איזה סטאר
מסעדת “סטארלינג" בזרזיר היא מקום טוב לאכול בו המבורגר אמריקאי טהור במחיר הגיוני. גם הנמנעים מפחמימות יוכלו ליהנות כאן
"סטארלינג" בזרזיר היא מקום יוצא דופן בנוף הקולינריה הערבי המקומי - מגישים בה המבורגר אמריקאי טהור.

אם לשפוט לפי התור שמשתרך מול הסניף הקטן בכביש הארוך, נדמה שגם המקומיים התאהבו בקציצה עם הקטשופ. "סטארלינג" היא סטאר של ממש בנוף המקומי, אם כי פירוש המילה - תודו שלא ידעתם - הוא עוף הזרזיר.

מה שמפתיע, עוד לפני שמוגש ההמבורגר לשולחן, הוא מחיר המנות כאן. בעוד שארוחה הכוללת המבורגר וצ'יפס מגיעה ברשתות בקלות גם למחירים כמו 80 שקלים, כאן ארוחה שלמה עולה 47 שקלים בלבד. אם תרצו להוסיף תוספת מעל, כגון גבינה, פטריות או פסטרמה מקסיקנית, תתבקשו להוסיף מחיר מופקע של חמישה שקלים.

מפתיע לא פחות לגלות שכל הקציצות כאן עשויות בשר עגל טהור. ניסינו אותו יחד עם פסטרמה מקסיקנית מעל, וחיבבנו. מרגישים שמדובר בקציצה איכותית. יחד עם ירקות טריים ולחמנייה סבירה, הרי לכם דיל אטרקטיבי לכל מי שנוסע לצפון ולא רוצה לשלם 500 שקלים על ארוחה משפחתית.

מלבד המבורגר, יש ב"סטארלינג" גם ג'בטות עם חזה עוף, שניצל או קבב ב־33 שקלים בלבד (כולל צ'יפס), וטורטיות ממולאות בשלל מילויים, גם הן באותו המחיר. יש כאן גם התחשבות בשומרי הפחמימות עם מנות כמו סלטי טבולה, יווני או זרזור (הכולל גם עוף) ב־30 שקלים בלבד.

זרזיר, אגב, מורכבת מחמישה שבטים בדואיים שהתאגדו יחד. 90% מילידי המקום מתגייסים לצה"ל, וכשהתחוללו המהומות האחרונות ביישובים המעורבים והערביים – כאן החליטו לצעוד יחד למען השלום. מאחורי "סטארלינג" נמצא אכרם הייב, מורה ומחנך בישראל, שהחליט לעשות מהפך בקריירה. אם לשפוט עד כה, נדמה שהולך לו לא רע.

זרזיר, 04־8320340
(לא כשר)

לחיי הנתח
"טנדוקה" שביקנעם המושבה מעט מוזנחת מבחוץ, אבל האווירה הרגועה, מנות הפתיחה הנהדרות ופלטות הבשרים המשובחות – גרמו ללבנו להתרחב

הכירו את המסעדה שפותחת שעריה לקהל הרחב רק ערב אחד בשבוע: "טנדוקה" ביקנעם המושבה. הקורונה דרבנה את בעלי המסעדה לעשות הסבה ולהציע את המקום לטובת אירועים מוזמנים במקום קהל מזדמן. לכן "טנדוקה", הבשרית הכשרה, פתוחה למעשה בצהרי כל יום, ובמשך ערב אחד בלבד בשבוע.

הגענו בצהריים. מבחוץ המסעדה מוזנחת למדי, וחבל. קצת יותר צמחייה וקצת פחות אווירת סתלבט והסתמכות על מה שקורה בפנים - היו משרתים גם את הקהל המזדמן וגם את אלו שמגיעים עם צ'ק לאירוע.

המסעדה שוכנת במבנה היסטורי במושבה, ששימש עד סוף שנות ה־60 בתור אסם תבואה מרכזי, שאליו הביאו החקלאים את תבואתם על גבי עגלות. כשנכנסים, הלב כבר מתרחב, בין שבגלל המזגן ובין שבגלל האווירה הרגועה שהמקום משדר. רועש כאן, אבל הרעש נעים, של בני שיח, לא של בופה במלון.

על גבי התפריט מתנוסס סלוגן: "טנדוקה – מסעדת בשרים וקייטרינג בניחוח יזרעאלי כשר". שאלנו מה יזרעאלי בה, לא ממש ידעו מה לענות לנו.

מילא, זה נסלח כל עוד האוכל טעים. ההתמחות כאן היא בשרים, אבל יש כאן גם מנות פתיחה נהדרות. אהבנו מאוד את סלט הסלק הקליל והכיפי - לא רק בגלל התיבול, גם בגלל תוספת האגסים שהוסיפה לו טוויסט.

פלטות הבשרים הן גולת הכותרת, יעיד על כך נתח האנטרקוט הטוב ביותר שאכלנו בשנה האחרונה. הוא הוגש במסגרת מנת מיקס בשרים הכוללת מספר נתחי בשר, בהם אסאדו בקר במעשנה, מולארד וספריבס טלה.

האמת היא שכל הנתחים נראו טריים, עסיסיים, שומניים במידה, מתובלים במינימום וטעימים - אולם האנטרקוט הוא דרגה אחת מעל. פחות חיבבנו את הטורטליני הממולא, שמילוי הבשר שבו הוגש קריר וקלקל את המסיבה.

בימי רביעי בערב, כאמור הערב היחיד שפתוח לקהל, נערך כאן ערב מעשנה: תמורת 129־149 שקלים לסועד (תלוי במגוון המנות המבוקש) מקבלים לחם וחמישה סוגי סלטים, יחד עם 350 גרם בשר לאיש. הפלטה הזולה יותר מתבססת יותר על צ'וריסוס וקבב, היקרה יותר על ספריבס טלה ואנטרקוט במעשנה. אם יש לכם התלבטות – הנה אנחנו פותרים לכם אותה: האנטרקוט שווה לגמרי תוספת של 20 שקלים. ד

המושבה יקנעם, 04־9590323 (כשר)

טנדוקה (צילום: אלבום פרטי)
טנדוקה (צילום: אלבום פרטי)

תנו ביף
 החשש להכין בבית ביף וולינגטון נובע מגודל המשימה. זה נראה כל כך מורכב, כל כך מקצועי, כל כך מפונפן, שהסיכוי שזה יצליח לא גבוה.

בבריטניה, שף גורדון רמזי מוכר את הביף וולינגטון שלו עד הבית, וכל זה בכלל כאשר המנה איננה מוכנה, אלא מגיעה עם חומרי הגלם בלבד בצירוף הוראות הכנה.

ובכן, לפי מה שמספרים, המשימה לא כזו קשה, אפילו קלה, והתוצאה מהפנטת: מאפה שנראה כמו כיכר לחם, וכשבוצעים אותו נגלה פילה בקר אדמדם, עסיסי ומגרה, שאי אפשר להישאר אדיש מולו.

החדשות הטובות יותר הן שרשת "הו מאמא" משיקה בארץ את המאפה האנגלי הזה מוכן, במחיר מפתיע של 85 שקלים בלבד, כחלק ממנות חדשות שהוכנסו לתפריט - יחד עם קובה ציידים ועוף אדום מפורק בצ'ימיצ'ורי ירוקים.

המעטפת הבצקית דקה במידה ו"בורקסית", הבקר עסיסי ומלא ג'וס, והשילוב מנצח. כך שאם חשקה נפשכם להפתיע את בני הבית בארוחת שישי ואתם עדיין חוששים שלא יצא לכם כמו לשף רמזי – הרי לכם אופציה ראויה וקלה, ואף אחד לא יגלה שזה בכלל קנוי. להשיג ברשת "הו מאמא", כשר.

ביף וולינגטון, הו מאמא (צילום: דודי אייזנטל)
ביף וולינגטון, הו מאמא (צילום: דודי אייזנטל)