לרגל שמונה שנות פעילות השיקה לאחרונה רשת "אמריקה בורגרס" ספיישל חדש "סליידר בורגרס", שבו מוצעים מספר סוגי בורגרים שמתאימים בעיקר לחך האמריקאי אך עם ניסיון להתאים זאת גם לקהל הישראלי. בין סוגי הסליידר ניתן למצוא חמש גירסאות להמבורגר בנוסח מאוד "אמריקאי" שניתן להזמין עם תוספת, כאשר כולן על בסיס שתי קציצות במשקל 100 גרם כל אחת. 

לאור הביקוש: מתכון נוסף לעוגיות בראוניז שאי אפשר להפסיק לאכול
עד 50 שקלים: לזלול עם הילדים בזול בחופש הגדול בלי לקרוע את הארנק

סדרת הסליידרים כוללת כמובן את ההמבורגר הקלאסי שתמיד עובד, אבל שווה לבדוק גם את האחרים, כגון ה"ניו יורק צ'יזבורגר" עם גבינת צ'דר, רוטב אלף האיים שעושים במקום, בצל סגול צרוב על הפלאנצ'ה, עגבניה, מלפפון חמוץ וחסה; סליידר ה"אינפקטד מאשרום" עם גבינת גאודה, פטריות, מיונז כמהין שמוכן במקום , וסליידר ה"פרנץ' בורגר" שמגיע עם גבינה כחולה, ריבת בצל ומיונז- חרדל.

כמו כן, סוג אחרון של סליידר אותו טעמנו היה "קארנה בורגר", שכן כשמו הוא, מתאים בעיקר לקרניבורים מבינינו. הבורגר מגיע עם סלסה ורדה, מיונז צ'ילי ובשר מפורק מלמעלה, כלומר סוג של בשר בבישול ארוך שמפוזר מעל שתי הקציצות ועוטף אותן. יחד עם מנת הסליידר ניתן להזמין צ'יפס, שלטעמי היה די טוב, קשיח מבחוץ ורך מבפנים. לא היו לו טעמים חזקים מדי אך הוא היה מלוח בצורה מאוד מעודנת ונעימה.

לגבי ההמבורגר, הוא היה עשוי בצורה המתאימה ליתר התוספות אותו הוא מכיל. אולי זו דעה "סחית מדי" אבל אני חסיד של מדיום-וול, אז בשבילי הקציצות בסליידר זה הגיעו בצורה נכונה. בכל מקרה, הסלסה ורדה ששימה כמטבל העיקרי בתוך הבורגר הזה (אשר עשויה בעיקר מעלי כוסברה ושילוב עם בצל קצוץ), והיא הייתה טוויסט מעניין ולמען האמת שילוב ממש נחמד. 

מלפפונים חמוצים באמריקה בורגרס (צילום: יניר ברט)
מלפפונים חמוצים באמריקה בורגרס (צילום: יניר ברט)

עם זאת, מה שהכי הפתיע אותי בביקור הייתה המנה הראשונה, שנטען כי היא הכי מייצגת את המקום. זרמתי עם המארחים והזמנתי חמוצים. מה שקיבלתי היה שונה לחלוטין ממה שכנראה כל אחד יעלה על דעתו. מדובר במלפפונים חמוצים מטוגנים עם ציפוי קריספי מסביב, ובמבט ראשוני קשה היה להבין שזו המנה המדוברת.

החמוצים הגיעו עם מיונז צ'ילי לטבילה והיו מבחינתי שיחוק אמיתי. הם היו קריספים במידה הנכונה ופריכים, והמיונז היה קונטרה מצוינת לחמצוציות שלהם. אחר כך הבנתי שבארצות הברית זו מנה יחסית פופולרית, אנחנו פשוט כנראה לא מספיק אמריקאים בשביל להבין את זה. 

אמריקה בורגרס, אלנבי 112, תל אביב, 03-6581705
לאתר המסעדה