קבוצת מחניודה, בניצוחו של השף אסף גרניט, זכתה בינואר שנה שעברה בכוכב המישלן הראשון שלה על מסעדת "שבור" הפריזאית. אמש (שלישי) התקיים טקס הענקת הכוכב, שבוטל בשנה שעברה עקב הגבלות הקורונה – אך עם טוויסט מרגש. גרניט ושותפיו לא עלו על חליפות כדי לחגוג את הבשורה של 2021, אלא גם כדי זכו לקבל את הכוכב הנחשק גם במדריך החדש של 2022. 

אסף גרניט בטקס קבלת כוכב המישלן (צילום: פרטי)

באופן שאינו מובן מאליו, "שבור" הצליחה לשמור על ההישג גם השנה והביאה גאווה רבה לגרניט ושותפו, אורי נבון, כמו גם לשף בפועל דן יושע. במדריך כוכבי המישלן של 2022 נכתב על המסעדה: "אסף גרניט שומר על הסימנים המסחריים שלו: אווירה חסרת מעצורים, עיטורי אמייל גולמיים בטכניקות ייחודיות, צינורות מתכתיים על התקרה ואורות מעומעמים". 

שף אסף גרניט ושותפו אורי נבון בטקס קבלת כוכב המישלן (צילום: פרטי)
שף אסף גרניט ושותפו אורי נבון בטקס קבלת כוכב המישלן (צילום: פרטי)

בהמשך נכתב: "מעל הכל שומר גרניט על מטבח יצירתי עם השפעות ים תיכוניות, נדיב ומפתיע, כאשר מוטיב הרעננות תמיד בתמונה. מנת הגזרים, הביצה הרכה, ביצי סלמון וצימעס, לחי וזנב שור, מנת הפולנטה עם הפטריות ואפילו מוס השוקולד עם שמן זית ומלח מלדון". 

בתגובה למעריב נמסר מהשף המצליח וראש קבוצת מחניודה, אסף גרניט: " מאוד שמחים ומתרגשים לקחת חלק במעמד הענק הזה ולשמור על הכוכב שלנו בבירת הקולינריה".