חמיס אבולעפיה, מי שנחשב לאחד מסמלי הדו-קיום הבולטים ביותר בעיר יפו, מת היום (שישי) בגיל 60, לאחר שנדבק בנגיף הקורונה לפני כחודשיים. חמיס היה אחד מבעלי רשת אבולעפיה, אחד העסקים הוותיקים ביותר בישראל, והוא יובא למנוחות בשעות הצהריים בעירו.

הוא היה בעלים של אתר חדשות מוכר ביפו, וכן חבר הוועד המנהל של רשות השידור, שליח הטלוויזיה המצרית בישראל, וכן פובליציסט שפירסם בעבר מאמרי דעה במעריב. בשנים האחרונות התמסר לעסקיו, ושימש פרשן מבוקש בערוצי טלוויזיה בערבית.

מאפיית אבולעפיה  נוסדה בשנת 1879 על ידי משפחת אבולעפיה אשר עדיין מחזיקה בה. המשפחה נוהגת לסגור את המאפיה בחגי ישראל על מנת לכבד את הלקוחות היהודיים שלה ובעקבות כך היא זכתה להכרה כאחד מהמוסדות שמקדמים את הדו-קיום בישראל.

מאפיית אבולעפיה, ארכיון (צילום: אבשלום ששוני)
מאפיית אבולעפיה, ארכיון (צילום: אבשלום ששוני)

בחג הפסח האחרון התראיין חמיס למעריב אונליין וסיפר על התחושות שלו על כך שבפעם הראשונה בהיסטוריה של המאפיה, היא לא נפתחה עם צאת חג הפסח בעקבות תקנות הקורונה.

"אנחנו דור שישי במאפייה וסבא שלי החליט בזמנו שנכבד את היהודים ובפסח נסגור את המקום. במוצאי החג הייתה החגיגה הגדול של הקונים, שעמדו בתורים הארוכים. כולנו חיכינו לערב הזה", סיפר אז אבולעפיה, "אנחנו המאפיה המזוהה יותר מכל דבר אחר עם סיום פסח".

את הראיון סיכם חמיס בנימה אופטימית ואמר:  "יש פתגם בערבית שאחרי החושך השחר והאור מגיע. אני מאמין שאנחנו לקראת סוף החושך ובימים הקרובים כבר נתחיל לראות את האור", הוא הסביר וציין עוד שכבר החלה הפקת הלקחים בעקבות הקורונה: "נצטרך להתאים את עצמנו למציאות החדשה ונקים מערך לוגיסטי של משלוחים. אנשים ימשיכו ליהנות מהמאפים שלנו".