תקופת הבידוד הממושכת היא זמן נהדר לגלות טעמים ומסעדות חדשות ולנצל את המשלוחים כל עוד לא שונו ההנחיות לגביהם. הפעם, דגמנו סושייה תל אביבית וותיקה, רשת סושי ידועה שזכתה למוניטין פחות - ולא בצדק, משלוח ממסעדה הודית
שכלל מנות מגוונות בטעמים עזים, ולקינוח - מנות פלאפל ושווארמה איכותיות, שצפויות להגיע ממש בקרוב גם בגרסאות כשרות לחג הפסח. 

נראות מוקפדת
עולם הסושי כבר מזמן הפך ללונה פארק, ומזכיר במשהו את עולם הסופגניות: מיני טופינג משוגעים, חיבורים הזויים וצבעוניות מתפרצת. באופן אישי, אנחנו פחות מתחברים לשידוך בין אורז לגבינה, בדיוק כפי שאנחנו נמנעים מסופגנייה עם טחינה. עניין של חינוך.
 
והנה, המנות החדשות במסעדת אוקינאווה הוותיקה בנווה צדק בתל אביב, שבבעלותה סניף נוסף במתחם גן החשמל בעיר, מצליחות לפתוח את הראש. קיורי רול (48 שקלים), למשל, הוא לא ממש סושי אבל נראה כמו סושי, מוגש כמו סושי ובאיזשהו יקום מקביל משמש מנה של יפנים מבוססים.

בתוך קילופי מלפפון עגולים רחבי קוטר נדחסים שלושה סוגי דגים – סלמון, טונה ודניס – יחד עם אבוקדו, עירית ואיולי יוזו, מעוטרים בשברי אפונת וואסבי ומוגשים לצד רוטב פונזו: די להביט בתמונה הנלווית כדי להבין שמדובר במנה שוברת מוסכמות, שאומנם קצת קשה לאכילה במקלות אבל בהחלט מרעננת, נדיבה וכיפית.

המשלוחים מאוקינאווה מגיעים מהודקים, וגם מנה שהייתה סכנה לנראותה הגיעה מוקפדת: הסלמון הצלוי אומנם יקר (89 שקלים), אבל הגיע כשהוא עשוי במדויק בזיגוג חמאה ורוטב פטריות שיטאקה, ולצדו אטריות סובה מושרות ברוטב פונזו וירוקים מוקפצים.

בשורה התחתונה: אחת לשבוע, מותר להתפרע. 
אוקינאווה, משלוחים ברחבי תל אביב–יפו וגבעתיים, 03-5101099

לא סחית
אם להסתמך על אתר האינטרנט של רשת ג'פניקה, זוהי שעתה היפה. במשך זמן רב נכנסנו לאתר על מנת להזמין משלוח, ובכל פעם קיבלנו הודעה עצובה עבורנו (ומשמחת עבורם): "לקוח יקר, עקב עומס הזמנות, לצערנו לא ניתן להזמין כרגע". לו הייתי הבעלים של ג'פניקה הייתי פועל במתכונת קורונה: שוכר מלונות קטנים או מסעדות סגורות, והופך את המטבחים שלהם לטובת הכנת מנות למשלוחים. אם הסגר יתארך, חלילה, בעוד חצי שנה הם הופכים למיליארדרים וקונים את רמי לוי.

לג'פניקה יצא בעבר שם של סושייה סחית, ולא בצדק. עצם זה שהמחירים הם בגובה העיניים, לא אומר שהתוצרת שלהם פחותה. המנות שהזמנו במשלוח (שהגיע לבסוף) היו עשירות ויפהפיות, עם בשר דגים מבריק וירקות טריים. קומבינציית סלמון (58 שקלים), למשל, היא לא פאר היצירתיות, אבל מצטיינת בכל יתר הפרמטרים החשובים במשלוח: טריות, טעם וחוסר מעיכות של ארבע יחידות סנסט רול, שש יחידות מאקי ספייסי סלמון וארבע יחידות ניגירי סלמון. גם פרש נודלס עם בקר הפתיעה לטובה, עם כמות נדיבה של נתחי בקר, אטריות טריות מוקפצות בטריאקי מתקתק עם כרוב, גזר, פטריות שמפניון, נבטים ובצל ירוק (52 שקלים). 

בשורה התחתונה: נסו להזמין סושי בבוקר, למה לא בעצם? 
ג'פניקה, 3636 *

פרש נודלס- ג'פניקה (צילום: יח''צ)
פרש נודלס- ג'פניקה (צילום: יח''צ)

מדוושים ונהנים
מתברר שההודים המציאו את וולט. כבר 38 שנה השליחים של המסעדה ההודית טנדורי רוכבים באופניים ומביאים את התוצרת של רינה פושקרנה לכל בית בתל אביב, ונדמה ששרירי הרגליים שלהם מתאמצים ביתר שאת בימים אלה.

אוכל הודי – כמו כוסברה, כמו פול, כמו את הודו עצמה – אפשר או לאהוב או לא. אין באמצע. ומי שלא מכיר, כדאי שיתחיל במנות בטנדורי, המוגשות במגוון רחב של טעמים ואפשרויות, תוך התחשבות בכמות תיבול מופחתת, למי שרגיש לטעמים העזים של המטבח ההודי.

המשלוח מטנדורי הגיע לפני הזמן (כבר הישג), והוא הריח נפלא. בהיעדר מנות בקר, האסורות לפי הדת ההינדית, מוצעות בתפריט שמונה מנות עוף, שמתוכן טעמנו עוף מקהני (במחיר לא זול של 82 שקלים) – נתחי עוף צלויים, ללא עצמות, מבושלים ברוטב עגבניות, שהעניק טעם אקזוטי; וסמוסה כבש (30 שקלים) צבעוני ומגרה. יש גם תפריט טבעוני וצמחוני, ומי שבעניין גם ברמת גן, גבעתיים, השרון ופתח תקווה יכול להזמין – ולא להאמין, אפילו עם השליחים של וולט. 

בשורה התחתונה: פושקרנה הייתה, הווה ותהיה פה לנצח. 
 טנדורי, 6296185–03

מנות ממסעדת טנדורי (צילום: יח''צ)
מנות ממסעדת טנדורי (צילום: יח''צ)

פלאפל בפסח
האופן שבו אכלנו את הפיתות החמות הזכיר לנו את הימים שבהם טעמנו פלאפל אחרי שבוע של פסח; ולחילונים – את מתמודדי "הישרדות" פוגשים המבורגר־גבינה אחרי חודש באי בודד. כך או כך, מסעדת השווארמה והגריל יאשקה (סניפים בנחלת בנימין, דיזנגוף וטאגור בתל אביב) מוכיחה שגם במשלוחים, הריח, הטעם והנראות של פיתה ממולאת בשר נשמרים כאילו אכלנו בסניף עצמו.

השווארמה ביאשקה עשויה מבשר איכותי – הודו או עגל – משובץ בשומן כבש, והיא נראית טוב גם בצלחת וגם בפיתה. חוץ מהשווארמה נמכרים פה גם שיפודי פרגית, כבד, לבבות, מרגז וקבב לצד שיפודי פרמיום של אנטרקוט, פילה, חלוויאת, כבד אווז וכבש. טעמנו פיתה קבב קלאסיקה (39 שקלים) – קציצות קבב משובצות פיסטוקים, צזיקי כשר, עגבניות ובצל על האש, תפוח אדמה מדורה וירוקים, ונזכרנו למה אנחנו לא יכולים להיות טבעונים. החדשות הטובות לא פחות הן שהמסעדה פתוחה בפסח ומציעה את התפריט הטעים – שווארמה, שיפודים ופלאפל – בגרסה כשרה לפסח ועם לאפות מיוחדות וכשרות לחג.


בשורה התחתונה: כן פסח, לא פסח – יש פלאפל!
יאשקה, הזמנות באתר.

מנות מיאשקה  (צילום: רן בירן)
מנות מיאשקה (צילום: רן בירן)