חיפה טומנת בתוכה מגוון מרתק של קולינריה שבעיני, כתל אביבית, הוא הרבה יותר מכל עיר אחרת , אפילו תל אביב וירושלים. משהו בהרמוניה הזו שיש בעיר משלב בצורה טעימה במיוחד מגוון של מטבחים בלי הפוליטיקה של ירושלים ובלי השואו של תל אביב.

אחת המהמקומות שיצא לי לאכול בהם בלי יותר מידי תכנונים הייתה נג'מה, מסעדה ערבית, בבעלות ערבית ובהובלת השף הערבי אסיל שריף. 

השף אסיל שריף היה אחד מהפיינליסטים של מאסטר שף דובאי, כן כן, ויש בו את הרצון לעשות יותר מאוכל ערבי קלאסי, אולי בגלל זה נג'מה לפעמים חוטאת במנות מצועצעות במקום לתת לחומר הגלם לדבר. מצד שני אנחנו הישראלים אוהבים אוכל ערבי קלאסי - מה שמונע משפים ערביים להתפתח לא פעם, יש בנו את הרצון לשמר אותם סביב החומוס והשישברק.

המקום מעוצב לתפארת הסגנון הערבי, המון שואו, נוצץ. אם יש משהו שהייתי יכולה לומר על נג'מה זה שהם לא מתפשרים על חומרי הגלם. לא באוכל ולא בעיצוב. אם אתם אוהבים או לא את הביצוע- זה כבר סיפור אחר אבל אי אפשר להתווכח על איכות חומרי הגלם.
וזה גם נוגע לשירות, כל מלצר וברמנית והפוך, היו אובר וסופר שירותיים, חייכניים ונתונים כל כולם ללקוח ולמלא כל גחמה , יש בזה משהו מרענן, לפעמים לא נוח אבל זה בעיקר כי אנחנו לא מורגלים לשירות כמו שצריך.

נוצץ ועשיר, נג'מה חיפה (צילום: אנטולי מיכאלו)
נוצץ ועשיר, נג'מה חיפה (צילום: אנטולי מיכאלו)

פתחנו במנת לחם מנחמת: פיתות חמות, זיתים עם רכז רימונים, מחמרה (ממרח פלפלים ואגוזים) טחינה גולמית, לבנה ירוקה עם זעתר ושמן זית עם גרידת לימון. כבר היינו מרוצים. משם המשכנו לסלט עגבניות לבנוני קצוץ דק דק עם המון שמן זית ירקרק, נענע, כוסברה, גבינת שנקליש ושקדים קלויים - ביס של רעננות עם שומניות של גבינה נהדרת וקראנץ של שקדים . סלט מעולה, משם המשכנו לצ'י כופתא, מנה מרחובות טורקיה, תערובת של בורגול מעורבבת עם מחית פלפלים פיקנטית לכדי צורה של קובה עם קרם שום ואבן יוגורט כבשים בתוך עלה חסה, ביס מתובל וארומתי מאד.  המנה של הסשימי דג לבן קצת חטאה באובר חומרי גלם כמו שקרה לנו בארוחה פה ושם, נתחי הדג  המעולים היו עטופים בסלט, זרעי כוסברה וקציפת יוגורט אניס שהיו מאד טעימים אבל השתלטו לחלוטין על הדג וחבל כי הדג שלעצמו היה נפלא.

כמו חטיפים, שישברק בנג'מה (צילום: אנטולי מיכאלו)
כמו חטיפים, שישברק בנג'מה (צילום: אנטולי מיכאלו)

השושברק לעומת זאת היו שיחוק כיפי,  במקום כיסוני השושברק הרכים השמנמנים שתמיד מקבלים, השף אסיל מגיש אותם מטוגנים, ממש כמו חטיף, במילוי תרד ערבי ברוטב של יוגורט בהרט, כמון, גרגרי חומוס, אפונת גינה ועגבניות צלויות, וואי איזו מנה כיפית, הפריכות של הבצק הייתה נהדרת והרוטב יוגורט לוקק עד ניקוי הצלחת. 
סיימנו במנה נהדרת ובשרנית של פרוסות סינטה אדמדמות על סוג של ריזוטו פריקי מלא ניחוחות אגוזיים אדמתיים . בדיוק מה שהגוף רוצה כשהכל נהיה קריר.
הקינוחים משתנים ואיתם גם הדרינקים ותזרמו עם מה שיבוא לכם יותר, אנחנו הלכנו על עוגת סולת שעליה היה לדר תאנים וגלידת תבלינים עם טוויל שוקולד וחלאוות אלג'בן העשוי מסולת וגבינת מסקרפונה קרמית ותועפות סוכר אבל טעים למות.

נג'מה מספקת בילוי כיפי ולא מתחשבן. המחירים נוחים, המנות ענקיות, השירות לעילא ולפעמים בא לשבת ולהרגיש כמו קינגים גם אם האוכל לא תמיד הכי טעים שיש. יש פה חומרי גלם נהדרים שלא הרבה מסעדות מספקות ועוד בכאלו מחירים, השרימפסים ענקיים, הקלאמרי טרי , וכל החוויה עצמה מאד מפנקת- כמו מסעדה ערבית. רק מודרנית. 

נג'מה. העלייה השנייה 96, חיפה, טלפון: 04-616160. לא כשר