כשהייתי ילדה, אבא שלי הודיע לנו שאת ארוחת החג הקרובה נחגוג במסעדת שף. זו הייתה תקופה טובה והוא רצה לפנק אותנו. הזיכרון הכי משמעותי מאותה ארוחה חגיגית היה התמר הממולא שהוגש לנו בצלחת הגדולה ממנו פי עשרה עם עיטורים של רוטב ועלה בודד. שאר המנות שהוגשו לנו היו דומות; קטנות ומעוצבות. זה לא עשה עלינו רושם. רצינו הביתה, לסירים ולצלחות העמוסים בכל טוב. מאותו יום הפכה ארוחת שף שם נרדף ל"נשארנו רעבים".

ארוחת הערב שאכלתי במלון דן אכדיה בהרצליה, שמוצעת במסגרת דיל סוף השבוע המיוחד במלונות הרשת, נרקחה על ידי השפים גולן ישראלי ועזרא קדם, והייתה התיקון שלי לחוויית הילדות. גם מנות שף מושלמות וגם בופה ארוך שאינו נגמר. מה עוד אפשר לבקש?

חשבתי שהארוחה תיערך בחדר סגור ועם מלצרים, אבל הבחירה לערוך אותה במרפסת המרהיבה של המלון, הצופה לים, הייתה לא פחות ממושלמת. למנה הראשונה טעמתי דג לבן צלוי על גחלים, ודג פלמידה עם שמן זית, חציל על גחלים, טחינה ועלי זעתר טריים. כמה פשוט, ככה טעים. בחירה נכונה של חומרי גלם טובים שעשויים נכון.

מנת הריזוטו דגנים, שאני עוד אנסה להשיג את המתכון שלה מהשף, הייתה מדהימה והתאימה בול לצד הדגים. הריזוטו העשיר הורכב מחיטה, פריקי, עדשים, מש, בורגול, אפונה, בצל ועשבי תיבול. אני יכולה לאכול כזאת כל יום. מנה שהיא גם בריאה וגם טעימה להפליא.

בגזרת הסלטים טעמתי קרפצ'יו תפוחי אדמה מדורה עם איולי זעפרן, בצלים ירוק וסגול. מנה קלילה, יפה וטעימה, שאיך לא חשבו עליה קודם. גם הקרפצ'יו עגבניות שהורכב משמונה סוגי עגבניות שונים, היה מעולה, עם צבעוניות משגעת. רק למה לכל מנה כזאת צריך לקרוא קרפצ'יו? די עם זה.

למרות שאמא לימדה אותי "לא לשבוע סתם מהלחם" ולהשאיר מקום לאוכל ולסלטים, אי אפשר היה לוותר על הפוקצ'ות שהיו פשוט חלומיות, גדולות ובשרניות. עוד הוגשו למנות הראשונות: דג צלוי עם ארטישוק, אפונה, זעפרן, עלי לימון ושבבי בוטרגה; דגים נאים כבושים ומעודנים; קרפצ'יו ארטישוק עם עגבניות מהערבה, זיתי קלמטה, צלפים, לימון כבוש ושקדים ירוקים; דג מטוגן עם רוטב שום ושקדים לבנים.

למנה העיקרית לקחנו מעורב ירושלמי, שהנגיעה של שף עזרא קדם הורגשה בו היטב. שקדי עגל, לשון טלה, רצועות פרגית, טחול, כבדים, הרבה בצל ותבלינים עדינים, וכנראה גם נשיקה מאלוהים. אחר כך העמסנו עוד צלחת וקבענו חד־משמעית שזה המעורב הכי טעים שאכלנו בחיים. לצדו הוגשו פיתות וחומוס, אבל באמת שלא היה צריך.

עוד במנות העיקריות הוגשו סינטה ברמת צלייה מדויקת עם שעועית ירוקה מוקפצת, קונפי שום, מיץ לימון טרי ובצל מוחמץ. השף ישראלי שכנע אותי לטעום גם צלעות טלה על מצע פריקי ירקות שורש בציר טלה, ולצדו מרק חמציצים ירוק ומרענן.

ההפתעה הגדולה באמת הייתה בשולחן הקינוחים שכלל עוגת סולת מתוקה, מיני סברינה קרם וניל, מאפי שמרים עם פירות יער, פאי פיסטוקים ודובדבני אמרנה, מלבי פיסטוקים וג'לי פטל, טארט פקאנים, בקלאוות, עוואמה, ותצוגה מרהיבה של ענני גלידה קפואה עם למון גראס, נענע וזעפרן. הכל כשר פרווה כמתחייב וכמתבקש מארוחה במלון. אלה קינוחי הפרווה הכי טובים שטעמתי בחיי, והם הוכחה ניצחת שאפשר גם אפשר.

דיל סוף השבוע המיוחד במלון אכדיה הרצליה. מוצע ברשת מלונות דן.

חדשות האוכל

מבחן כלים
כל בית צריך מרפסת, וכל דירה צריכה קוצץ מזון חזק וקטן ממדים. כשמתגוררים בדירת שלושה חדרים והמטבח צפוף, אין מקום למותרות. זו הסיבה שבחרנו בקוצץ המזון המהיר והמעוצב מבית BLACK & DECKER. הוא קטן וממזר; בנפח 500 מ"ל, עם מנוע עוצמתי במיוחד, ויעיל לשלל פעולות: חיתוך בשר, קרח, ירקות, אגוזים ומה לא.

קוצץ מזון מהיר מבית BLACK & DECKER (צילום: יח''צ חו''ל)
קוצץ מזון מהיר מבית BLACK & DECKER (צילום: יח''צ חו''ל)

במבחן התוצאה, הוא עושה עבודה מושלמת, הוא נוח, בטיחותי, פרקטי וקל לניקוי. הוא בעל שני להבים חדים עשויים מנירוסטה אל חלד, יש בו שתי פונקציות שימוש - ערבוב או קיצוץ, והוא בעל שתי מהירויות הפעלה. אהבנו.
499 שקלים, להשיג ברשת ACE ואצל היבואן הבלעדי "סיריוס אלקטרוניקה".

לרגל חג המים - 3 ברזי מטבח יוקרתיים:

ברז מתכוונן של DORNBRACHT, החל מ־2,700 שקלים, להשיג ב־HeziBank

ברז HeziBank (צילום: דורנברכט סטודיו)
ברז HeziBank (צילום: דורנברכט סטודיו)

הברז של "לה קוצ'ינה", 3,370 שקלים, להשיג ב"בירמן דיזיין"

ברז לה קוצ'ינה (צילום: יחצ)
ברז לה קוצ'ינה (צילום: יחצ)

ברזי Zazzeri, החל מ־7,000 שקלים, להשיג בחממה לעיצוב הבית 

ברז Zazzeri (צילום: יחצ)
ברז Zazzeri (צילום: יחצ)