ביסקוטי

חג החנוכה של ביסקוטי יהיה השנה דקדנטי במיוחד עם השראות מעולם הממתקים במלאכת יד. באופן לא מפתיע, הסופגניות הן חגיגה לעיניים ויותר מזה טעימות להפליא. טעמנו סופגניית מרשמלו ורדרדה ממולאת בקרם פטיסייר וניל וציפוי של שוקולד רובי. מעל הכל טבעת מרשמלו פטל וסוכריות, שהזכירו לנו ימים טובים יותר. אחריה התמכרנו לסופגניה פאדג' מוקה פקאן - קרם מוקה עם ציפוי שוקולד לבן קריספי, שבבי פקאן סיני, פאדג' קפה פקאן. שידוך כל כך מושלם של טעמים. עוד סופגניה שכבשה לנו את הלב היתה במילוי קרם מנגו וקרם וניל, ציפוי שוקולד לבן קריספי, שברי מקרון, מרמלדה מנגו. סופגניה שמשלבת את כל הטוב שבעולומות - שחיתות של פחמימה ורעננות פירותית. 
מחיר: 7-14 שקלים.

קולקציית קונפיסרי בביסקוטי (צילום: בועז לביא)
קולקציית קונפיסרי בביסקוטי (צילום: בועז לביא)

מאפיית לחמים

לרגל חנוכה "מאפיית לחמים" של אורי שפט משיקה סדרת סופגניות קלאסיות מבצק על בסיס חמאה בתיבול וניל וגרידת לימון. הסופגניות מגיעות בשלושה מילויים: תות-שדה, שוקולד אגוזי לוז וריבת חלב. אנחנו אוהבים את הניסיון של לחמים לדבוק בקלאסיקה, כי במיוחד בימים אלה נראה שכל מה שאנחנו רוצים זה להתרפק על טעמים מנחמים של בית. הסופגניות מגיעות בגודל מושלם, כזה שמסיימים בכמה ביסים אך לא קטנות מידי. הבצק אוורירי ולא כבד עם מתיקות קלילה. המילויים מצוינים, איכותיים ומדוייקים. ואם אתם כבר מעמיסים סופגניות, אל תוותרו על הלביבות האפויות שלהם. 
מחיר: 9 שקלים לסופגנייה. 

מאפיית לחמים (צילום: דניאל לילה)
מאפיית לחמים (צילום: דניאל לילה)

רולדין

ברולדין, מי שמזוהה ביותר עם החג, ממשיכים במסורת ומציעים קולקציית הכוללת 12 סוגי סופגניות במילויים ייחודים כמו: קרם לימון יוזו בקראסט סוכר וניל, קרם דולצ'ה פלור דה סל בשילוב טופי קרמל, מסקרפונה פיסטוק, קרם קוקוס יוגורט בשילוב מרנג צרפתי ועוד. לצד ריבת חלב וריבת תות קלאסית שתמיד מוצלחים, אהבנו את סופגניית ה-Sweet Rose שהגיעה במילוי קרם מסקרפונה ורדים, מרמלדת קסיס, קצפת פירות אדומים, גלסאז' פטל וקריספי יוגורט - שהייתה תענוג בפה. בגלל שאנחנו מכורים לשוקולד, לא יכולנו שלא לחסל את הרושרס פרלינה - סופגנייה במילוי קרם פרלינה מסקרפונה, נוצ'ולה ביאנקה, סבלה קקאו בקראסט שוקולד אגוזי לוז.
מחירים: 7-16 שקלים.

רולדין (צילום: צחי קיונשטיין)
רולדין (צילום: צחי קיונשטיין)

קונדיטוריה שני

ליין הסופגניות של קונדיטוריה שני מזכירה לנו כמה אנחנו אוהבים את חג האורות. הסופגניות השנה צבעוניות כתמיד מבלי להיות מוגזמות. הבצק אוורירי וטעים והגודל של הסופגניות אידיאלי. התחלנו במילוי ריבת תות הקלאסית, שהייתה מנחמת וטובה. הדור הצעיר הילל את ה"קנדי קידס" - סופגנייה במילוי קרם שוקולד חלב, ציפוי סוכריות צבעוניות. עוד אהבנו את סופגניית הפבלובה פירות יער, שהגיעה עם קרם מענג וחמצמצות פירותית. כמו כן, את האוריאו גולד - מילוי קרם וניל עוגיות, ציפוי שוקולד עם שברי עוגיות אוראו ופתיתי שוקולד. 
מחיר: 6.50-14.50 לשקלים לסופגנייה, מארז חג עם 8 סופגניות מיוחדות, 2 סופגניות ריבה, חנוכיה ונרות - 189 שקל.

סופגניות של קונדיטוריה שני (צילום: יפעת כהן)
סופגניות של קונדיטוריה שני (צילום: יפעת כהן)

בוטיק סנטרל

ברשת בוטיק סנטרל מציעים גם השנה את סופגניות הבריוש האייקוניות שלה. השנה, הספוגניות האפויות, מגיעות במילויי שוקולד ותות שדה. כמו כן, אחת ההפתעות השנה היא סופגניות המריטוצו של הרשת, שגם כאן מגיעות במילויים מנצחים: וניל וקרמל מלוח. אנחנו מודים שלקח לנו זמן להתרגל לקונספט של סופגניות אפויות, כי יש משהו מנחם במוכר והידוע, אבל אחרי כמה חגים אנחנו יכולים להגיד בלב שלם שהן לא נופלות מאלה המטוגנות ואפילו טעימות יותר. כאן הבצק היה כל כך רך וכפי והשתלב בהרמוניה עם המילויים. מבחינת הפייבוריט, אין ספק שהמריטוצו עם הקרם וניל כבשו אותנו.
מחיר: 8 שקלים.

מריטוצו של בוטיק סנטרל  (צילום: טל סיון ציפורין)
מריטוצו של בוטיק סנטרל (צילום: טל סיון ציפורין)

קונדיטוריה זקס

בקונדיטוריה זקס הרעננית פגשנו בקולקציית סופגניות יצירתית ומושקעת. הקולקציה כוללת כמה הפתעות שלא יכלו להשאיר אותנו אדישים, כמו סופגנייה במילוי קרם וניל וקרם פטיסייר שעליהן פרוסות תותים שנותנים פרשיות לכל חגיגת השחיתות. לצדה עומדות סופגניות במילויים של שוקולד בלגי, ריבת הבית שפשוט מענגת, קרמל ופיסטוק. שני השניים האחרונים נותנים פייט לא קטן לסופגניית התותים הבלתי נשכחת. הפיסטוק הייתה כל מה שציפינו - מילוי קרמי ומדויק וכיפה ירקרקה שמתפצפצת בפה. הבצק הנהדר והאוורירי של סקס מצליח ליהנות מחוויית הסופגנייה מבלי הכבדות והשומניות. 
מחיר: 8-20 שקלים, להשיג ברחוב החרושת 16, רעננה

קונדיטוריה זקס (צילום: זקס בייקרי)
קונדיטוריה זקס (צילום: זקס בייקרי)

מימי 

במימי השנה ממשיכים את הקו האיטלקי שלהם עם סופגניות שמנמנות מבצק קראפן איטלקי המספק אווריריות אפופת סוכר לכל הטוב הזה. הסופגניה הקלאסית דעובדת כמו תמיד אבל המפתיעה היא הסוכר קינמון שמספקת שני קינוחים בביס אחד - סופגניה וצ'ורוס ועדיין נשארת קליל . בגזרת הממולאות מצאנו אחת ממולאת בקרם שוקולד עשיר ומצופה בגנאש שוקולד והשניה ממולאת בקרם קרמל מלוח וקרם טופי וגרמה לנו לגנוח בעדינות . נקודת זכות שיש למימי בכל חג זה  המתוקים ללא גלוטן,  אנשי הללא גלוטן יוכלו להתענג על סופגניות רכות וטעימות, מהקלאסית ועד השוקולד ולזלול יחד עם כולם
מחיר:, 9-11 שקלים לסופגניות. 

סופגניות של מימי  (צילום: דניאל לילה)
סופגניות של מימי (צילום: דניאל לילה)

מאפה נאמן

ברשת "מאפה נאמן" מצאנו קולקציית סופגניות מעוצבת ופטריוטית. הקולקציה נעה מהטעמים הנוסטלגיים (ריבה, שוקולד וריבת חלב), לטעמים מעולמות הפטיסרי, בהם דונט רושה, פונדט לבן, פונצ'יקי פסטוצינה, גנאש קרמל ועוד. דגמנו סופגניית פיסטצ'ינה במילוי קרם פיסטוק, בציפוי קרם פיסטוק, בעיטור רוזטה קרם שוקולד לבן ותלתלי שוקולד פיסטוק. סופגנייה שקולעת בול לטעם של אוהבי הז'אנר, מתוקה אך לא מידי ומלאת מרקמים. דגמנו גם את הדולצ'ה קרמל שהייתה מצוינת, יפה וטעימה - סופגנייה במילוי שוקולד לבן מקורמל, בציפוי קרם שוקולד בלונדי, בעיטור סוכריות טופי קרמל, מלח גס ושברי בייגלה מלוח. ולבסוף התרגשנו מ"ישראלה" - סופגנייה במילוי קרם פטיסייר, בציפוי שוקולד לבן ועיטור של סוכריות בצבעי הדגל.
מחיר: 5-12 שקלים.

מאפה נאמן  (צילום: גיל אבירם)
מאפה נאמן (צילום: גיל אבירם)

פאפה ג'ונס

רשת "פאפא ג'ונס" משיקה בימים אלה מהדורה מוגבלת של סופגניות אפויות תחת השם "פאפא רולס". הסופגניות מבוססות על הקראנץ רול, הקינוח השוקולדי שלה. הפאפא רול עשוי מבצק פיצה אפוי עם 4 מילויים: רוטב בייגלה מלוח קראנצ'י, נגיעות שמנת ושברי עוגיות; קרם מרשמלו מעודן בשילוב נגיעות שמנת שיזכיר לכם טעמי ילדות; קרם פירות יער מתקתק בשילוב קרם שמנת שמהווים טוויסט עדכני וטעים לסופגנייה הקלאסית; וקרם פיסטוק קראנצ'י בשילוב פצפוצי שוקולד רושה ונגיעות שמנת. למרות שלא היינו מגדירים את הקינוח החדש של הרשת כסופגניות, הן טעימות ומגיעות במילויים מושקעים וטעימים. 
מחיר מארז 8 יחידות: 31.9 שקל, או ב-9.90 שקלים בקניית פיצה משפחתית. 

סופגניות של פאפא ג'ונס (צילום: אמיר מנחם)
סופגניות של פאפא ג'ונס (צילום: אמיר מנחם)

בונז'ור ורשת חצי חינם

לכבוד החג מותג המאפים בונז'ור ורשת חצי חינם פותחים פופ-אפ סופגניות לשלושה ימים בלבד. בפופ-אפ הם מציעים סופגנייה ישראלית כחול לבן בציפוי שוקולד לבן, קוקוס ומרשמלו; סופגנייה בטעם עוגת ביסקוויטים ושוקולד; וסופגנייה בציפוי שבבי חלבה וסירופ סילאן. שלושת הספוגניות פרווה, הן מגיעות עם ציפוי ססגוני ובלי מילוי. הטעמים שנבחרו נועדו לייצג את הטעם של הישראלים. רעיון חביב, שיכול היה יכול להיות הרבה יותר מוצלח אם הסופגניות היו ממולאות. 
מחיר: הסופגניות ימכרו במארז של 6 סופגניות בעלות של 29.9 שקל, בימים רביעי (6.12) חמישי ( 7.12) וראשון (10.12).

בונז'ור וחצי חינם (צילום: סטודיו אימגארט)
בונז'ור וחצי חינם (צילום: סטודיו אימגארט)

קפה ביגה

רשת בתי הקפה מציעה לקראת חנוכה קולקציית סופגניות ללא גלוטן, אפויות ומטוגנות. בין המילויים שנוכל לראות השנה: פירות יער, קרם פיסטוק, גנאש שוקולד בלגי, ריבת תות וריבת חלב. אנחנו טעמנו את הגרסה שלהם לסופגניה פטריוטית - סופגניה בהשראת מלחמת "חרבות ברזל", שמגיעה עם טופ בצבעי ועיצוב של דגל ישראל. הסופגניות היו רכות, אם כי מעט שומניות. הן מתקתקות והקרם שלהן מעודן ולא כבד. 
מחיר: 8-13 שקלים

סופגניות ללא גלוטן ברשת ביגה (צילום: שרית גז)
סופגניות ללא גלוטן ברשת ביגה (צילום: שרית גז)