על הגבול הדק שבין תל אביב לרמת גן, כך שידבר לתושבי הערים הגדולות המקיפות אותה, נפתחה לאחרונה מסעדה אסיתיית קטנה ומסקרנת בשם SAI (סאי). מדובר פינה קולירנרית חדשה שנועדה לדבר לכלל חובבי האוכל האסייתי, מבלי מגלת הכשרות המאפיינת בדרך כלל את המסעדות מהז'אנר. ועל אף שלעיתים קרובות המילה "כשר" מעוררת אסוציאציה שעשויה להשפיע על איכות המרכיבים או הטעם, הפעם יצאנו לטעום את הסושי ומנות הווק של SAI, ובאמת שלא הרגשנו בהבדל. 

המסעדה, שהושקה על ידי קבוצת המסעדנים איתי אהרון ורותם ושרון כהן, משלבת אווירה המאפיינת את המזרח הרחוק בלב ליבו של מתחם הבורסה וטעמים שמגיעים הרחק ממעבר לים. השף שרון כהן - בוגר תדמור בעל התמחות במסעדות מעל עשור, בין היתר בתאילנד, החליט להביא את כל הידע והנסיון שלו אל הצלחת הישראלית ולהבטיח לכם חוויה שתתאים לכל מטרה. בין אם תרצו ארוחה קטנה ואינטימית, אירוע מפואר או ארוחה עסקית קז'ואלית. 

סושי SAI (צילום: פזית אסולין)
סושי SAI (צילום: פזית אסולין)

במסעדת SAI קיימת אפשרות להזמנת מגשי סושי לאירועים לחוויה אסייתית ייחודית, כשההיי לייט בתפריט הסושי הוא ה-ROLL STAR - רול מטוגן בציפוי פנקו חצוי לאורך, במילוי סביצ'ה דגים נאים (סלמון, טונה אדומה), בטטה, בצל ירוק, שומשום קלוי ופונזו טריאקי (64 ₪). זאת לצד מגוון מנות מסורתיות כגון מנת הפאד קפאו (אורז לבן מוקפץ, בשר בקר קצוץ, כרוב לבן, גזר, גמבה אדומה, פטריות שמפיניון, בצל ירוק וביצת עין- 62 ₪), נשנושי כנפי עוף פריכות (ברוטב צ'ילי מתוק וחמאת בוטנים מוקפצות ברוטב מזרח מערב, 12 יחידות- 42 ₪), טופו באן (שתי לחמניות מאודות במילוי טופו טמפורה, צ'ילי מתוק ומיקס ירוקים- 44 ₪) ועוד.

אז על אף שהאוכל מהמזרח הרחוק הפך לאחת המבוקשים ביותר בקולינריה הישראלית, ומסעדות עם טעמי הסויה והטריאקי כבר הפציצו את השוק, הפעם נראה שמדובר בהבטחה. SAI היא כביכול "עוד מסעדה אסייתית", אך בהחלט מצליחה (שלא כמו כל שאר המתחרות שלה) לדבר אל מספר רב של סוגי קהלים, שרוצים ליהנות ממנות סושי משובחות, מוקפצים מלאי טעם ורולים מיוחדים שלא תמצאו בשום מקום אחר. 

מסעדת SAI - תובל 9, רמת גן>>>

המוקפצים של SAI (צילום: פזית אסולין)
המוקפצים של SAI (צילום: פזית אסולין)