מותג הרכב היוקרתי היפני ״לקסוס״ והשף המוערך יובל בן נריה מכריזים על שיתוף פעולה אסטרטגי, תחת הפילוסופיה: "ביוקרה אמיתית – אין קיצורי דרך". החיבור יוצא הדופן נולד מתוך ההמחויבות המשותפת לדיוק, חדשנות, איכות, ירידה לפרטים הקטנים ומצוינות בלתי מתפשרת. 

 הביטוי הקולינרי הראשון לשיתוף הפעולה: גיו דון מפורק | Gyudon | 牛丼:
המנה הראשונה שנולדה מהשיתוף היא "גיודון מפורק" – פרשנות של בן נריה למנת הקומפורט פוד היפנית הקלאסית "קערת בקר". בניגוד לגרסה המסורתית, במסעדת a בתל אביב המנה מוגשת בשתי קעריות נפרדות, ומעניקה שליטה מלאה לחובב הטעמים על הרכב הביס שלו. במרכז המנה תבשיל קארי יפני עשיר, שעבר 12 שעות של בישול מדויק עם בצלים, תפוחים, אגסים, סאקה, דאשי ותבלינים. תהליך הקרמליזציה הארוך יוצר רוטב עגול, מאוזן ועשיר באומאמי, המתובל בעדינות האופיינית למטבח היפני. 

מנת שנראית שקטה – אבל מדברת חזק:
״הדיוק שבפשטות היפנית הוא בדיוק מה שמהדהד אצלי במטבח – וגם בלקסוס״, מספר השף בן נריה. ״גיודון מפורק זו מנה שנראית שקטה, אבל כל פרט בה מדבר בקול ברור על הקפדה, עומק ויוקרה״. ואיפה טועמים אותה? מנת ה"גיודון המפורק" תוגש החל מהיום במסעדת a של השף בן נריה, ומהווה יריית פתיחה לשיתוף פעולה בין שני עולמות שבדרך כלל לא נפגשים – רכב וקולינריה – אבל כשהם כן, זה פשוט מושלם.

שיתוף הפעולה בין לקסוס לשף יובל בן נריה (צילום: דימיטרי פוגוסוב)
שיתוף הפעולה בין לקסוס לשף יובל בן נריה (צילום: דימיטרי פוגוסוב)

לאחרונה, במעמד חגיגי, קיבל השף בן נריה את מפתחות הלקסוס החדשה שלו - רכב המגלם את חזון המותג למצוינות ויוקרה ללא פשרות, המסמל את תחילתו של שיתוף הפעולה האסטרטגי ארוך הטווח. ״החיבור עם יובל בן נריה הוא לא רק קולינרי – הוא תרבותי״, אומר דרור גורלניק, מנכ״ל לקסוס ישראל. ״שנינו פועלים מתוך מחויבות לאותם עקרונות: אומנות, פרפקציוניזם, ומסירות לאיכות שאין בה פשרות״.
הבחירה בבן נריה – מהשפים המוערכים בישראל, ששם את המטבח היפני במרכז עבודתו עם פרשנות אישית וישראלית – משקפת את המחויבות של לקסוס לערכי התרבות היפנית המודרנית: אומנות מלאכה, הכנסת אורחים (אומוטנאשי), והליכה עד הסוף עם כל פרט קטן.

השקת מנת גיודון בהשראת ערכי לקסוס (צילום: דימיטרי פוגוסוב)
השקת מנת גיודון בהשראת ערכי לקסוס (צילום: דימיטרי פוגוסוב)