איך לא חשבנו על זה קודם: במקום לחטוף סירובים טלפוניים ממסעדות על הזמנה בשישי בערב מפאת חוסר מקום – למה לא להקדים את כניסת השבת לשעה 14:00 בצהריים? אז המסעדות כמעט ריקות, אתם יכולים ליהנות מהנוף ומהשקט, ואפילו להספיק לצפות בדני קושמרו בחדשות של שמונה בערב שוחה עם תנינים או קופץ באנג'י מהארמון של פוטין.

כריך קצבים ולחמניית בריוש: הכירו את המנות החדשות של "הולשטיין בורגר"

כאמור, השגת מקום במסעדה בשישי בערב בתל אביב היא משימה בלתי אפשרית ומייאשת. המצב עד כדי כך עמוס, שגם אם תטלפנו ביום ראשון להזמין מקום ליום שישי – חמישה ימים אחר כך! – במסעדות הנחשבות ישיבו את פניכם ריקם. זו הסיבה שהגענו ל"סיטארה" במתחם סי אנד סאן בצהרי שישי: רק בשביל נוף כזה שווה לאכול מוקדם. בצהריים אפשר ליהנות מנוף של ים כחול וצלול, על רקע עצי דקל שנשתלו בטיילת היוקרתית. ברוכים הבאים לתל אביב בואכה מיאמי. הלב מתרחב. גם הקיבה.

סיטארה אנטיפסטי דג  (צילום: פרטי)
סיטארה אנטיפסטי דג (צילום: פרטי)

שקט, לעומת זאת, לא ממש מצאנו פה. משום מה יש באולם הצדדי ליין של מוזיקה רועשת. אבל יש גם אוכל, והוא פשוט מצוין, כך ששווה לסבול למענו את הבום־בום הבוקע מהאולם. התחלנו עם שווארמה דג ים - במקרה דנן מדובר במוסר, עדין ומתמסר למזלג, על מצע של חומוס.

מתי לאחרונה ניגבתם חומוס עם דג בעזרת פוקאצ'ה עסיסית? כנראה שמעולם לא, ולכן חובה עליכם לנסות, למרות מחירה (78 שקלים). צלחת האנטיפסטי כוללת כמה ירקות צבעוניים, מגרים ופוטוגניים – כאן הם יושבים על מצע טחינה גולמית, שגם היא מצוינת כשלעצמה (58 שקלים).
במנת פילה הדניס (140 שקלים) לא הדג הוא שגונב את ההצגה, אלא חמאת העגבניות שעליה הדג יושב, ושניתן לטבול בה כל ביס.

הדג עסיסי וטרי, וההכנה שלו דורשת דיוק, אלא שכאן הוא זוכה לשדרוג אדמדם מפתיע, ומלווה בירקות ירוקים. אין מה לומר, עונג שישי. כשסיימנו את הארוחה, המסיבה כבר הסתיימה, וחדר העישון אוכלס במהירות בשולחן ענקי שסביבו התגודדו בני משפחה שחוגגים יום הולדת. מסעדה אחת עם פתרון לכולם. הצביעו סיטארה. 

"סיטארה", הרצל רוזנבלום 8, תל אביב, 03־6996633 (לא כשר)

כגודל הציפייה
ב המשימה להשיג מקום בפופ־אפ של המסעדה הירושלמית הנחשקת "מחניודה" בתל אביב, בעוד המקורית בעיר הבירה עוברת שיפוצים, הפכה לכמעט בלתי אפשרית. בהיעדר יכולת, ביקשנו ממי שכן השיג מקום - שיביא לנו מנה של מנסף בטייק אוויי. וזה מה שקיבלנו הביתה ועלה 150 שקלים. מחיר מוצדק? לחלוטין לא; האם כלי הפלסטיק הענקי הוא כורח המציאות? בטוח שלא. אבל מה שמותר לשף החדש של אל על וזוכה כוכב מישלן, אסף גרניט, כנראה פחות מותר לאחרים.

חדשות האוכל-מגדל המאה

האם זהו ההמבורגר המושחת ביותר בתל אביב? שימו לב למגדל הגבוה הזה שמצאנו ב"הולשטיין בורגר" בשוק הכרמל: קציצת בקר שמנמנה במשקל 200 גרם ועליה קורנביף, ביצת עין וגבינת גאודה, חסה, עגבנייה, בצל סגול ומלפפון חמוץ. הבשר מצוין, גם הצ'יפס לא רע בכלל (88 שקלים). הבשר עסיסי ואיכותי הודות לבשארה חינאווי, אחד הבעלים (יחד עם יומי לוי) ונצר למשפחת קצבים יפואית שעוסקת בבשר כבר למעלה מ־100 שנים. חבל רק שהם לא שואלים את הלקוחות לגבי דרגת העשייה הרצויה, אבל על זה אפשר לסלוח.

המבורגר מושחת מבקר הולשטיין מובחר בתוספת אקסטרה קורנביף ביצת עין גבינת . גאודה עם ירקות.  (צילום: אנטולי קרינצקי)
המבורגר מושחת מבקר הולשטיין מובחר בתוספת אקסטרה קורנביף ביצת עין גבינת . גאודה עם ירקות. (צילום: אנטולי קרינצקי)

בימים אלו מושקות מנות חדשות בתפריט הבורגר בר, בהן המבורגר הולשטיין וגבינה (200 גרם) בתוספת גבינת צ'דר, מוגש ללא ירקות בלחמניית בריוש שמן זית (59 שקלים); כריך קצבים המוגש בג'בטה בליווי רוטב קצבים פיקנטי, בצל מקורמל, נתחים מהקצבייה לבחירה (פיקניה/שייטל/סינטה) עם רוטב צ'דר (45 שקלים), ורדיפיין בורגר בליווי ירקות בלחמניית בריוש שמן זית (68 שקלים). 


"הולשטיין בורגר", יום טוב 17, שוק הכרמל, תל אביב.
משלוחים בוולט, לא כשר.