ל"פלומינו" (Palomino), הממוקמת על אחד הכבישים הראשיים בירושלים, הגענו בשעת ערב של יום שלישי. החלוקה של התפריט של המסעדה מעניינת ולא בהכרח קונבנציונלית.

במקום החלוקה המוכרת לראשונות/ביניים/עיקריות, ב"פלומינו" מתייחסים לחומרי הגלם עצמם ולאופן שבו הם מוגשים: FREDDO E CRUDO - מנות קרות או בטמפרטורת החדר כגון סלטים, דגים נאים, בוראטה ועוד; CALDO E FRITTI - מנות חמות, מנות דגים צרובים וסופלי זעפרן; PASTA E RISOTTO - החלק המשמעותי ביותר בתפריט מבחינת היצע, שכולל פסטות, ריזוטו וניוקי בעבודת יד; והקטגוריה האחרונה (לא כולל הקינוחים) היא כמובן PIZZAIUOLO, פיצות ופוקאצ'ות לוהטות מן הטאבון, כיאה למסעדה איטלקית.

למנה ראשונה ממחלקת הנאים בחרנו במנת קנולי דג ים - גלילות בצק סיציליאניות פריכות מלאות בסביצ'ה של ברמונדי טרי, עשבי תיבול וצנוניות על יוגורט לימון כבוש. הרכות של הדג עם הפריכות של הגליליות יצרו מרקם נעים בפה, ורוטב היוגורט הוסיף מרירות וחמיצות נדרשות (59 שקלים). למנה הראשונה החמה בחרנו בסופלי זעפרן - כדורי ריזוטו זעפרן פריכים עם איולי כמהין ופרמג'אנו רג'אנו. מנה שנראית מדהים ולא מאכזבת גם במבחן הטעם, עשירה בטעמי גבינה ומטוגנת לעילא (54 שקלים).

למנות העיקריות בחרנו בניוקי חמאת דלעת - הניוקי היו רכים וענניים וכמעט נמסו בפה, הרוטב היה מתוק ומנחם, ואגוזי הלוז הוסיפו קראנצ'יות מפתיעה והשביחו את שילוב הטעמים המיוחד (69 שקלים). המנה הנוספת שבחרנו הייתה טורטליני קסבייה, טורטליני בעבודת יד ממולא בקרם ארטישוק ירושלמי עם חמאת עגבניות מגי, מרווה, מסקרפונה ופרמג'אנו רג'אנו. בצק הפסטה היה דק ואיכותי, ומידת העשייה של הפסטה הייתה טובה (72 שקלים).

לא הרשינו לעצמנו לעזוב בלי לטעום את בצק הפיצה, שמורכב משילוב קמחים מלאים ולבנים ואף מחמצת. כדי לאזן מעט את רמת הלקטוז בדם, הלכנו על פיצה מרגריטה טבעונית (54 שקלים). הבצק היה אוורירי ובועתי, פריך בקצוות ורך במרכז, רוטב העגבניות החמיא מאוד לבצק והיה עשיר בטעם, והגבינה הטבעונית השתלבה יפה מעל.

באשר לקינוחים, לאחר לבטים קשים החלטנו ללכת על טארט השוקולד (48 שקלים), בחירה שבדיעבד התבררה כמשתלמת: גנאש שוקולד איכותי על קלתית בצק שהיה אפוי במידה, מנה פשוטה וטעימה, לחובבי השוקולד. השירות היה מקסים - לנו נתנה שירות אביה הנהדרת, המנות יצאו מהר והאווירה הייתה נעימה. במקום יש גם בר קוקטיילים ויינות שנראה מאוד מפנק, וצוות המלצרים מסייע בהתאמת היין למנה. ואם יתמזל מזלכם, תוכלו גם להתחכך בכוכבים: עדי ואסי בוזגלו הם מבעלי המקום, וסועדים שם בכל ביקור בעיר הבירה. 


"פלומינו", המלך ג'ורג' 41, ירושלים, 0773627511 (כשרות צהר)

עד בלי די

קצרה היריעה מלפרגן לכל מנות הבופה הארוך שהוצע לנו בארוחת הבוקר במלון "לאונרדו פלאזה" באשדוד: מגוון עצום של מאפים, סלטים וקינוחים, שבא לנשנש מהכל

ושוב איתכם במסגרת פינתנו "היכן לבלות בישראל כשהמזוודות בנתב"ג נעלמות". הפעם דגמנו את אשדוד, עיר אהובה שאותה עזבנו לפני 40 שנה. מלון "לאונרדו פלאזה" באשדוד, המצוי בחלקה הדרומי של העיר, הוא אלגנטי, נעים, מצוחצח ומזמין. אשדוד סבלה פעמים רבות ממתקפות טילים, אך נראה שלאחר המבצע הצבאי האחרון, הישראלים הסתערו עליה. בזמן שהותנו, היה המלון מלא עד אפס מקום.

ארוחת הבוקר, כמיטב המסורת, תפסה אותנו לא מוכנים. היינו בטוחים שאנחנו מוכנים, אבל לא: מגוון עצום של סגנונות, מאפים, סלטים וקינוחים, שבא לנשנש קצת מהכל. למזלנו, שהינו במלון יומיים, כך שסעדנו שתי ארוחות בוקר והספקנו לטעום לא מעט. להפתעתנו, הארוחות בשני הימים לא היו זהות לגמרי: ביום השני, למשל, היה מגוון של חמישה סוגי פיצה שונים, ואילו ביום הראשון היו אלו פחמימות אחרות.

סלט פטריות, מלון לאונדרו  (צילום: פרטי)
סלט פטריות, מלון לאונדרו (צילום: פרטי)

אהבנו במיוחד את לחמניות הקוף, שאותן תולשים באמצעות היד מיתר הלחמניות. למעשה, מדובר בלחמניות שום שמוגשות בתבנית ענק כשהן צמודות זו לזו ונאפות עד שהן נדבקות ברכות. סלט יצירתי נוסף שלא אכלנו במקומות אחרים הוא זה שמשלב בין חצילים מטוגנים ופלפלים קלויים ובין גבינה מלוחה. המרירות הייחודית של החציל, יחד עם מליחות הגבינה, יוצרות סלט מסקרן ומלא מיץ עסיסי. הסלט הטעים ביותר הוא זה שמשלב בין פטריות שלמות, פלפלים ושאר עשבי תיבול.

קצרה היריעה מלהכיל את כל מנות הבופה, המתפרש על פני מסלול משוכות ארוך. נציין רק לשבח את ארבעת סוגי הקרואסונים הנאפים במקום, כמו גם את עמדת המוזלי המתפרשת על פני שולחן ארוך ומציעה גם קצת בריאות בתוך החופשה עמוסת הקלוריות הזו. 

"לאונרדו פלאזה", שדרות הים התיכון 1, אשדוד, 086353535