השף הבכיר והחל מאתמול גם המסעדן בעל כוכב המישלן, אסף גרניט, שוחח הבוקר (שלישי) עם גולן יוכפז וענת דוידוב ב-103FM לרגל הזכייה של מסעדת "שבור" בפריז שבבעלותו בכוכב היוקרתי. הוא סיפר על חוויותיו, המתח והסיפוק שחווה לקראת ואחרי התחרות וחשף: למה הוא פספס את הביקור של נציג מישלן?

זה מפתיע? איך מקבלים בשורה כזו שהמסעדה שלך זוכה במישלן?
"כל כך חיכיתי לזה. זה לא מפתיע, יש תאריך לטקס, כולם יודעים מתי הוא ומחכים לו. זה ממש כמו שחקנים שמחכים לטקס האוסקר. אני לא ישנתי כבר שמונה ימים כתוצאה מהמתח וההתרגשות. השנה זה גם היה נורא טריקי כי הכל היה בזום".

יש רשימה של מועמדים? כמה היו הפעם? 
"הרשימה מורכבת מכל מי שהיה לו כוכב שנה קודמת, והוא מועמד מחדש. השנה חילקו 54 כוכבים חדשים בצרפת, מתוכם אחד הוא שלנו".

לך כאיש מקצוע יש תחושה שהשנה אני עושה את זה? אני יותר קרוב?
"הייתה לי את התחושה מכיוון שבשנה הקודמת פספסנו את הכניסה. באותו הזמן, המסעדה נפתחה רגע לפני שהמדריך ירד לדפוס. הרגשנו שהשנה שזה נבנה טוב".

יש טועמים? בוחנים? איך זה עובד בדיוק?
"זה נורא נורא סודי, ממש כמו ארגון ביטחוני. אתה לא יודע עליהם כלום. יש ממש אגדות אורבניות, מסעדנים טוענים שהם משלמים תמיד באותו כרטיס אשראי או מפילים מפית כדי לראות אם ירימו".

באחד הימים היה חשד שהם הגיעו?
"כן. באותו הערב שחשדנו בבודק זה אכן היה הבודק. הבנו שזה הוא כי הוא התעניין מאוד, שאל הרבה על האוכל ועל הסיפור של המסעדה". 

והיית שם?
"לא. הייתי בסגר בישראל. בסוף הערב הבודק יצא מהמסעדה וקרא לשותף שלי, דן, החוצה. בתחילת שנה שעברה שלחתי להם מכתב שאני מעוניין שהם יבואו. הוא הוציא את המכתב מהכיס ושאל אותו - 'אתה אסף?' דן אמר אמר לו 'לא, אסף בישראל ולא יכל להגיע'. הבודק אמר לו 'אוקיי, קיבלתי את המכתב' והלך. אני נשארתי עם התהיות".