מרוב בלבול מהמצב ורביצה על ספת הסלון, התיאבון שלנו גובר. כצפוי, נדמה שההוצאה העיקרית שלנו בימים אלה היא על שירות המשלוחים וולט. על הפרק: מסעדת "סרפינה" בצפון תל אביב. ביקרנו בה אחרי הגל הראשון ונהנינו מאוד. האווירה הייתה כיפית, האוכל מצוין, המקום מעוצב, אפילו ההקפדה על הריחוק והשמירה על היגיינה הרשימו אותנו. כל הסיבות הנכונות להזמין משלוח.

לאורך חגי תשרי מציעה המסעדה הנחה של 15% על התפריט הקבוע (בימי ראשון עד חמישי), ואנחנו ניצלנו את ההזדמנות כדי להזמין כמה מנות. האמת היא שאם כבר מזמינים ארוחה במשלוח, ויש ארוחה רבת משתתפים (בקרב בני המשפחה בלבד, כמובן!), לכו על האופציה האיטלקית. מחירי חומרי הגלם – להלן, הבצק – זולים משמעותית ולא יגרמו לכם לרוקן את הארנק פעמיים בשבוע.

המנות מ"סרפינה" מגיעות בול בזמן. קופסאות פלסטיק שחורות, שבתוכן מנות חמות ומריחות נפלא. המשותף לכולן הוא הטריות: נדמה שהמנות הוכנו זמן קצר לפני שליחתן - הבצקים באיכות טובה, הירקות טריים, תחושה של אכפתיות והקפדה. נדיבות, מהצד האחר, לא אחידה בכל המנות. למשל, לצד שניצל עצום ממדים מצאנו צ'יפס בכמות שקצת העליבה אותנו. קוטר השניצל הוא כ־15 סנטימטר - דברים כאלה לא מוצאים בכל מקום, גם לא ב"קפה נואר". להבדיל מהאחרון, השניצל ב"סרפינה" לא רק רחב, אלא גם עבה דיו. אנחנו מחבבים גם שטוחים וגם עבים, וכאן הוא עשוי כל כך טעים (מצופה בעשבי תיבול ובפירורי לחם), כל כך נדיב, וגם מחירו אטרקטיבי (67 שקלים לאחר ההנחה), שהוא באמת יכול להשביע שני סועדים בוגרים.

סרפינה (צילום: גיל אבירם)
סרפינה (צילום: גיל אבירם)

מנה מצוינת נוספת היא ספגטי מרינרה (75 שקלים): רוטב עגבניות מסורתי עם ארוגולה וצ'ילי, יחד עם נתחי דג ים – אנחנו קיבלנו מוסר ים עסיסי וכיפי ששחה היטב ברוטב. רביולי ממולא גבינות מגיע בתוך חמישה כיסונים גדולי ממדים. בתוכם, כך נאמר, יש ערבוב של ארבעה סוגי גבינות – מוצרלה, פרמז'ן, עזים ופקורינו. האמת היא שמרוב גבינות לא מרגישים את ההבדל בין גבינה לגבינה. סלט לבבות חסה היה האכזבה הגדולה: עלי חסה גדולים, גבינת עזים, אגוזי מלך מקורמלים ופרי משתנה. האמא של הסתמיות. לא שווה את הכסף (50 שקלים).

בשורה התחתונה: למרות חסרונותיה, "סרפינה" מגישה מנות טריות וכיפיות, מתאימות לכל בני המשפחה, במחירים יחסית סבירים. 
איינשטיין 10, תל אביב.
טלפון להזמנות: 03-65790800
ובאתר המסעדה

להרגיש בבית

האוכל של "מפגש הגיבורים" בתל אביב משדר ווייב בריא ואיכותי: כמו אוכל של אמא אבל עם טאץ' של שף

את הג'ינג'יות המתפרצת של שף עומר טל אפשר להרגיש דרך המנות שלו. השף של "מפגש הגיבורים" בתל כביר צבר ברקורד שלו כמה שנים טובות בשלל מטבחים וקייטרינגים, וכשהוא מדבר על אוכל בריא, טעים ואיכותי, הוא יודע על מה הוא מדבר.

ה"עסקית של גיבורים וגיבורות" מגיעה בשליחות ארוזה היטב; שלנו כוללת סלט קינואה גדול. אולי אני עושה עוול כשאני קורא לזה סלט קינואה, כי המנה הזו מכילה כל כך הרבה הפתעות, כמו אפונה טרייה, קוביות גבינת פטה טבעונית מעולה (שטל מכין בעצמו), גרעיני דלעת, חמוציות ועוד שלל דברים טעימים שמוסיפים גם לטעם וגם למרקם. לא נעשה לכם ספוילר, רק נסכם שמדובר בסלט לגמרי מפתיע שעושה שמח.

בנוסף, כוללת העסקית שלנו גם "חצי חצי"; מנה מנחמת ומלטפת שכוללת תבשיל ותוספת שמתחלפים מדי פעם. התבשיל שלי היה עשוי משעועית לבנה, עגבניות, שום ובצל עם איזה טוויסט פיקנטי חרפרף, והתוספת הייתה אורז בסמטי לבן שהיה פשוט מדי, אבל עשה את העבודה. כמובן שלא יכולתי שלא למזוג חלק מתבשיל השעועית על האורז, לעצום רגע את העיניים ולהרגיש שאני בן תשע, יושב בבית הוריי ביום שישי בצהריים וטורף לי ברעבתנות ארוחת צהריים.

סלט קינואה, תל גיבורים (צילום: יעל יצחקי)
סלט קינואה, תל גיבורים (צילום: יעל יצחקי)

החמימות הנעימה שהתפשטה לי בחלל הבטן קיבלה זץ מרענן של מיץ טבעי וירוק, שהשף מכין וסוחט בעצמו מתפוח, מלפפון, נענע וג'ינג'ר. רוב המנות בתפריט מתומחרות באופן נמוך – בין 25 ל־28 שקלים למנה.

בשורה התחתונה: האוכל של טל משדר ווייב בריא ואיכותי, כמו אוכל של אמא אבל עם טאץ' של שף. 
תל גיבורים 5, תל אביב (טבעוני), להזמנות: ‏03-5058818

חדשות האוכל

לא מרימים ידיים: "כשפתחנו את 'רפאלו' בעין שמר לפני כמה שנים, לא חשבנו לרגע שנעשה משלוחים", אומר מור פלד, מבעלי מסעדת "רפאלו" בעין שמר. "המסעדה הוקמה נטו בשביל לקבל את הלקוחות, כדי שייהנו מחוויה איטלקית במקום. בסגר הראשון סגרנו את המסעדה למשך כמה ימים, אבל אז הבנו שהעניין עם הקורונה לא יהיה קצר וחולף, התעשתנו והתאמנו את עצמנו למצב עם הקמת שירות משלוחים. התאמנו את המנות למשלוח, וגם את תפקוד המטבח. הפעם, בסגר הנוכחי, אפשר לומר שאנחנו כבר ערוכים לשירות משלוחים ומשרתים בצורה הכי טובה שאפשר את האנשים שנשארו בבתים. במצבים כאלה צריך לדעת להילחם ולא להרים ידיים, כדי להוציא את המקסימום ולהתאים את עצמך למצב".

רביולי, רפאלו (צילום: יחצ)
רביולי, רפאלו (צילום: יחצ)
רפאלו (צילום: יחצ)
רפאלו (צילום: יחצ)

בין המנות בתפריט המשלוחים: מיני פיצות מגרות (59־64 שקלים), דניס ריזוטו ותרד (109 שקלים), לינגוויני פילה בקר (82 שקלים), רביולי עגל ברוטב שמנת כמהין (71 שקלים) ועוד. 
להזמנות: 6632*