לאחר המתקפה על ישראל: בן אנד ג'ריס ספגו מכה שלא ציפו לה

תאגיד הענק העולמי "יוניליוור" צפוי לוותר על בעלותו על מותג הגלידה "בן אנד ג'ריס". הסיבה הרשמית לצעד הדרמטי היא "אסטרטגיית צמיחה", אך ההערכות מדברות על כך שהמתיחות הפוליטית בין הצדדים תוביל לפרידה

מעריב אונליין - לוגו צילום: מעריב אונליין
גלידה של בן אנד ג'ריס
גלידה של בן אנד ג'ריס | צילום: אבשלום ששוני

תאגיד הענק העולמי "יוניליוור" הודיע כי הוא צפוי לוותר על בעלותו על מותג הגלידה המוכר "בן אנד ג'ריס". ענקית המזון שמונה בסך הכל כ-400 מותגים הוסיפה כי החלטה דומה התקבלה גם לגבי מותגי גלידה נוספים, שנחשבים לפחות מוכרים.

מטעם "יוניליוור" נמסר כי הסיבה לויתור על "בן אנד ג'ריס, היא "אסטרטגיית צמיחה ליצירת עסק רזה יותר". עם זאת, רבים מאמינים כי מה שהוביל לכך הוא המחלוקת הפוליטית ארוכת השנים בין שני הצדדים. לאורך בשנים, מותג הגלידה הנפוץ הביע דעות פוליטיות, חלקן קיצוניות שמזוהות עם השמאל בארצות הברית.

לפני כשנתיים וחצי, התעוררה סערה לאחר שבחברת בן אנד ג'ריס התקבלה ההחלטה למכור את מוצריה "בשטחים הפלסטינים הכבושים". כבר אז, מנכ"ל יוניליוור העולמית אלן ז'ופ, התנער מעמדה של ענקית הגלידה בסוגיה. בחברת הבת הישראלית מיהרו להבהיר כי הם אינם קשורים להחלטה זו, וימשיכו למכור את מוצרי הגלידה בהתנחלויות.

"אם יש מסר אחד שאני רוצה להדגיש הוא שיונילויוור נותרה מחויבות לחלוטין לעסק שלנו בישראל. ביצענו השקעות משמעותיות במדינה בעשור האחרון, בהן בתחום היזמות ובתוכניות החברתיות", אמר במהלך שיחה שקיים עם משקיעים. עוד הוסיף כי "ההחלטה הזו התקבלה על ידי בן אנד ג'ריס והדירקטוריון העצמאי שלה, ואנחנו מכירים בחשיבות ההסכם הזה".

תגיות:
אוכל
/
יוניליוור
/
בן אנד ג'ריס
פיקוד העורף לוגוהתרעות פיקוד העורף