יום מרטין הקדוש: יום מרטין הקדוש חל ב-11 בנובמבר והוא נחגג ברחבי הארץ בחגיגות ענק, שכן זהו החג האחרון לפני צום חג המולד בן 40 הימים. לכן, היסטורית, יום מרטין הקדוש היה היום שבו היו ההונגרים שוחטים, מבשלים ואוכלים את האווז שהם פיטמו. וכליווי ראוי, באופן מסורתי בימים אלה טועמים לראשונה את היינות החדשים של השנה.

בצל המתיחות: יש פינה חדשה ביפו ששואפת לשנות את מפת הקולינריה בעיר
האושפיזין יבקשו את המתכון: כך תכינו "בולו" - כיכר שמרים מתוקה ומתובלת

טעימות היין מלווה באופן מסורתי בנשף, ירידים וחגים נהדרים. על פי המסורת, אכילת אווז ביום מרטין מבטיחה עושר כל השנה ושתיית יין חדש מבטיחה בריאות טובה. מרתפי יין ומסעדות מקומיות מסורתיות מציעים מעדנים מיוחדים למי שמעוניין לקבל את העצה הטובה הזו. מנות מוכרות כוללות מרק אווז ואווז צלוי עם כרוב מאודה ותפוחי אדמה.
 
פסטיבל ימי הקציר: הוא אחד מאירועי הקציר העתיקים ביותר בהונגריה, שנחגג מאז 1932. יין טוקאז' שיחק תפקיד מפתח בעיצוב הזהות הלאומית ההונגרית במשך מאות שנים. מטרת האירוע היא לטפח מסורת תרבותית זו ולהציג את ערכי הקהילה המגוונים של אתר המורשת העולמית באחד מאזורי התיירות הפופולריים ביותר של הונגריה, Tokaj, העיירה המכונה Tokaj aszú. מדובר בחגיגה בת 3 ימים תחת הסיסמה: "יין לבן, תרבות צבעונית". 

חגיגה קולינרית (צילום: באדיבות לשכת התיירות ההונגרית)
חגיגה קולינרית (צילום: באדיבות לשכת התיירות ההונגרית)

פסטיבל הקציר Hollókő: אירוע מסורתי הנערך מדי שנה לשמחתם הרבה של תושבי הכפר והמבקרים. במהלך הפסטיבל מודגמות טכניקות כבישת ענבים, מוגש תירוש ענבים טרי וניתן ליהנות מטעם פירות טריים. מצעד הקציר הוא אחת הסצנות המרהיבות ביותר של הפסטיבל, בליווי מסורתי ברקדניות עם, מנופי דגלים וכרכרות סוסים. 

פסטיבל היין האדום וילאני: האירוע הקולינרי הגדול ביותר באזור היין וילאני. וילאני ידועה בדרך כלל כעיר היין בהונגריה, והאירוע נחגג במשך 3 ימים מיום שישי-ראשון.. אירועים שונים יתקיימו  ממרתפי היין של וילאני ועד לכיכר המרכזית, שם ממתינים למבקרים, בנוסף למופעים מוזיקליים שונים, הדגמות מסורתיות ומצעד הקציר, תענוגות תרבותיים וגסטרונומיים. כמובן, מיטב היינות של האזור יוצגו לטעימה של המבקרים. 

מגוון המלצות לבילוי קולינרי בהונגריה  (צילום: באדיבות לשכת התיירות ההונגרית)
מגוון המלצות לבילוי קולינרי בהונגריה (צילום: באדיבות לשכת התיירות ההונגרית)

Etyek Picnic: אירוע הפיקניק העונתי הגדול נחגג 4 פעמים בשנה: בקיץ, סתיו, חורף ואביב. מציע תמיד אווירה ייחודית קסומה של אוכל, שתייה, מוסיקה עממית מתוחכמת ואווירה נהדרת לצד תרבות ופעילויות ספורט, כולל גם פעילות בלתי נשכחת לילדים.
 
פסטיבל נקניקיות צ'אבה: אחד מהאירועים הגסטרונומיים הגדולים והפופולריים בהונגריה, כאשר במרכז תשומת הלב עומדת הנקניקייה ההונגרית המפורסמת בעולם, צ'אבאי.