חגיגות אוקטוברפסט בישראל נפתחו אמש (שלישי) בטקס מיוחד של נקירת חבית הפסטביר של בירה ויינשטפן בהשתתפות שגריר גרמניה בישראל, מר שטפן זייברט. 

לאחר ההצלחה בשנה שעברה, מותג בירת החיטה הגרמנית האהובה של המבשלה הוותיקה בעולם, מקיימת בשנית את פסטיבל אוקטוברפסט בישראל, בחול המועד סוכות בין ה-3 וה-5 באוקוטובר, במתחם התחנה בת"א, מקום שתמיד כיף להסתובב בו, סוג של מדרחוב אירופאי באמצע תל אביב. כמה נעים לשתות בירה ככה, תחת כיפת השמיים, ולא בתוך בר סגור ואפלולי. בתל אביב מתוקנת כך צריכים להיראות ברים. גדולים ורחבים, שאפשר להסתובב בהם בנינוחות, לעשות לחיים ולהסתכל בעיניים. 

פסטיבל אוקטוברפסט בישראל (צילום: איתן גולן)
פסטיבל אוקטוברפסט בישראל (צילום: איתן גולן)

אורחי הפסטיבל יוכלו לטעום מבירת WEIHENSTEPHAN FESTBIER (ויינשטפן פסטביר) בירת לאגר גרמנית במהדורה מיוחדת, המבושלת פעם בשנה לרגל חגיגות האוקטוברפסט. מה לומר? טעמנו, היא מצויינת, ואנחנו שיכורים עד עכשיו. אפשר לסכם את זה ככה? הבירה של ויינשטפן רק נראית תמימה. בהירה וצלולה, מתקתקה מעט, אבל תופסת את הראש יופי יופי. עוד לא הגענו לחצי הכוס המלאה, וכבר היינו בענן השביעי.

השגריר הגרמני שטפן זייברט בפסטיבל אוקטוברפסט בתל אביב (צילום: דוד פרץ)
השגריר הגרמני שטפן זייברט בפסטיבל אוקטוברפסט בתל אביב (צילום: דוד פרץ)

אוקטוברפסט הוא פסטיבל בירה מפורסם שנערך מדי שנה במינכן, בירת חבל בוואריה הגרמני. הפסטיבל הראשון נערך ב-12 באוקטובר 1810 לרגל חגיגות נישואי נסיך בוואריה ונסיכת סקסוניה. הפסטיבל, הנחשב לגדול בעולם מבחינת מספר המשתתפים, מהווה עמוד תווך של תרבות בוואריה. מבשלת ויינשטפן היא המבשלה העתיקה ביותר בעולם, הפועלת בחבל בוואריה שבגרמניה מאז שנת 1040, והיא נחשבת גם לאחת האיכותיות ביותר בעולם. 

אוהל החגיגות הענק בישראל מכיל עד 450 איש ובתוכו ברים ארוכים עם עם בירות מגוונות מהחביות של ויינשטפן, דוכני אוכל מותאם עם נקניקיות וצ'יפס כמובן, כי אין שילוב מושלם מזה לבירה, חנות מרצ'נדייז, במת הופעות חיות ועוד. בנוסף, השנה, מותג ויינשטפן יחזק את ערך הקיימות שלו עם כוסות פוליקרבונט לשימוש רב-פעמי שיחולקו לשימוש לקהל הרחב במתחם. 

סוגי בירת Weihenstephan  שיוגשו בחגיגה (מחירי הבירה באירוע 29 שקלים ל-1/2 ליטר):

  • ויינשטפן  Hefe Weizen(חיטה קלאסית) - בירת חיטה גרמנית קלאסית, לא מסוננת ופירותית עם מרירות מעודנת.
  • ויינשטפן פסטביר - בירת לאגר עונתית, בעלת גוון זהוב וארומה פרחונית. נושאת מתקתקות נעימה מהלתת, ומרירות מרווה.
  • ויינשטפן Vitus - בירת חיטה גרמנית חזקה ועוצמתית, לא מסוננת ופירותית, עם מרירות עדינה.
  • ויינשטפן Dunkel - בירת חיטה גרמנית כהה, לא מסוננת, פירותית עם טוויסט קרמלי ומרירות מעודנת.

הפסטיבל יתקיים בחול המועד סוכות. שעות הפעילות – 17:00-23:00. *כניסת ילדים מתחת לגיל 18 בליווי מבוגר בלבד. *מכירת אלכוהול תותר מגיל 18 ומעלה עם הצגת ת.ז