תתכוננו לגל הרביעי

הגל רביעי של צרכנות הקפה בעולם כבר פה ואם אתם לא יודעים מה זה אז הבאנו את יונתן שרף מבעלי MAE להסביר לכם

מעריב אונליין - לוגו צילום: מעריב אונליין
קפה ירוק
קפה ירוק | צילום: נועם פריימן
3
גלריה

כל ״גל״ בעולם הקפה מייצג שינוי משמעותי שהתעשייה שלנו עברה.

יונתם שרף MAE
יונתם שרף MAE | צילום: נועם פריסמן

קל להבין מדוע מעורבות של מדע וטכנולוגיה יכולה לעזור בשליטה על טעמים. החל מדוגמאות פשוטות של שליטה בטמפרטורות מים וקצב זרימה ועד נושאים מורכבים יותר של יצירת זני קפה חדשים ושיטות התססה בעיבוד הקפה. אבל זה כאמור, עדיין לא נותן הצדקה לגל אמיתי.

ומה קורה (עד) היום ?

מי שאחראי על אלו הם בתי הקלייה בעולם: הם יודעים לקנות קפה ירוק, בדרך כלל הבחירות נעשות משילוב של טעמים ומשיקולי עלות, ובנקודה הזו כבר די נקבע פוטנציאל הטעמים האפשרי. בשלב הבא הם משתמשים בתנור הקלייה כדי לבנות את המוצר הסופי (קפה המיועד למכונות אספרסו, קפה פילטר וכדומה).ורק בשביל לחדד, בתי הקלייה הגדולים הם בעצם חברות השיווק הגדולות שכולנו מכירים: סטארבקס, נספרסו, לאוואצה , illy ודומיהם.

המכונה שמשנה את המחשבה על הקפה
המכונה שמשנה את המחשבה על הקפה | צילום: נועם פריסמן

ברוכים הבאים אל הגל הרביעי- עכשיו הבמה כולה שלכם !

תגיות:
קפה
/
בתי קפה
/
קליית קפה
פיקוד העורף לוגוהתרעות פיקוד העורף