיעה גם עם סרוולד. לא טעמתי, אבל זה נראה ומריח טוב.

ואם בעגבניות שרי עסקינן, אז הפיצה השנייה בסדרה עושה להן כבוד. OH MAMMI – עגבניות סמוקות: פיצת עגבניות קיץ הכוללת עגבניות מגי, עגבניות שרי צהובות ושרי ליקופן לצד גבינת עזים, אגוזי מלך, מוצרלה ורוטב בלסמי מצומצם מעל בתוספת תבלין ייחודי עם מלח גס, סומאק, פלפל שחור, צ'ילי גרוס ושום יבש. זאת פיצה שלחלוטין מקדשת את הרוטב והיא לדעתי גם המוצלחת מבין השלושה. ועדיין, ביג שאפו לענבים.

למה עגבניות כן וענבים לא? (צילום: רפי דלויה)
למה עגבניות כן וענבים לא? (צילום: רפי דלויה)

מה מרכיב הכי חשוב בפיצה לדעתך? הבצק, הרוטב או הגבינה?

רותי רוסו: "וואו. שאלה קשה. לדעתי הבצק. אבל יש לי התלבטות קשה על המרכיב השני בחשיבותו, בין הרוטב לגבינה. אני חושבת שזה הרוטב, כי עם בצק טוב ורוטב מוצלח, אפילו גבינה צהובה פשוטה יכולה לעשות את העבודה".

הפיצה השלישית היא OH MAMMI – פטריות שזופות: פיצה לחובבי הפטריות על בסיס רוטב שמנת הכוללת פטריות שמפיניון ופורטבלו בשילוב בצל קונפי, גבינת גאודה עזים, מוצרלה, עלי ארוגולה, פלפל שחור גרוס, וסקוויז של איולי שום מעל. קשה להגיד עליה שהיא פיצת קיץ, משום שטעמי הפטריות והבצל הם אדמתיים ועמוקים ורוטב השמנת הופך אותה לחורפית משהו. למה בכל זאת היא נכנסה לתפריט? מהסיבה הפשוטה שפיצה פטריות היא הפיצה השנייה המועדפת על הקהל הישראלי. וגם על ילדים. בסדרה הקודמת של הלל גרדי, פיצה פטריות הייתה הנמכרת ביותר. ובכל זאת, אנחנו מדברים פה על פיצות וילדים בחופשת הקיץ. שזה בערך כמו הקשר בין בירות למונדיאל. 

סביר להניח שגם אתם תעדיפו "להתפרע" על פיצה פטריות במקום פיצה רגילה בהזמנה הבאה, אבל אולי הפעם, תהיו קצת יותר אמיצים ותנסו את פיצת הענבים או עגבניות השרי. לא תתאכזבו.

מחיר פיצה מהסדרה החדשה יעמוד על 86.9 ₪. במהלך תקופת ההשקה של הסדרה החדשה יוצע מבצע מוביל הכולל פיצה OH MAMMI + משפחתית קלאסית, ב- 66 ש"ח כל אחת (132 ₪).