כששמעתי על "מחנה אסאדה" לראשונה חשבתי שמדובר נטו בכריכי בשר, אולם למזלי התברר שהמקום הזה מגיש עוד הרבה דברים על טהרת הבשר האדום, וגם קצת עוף. ״מחנה אסאדה״ הינה מסעדת סטריט פוד בת שנתיים שקמה תחילה בירושלים בשוק מחנה יהודה. הרעיון המקורי היה להביא אסאדו לתוך לחמנייה ולהפוך את הבשר העסיסי למנת רחוב קלילה. כעת הקונספט יצא מירושלים, הגיע למודיעין והסניף החדש נפתח ממש תוך כדי המלחמה. 

חמין וטעים: מתכון מושלם לתבשיל האהוב שיחמם לכם את החורף
דווקא בימים האלו: שש פיצריות שלא כדאי לכם לפספס

במסעדה הזו מגישים למעשה שמונה מנות עיקריות שונות, אבל הטוויסט המיוחד הוא שכולן יכולות להגיע בארבע צורות הגשה שונות. הראשונה, בקערה עם צ'אנקים (חתיכות גדולות) של תפוחי אדמה קטנים אפויים בתנור, עלי רוקט, בצל ורוטב אלף האיים. השנייה, בלחמנייה עם עלי רוקט, סלסת עגבניות, בצל ואלף האיים. האופציה השלישית הינה על גבי כרוב צלוי עם רטבים, והאופציה האחרונה בתוך סלט חסה, כרוב, גזר, עגבנייה ורטבים.

בין המנות שמגישים: נחתי שייטל, שניצל וינאי, נקניקיות צ'וריסו, חזה עוף במרינדה, שניצל עוף, סטייק חציל, מנת בשר טבעונית וכמובן נתחי אסאדו מבושלים. בנוסף, מוגשות גם שלוש תוספות: נקניקיות עוף, נאגטס עוף שנקרא צ'יקן פופקורן (תבינו בהמשך למה), וכן צ'אנקים של תפוחי אדמה.

נקניקיות צ'וריסו, מחנה אסאדה (צילום: אלאור בורנשטיין)
נקניקיות צ'וריסו, מחנה אסאדה (צילום: אלאור בורנשטיין)

תחילה, ניגשנו לטעום את נתחי השייטל שהגיעו בקערה עם צ'אנקים של תפוחי אדמה, עלי רוקט, בצל ורוטב אלף האיים. השייטל עצמם היו סך הכל טעימים אך מעט קשים, האמת שהיינו שמחים לעוד טיפה צלייה שלהם. מנגד, השילוב עם הצ'אנקים של התפוחי אדמה היה מצוין, הם היו רכים ומתובלים למדי, כאשר גם הנוכחות של הרוקט וכמובן רוטב אלף האיים נתנו מבחינתי איזון למנה והפכו אותה לרכה יותר.

מנה נוספת אותה טעמנו הייתה נקניקיות הצ'וריסו בתוך לחמנייה עם ירקות ורטבים, ולשמחת האשכנזים פה (כלל עבדכם הנאמן) הן כמעט ולא היו חריפות. הנקניקיות עצמן רכות ומתובלות, כאשר כמות הירקות כאן הייתה נכונה, לא מעמיסה מדי ומשאירה מקום ונוכחות מכובדת בפה לטעמים של הנקניקיות.

כמו כן, טעמנו מאחת התוספות הנאגטס עוף, שנקרא גם "צ'יקן פופקורן", מהסיבה שזה די נראה כמו פופקורן גדול של עוף. בעייני זה לגמרי כיכב כאן, הנאגטס היו רכים ועסיסיים למדי, מטוגנים במידה הנכונה ולא עמוסים בתיבול. 

נתחי שייטל לצד צ'יקן פופקורן, מחנה אסאדה (צילום: יניר ברט)
נתחי שייטל לצד צ'יקן פופקורן, מחנה אסאדה (צילום: יניר ברט)

ולסיום, כמובן אי אפשר שלא היה לטעום מגולת הכותרת, האסאדו. את הארוחה הזו קיבלנו בתוך לחמנייה ואני חושב שזה הרעיון הטוב ביותר. האסאדו היה רך, נמס בפה, מתובל בעדינות ואיתו באותו הביס גם הלחמנייה הרכה. אין ספק שברור מה כאן המנה המככבת. עם כל הכבוד לירקות שהיו איתו בלחמנייה, הטעמים החזקים שלו כמעט ולא משאירים מקום לשים לב מה בדיוק אכלת איתו. אני בטוח שמה שהכניסו עם האסאדו בלחמנייה היה משמעות, אבל מבחינתי כנראה כל שילוב של ירקות לבשר יתקבל כאן בברכה.

האווירה במסעדה מאוד נעימה, אין המתנה ארוכה לאוכל ולא מאוד רועש. למרות זאת (ויכול להיות שטרם טופל כי המקום עוד חדש) הדלת של המסעדה נפתחת פנימה, שזה לא כל כך רעיון טוב בימי החורף או בקיץ, כשבריזה חזקה מגיעה לאחד השולחנות. לסיכום היה מהנה מאוד, המנות משביעות וטעימות, ואם אתם מאלה שאוהבים בשר אתם כנראה תאהבו את מה שמגישים כאן. 

נתחי אסאדו מבושלים לצד צ'אנקים של תפוחי אדמה, מחנה אסאדה (צילום: אלאור בורנשטיין)
נתחי אסאדו מבושלים לצד צ'אנקים של תפוחי אדמה, מחנה אסאדה (צילום: אלאור בורנשטיין)

מחנה אסאדה מודיעין, רחוב דם המכבים 36, טלפון: 02-5436432