משלוחים בימי קורונה: להמציא את הגלגל מחדש

משבר הקורונה טלטל את ענף המסעדנות והוביל מסעדנים רבים לגלות יצירתיות מעוררת השראה, במיוחד בתחום המשלוחים

מעריב אונליין - לוגו צילום: מעריב אונליין
משלוחי אוכל
משלוחי אוכל | צילום: Freepik

בין אם מדובר בעלייה החדה במספר תביעות הגירושין ובין אם מדובר על שיעור האבטלה הבלתי נתפס, אין כמעט תחום בחיינו שלא הושפע ממשבר הקורונה. הראשונים שחשו על בשרם את המשבר היו כמובן אלו שפרנסתם ספגה פגיעה ישירה בשלב מוקדם יחסית של המגפה והכוונה היא לאלו שעוסקים בתחומי התיירות, התרבות והמסעדנות. אלו האחרונים, מגלים בחודשים האחרונים יכולת הסתגלות מרשימה ביותר ויצירתיות מעוררת השראה. כך לדוגמה, ניתן לראות שינויים רבים שבאו לידי ביטוי בתחום המשלוחים והטייק אווי.

"כדי להיות יש ללמוד איך להשתנות תמיד", שר מתי כספי את מילותיו של אהוד מנור ז"ל וכמה שהן נכונות: החודשים האחרונים הוכיחו מעבר לכל צל של ספק שכדי לשרוד את המשבר הקשה, המסעדנים חייבים להיות גמישים, יצירתיים ובעלי נכונות להשתנות.

גם בישראל שפים רבים לא אמרו נואש ותחת זאת הציעו ארוחות מוקפדות במשלוח עד הבית. חלק מהמסעדות, הציעו אף סוג חדש של משלוחים במתכונת "בשל זאת בעצמך": משלוח הכולל את חומרי גלם בדרגות שונות של הכנה, כשהסועד צריך לסיים את ההכנה והרכבת המנה בבית. באופן הזה, אפשרו המסעדנים לסועדים ליהנות מהדבר הקרוב ביותר לארוחה במסעדה.

משבר הקורונה מתאפיין בשינויים תכופים ומהירים. מדי יום מגיעים נתונים חדשים על הנגיף, מדי שבוע מוטלות גזרות חדשות על הציבור והמסעדנים נדרשים להגיב במהירות שיא למציאות המשתנה תדיר. למרות חוסר היכולת לדעת מה צופן לנו העתיד, כבר עכשיו דבר אחד ברור כשמש: מסעדה שלא תציע את המנות שלה גם במשלוחים, תתקשה במיוחד לשרוד את המשבר הנוכחי.

תגיות:
משלוחים
/
משלוחי אוכל
פיקוד העורף לוגוהתרעות פיקוד העורף