לא כמו באינסטגרם: המסעדה החדשה שמאכזבת בגדול

ביקור במסעדה החדשה והמדוברת חשף פער בין ההבטחה לבין הביצוע: מנות קטנות ביחס למחיר, שירות לא אחיד ופער בין איך שהמקום נראה באינסטגרם לבין החוויה בפועל | ביקורת מסעדות

שובל עזור צילום: פרטי
מסעדת רובע א׳ בתא
מסעדת רובע א׳ בתא | צילום: פרטי
5
גלריה

מסעדת רובע א’ היא אחת המסעדות החדשות שעוררו עניין ברשתות החברתיות בשבועות האחרונים - בין אם בשל עיצוב מוקפד, תפריט מצטלם היטב או נוכחות גבוהה ברילסים של משפיענים. אלא שהחוויה בפועל מציגה תמונה אחרת, כזו שמעלה שאלות על הפער בין ההייפ הדיגיטלי לבין מה שמקבל הסועד בשטח.

אחד הדברים הבולטים ביותר במהלך הביקור היה יחסי הגודל- מחיר של חלק מהמנות. כך למשל, מנה לשיתוף שמחירה 96 שקלים הוגשה כפריט קטן במיוחד, באופן שמתקשה להצדיק את התמחור הגבוה. גם מנות דגים במחירים של כ–90 שקלים הגיעו בכמות מצומצמת ביותר, לעיתים של מספר ביסים בלבד. מנה של אנילוטי, שמחירה 98 שקלים, כללה מספר קטן של יחידות פסטה, כשחלק משמעותי מהצלחת מולא בפרמזן. בסך הכול, ניכר פער בין גודל המנות לבין המחירים- פער שאינו תואם את הסטנדרט המקובל גם בחלק ממסעדות היוקרה בעיר.

חמוסה ים של רובע א׳ | המחיר: 96 שקלים
חמוסה ים של רובע א׳ | המחיר: 96 שקלים | צילום: שובל עזור

לצד זאת, גם אופן יציאת המנות השפיע על החוויה. אף שמדובר במנות חלוקה, כל מנה הגיעה בנפרד ובכמות מצומצמת מאוד, כך שהן נעלמו מהשולחן כמעט מיד. במקום תחושת שפע או ארוחה משותפת ורציפה, נוצר רצף של מנות קטנות שהוגשו בזו אחר זו (בפערים של לפחות 10 דק׳ האחת מהשנייה), בלי שהצליחו להתחבר לכדי חוויה קולינרית מלאה או משביעה.

גם השירות השאיר תחושת פספוס. לאורך הארוחה כמעט ולא נרשמו בדיקות יזומות מצד הצוות לגבי שביעות הרצון מהמנות, קבלת ההזמנה או הצעות להמשך. בסיום הביקור, כאשר הועלו הערות כלליות על החוויה, לא התקבלה התייחסות מעמיקה או ניסיון להבין את הנקודות שהועלו. התוצאה הייתה תחושה של שירות מרוחק ולא אחיד, כזה שאינו מצליח לתמוך בחוויה של מסעדה חדשה שמושכת תשומת לב רבה.

סשימי טונה של רובע א׳ | עליו תשלמו: 94 שקלים
סשימי טונה של רובע א׳ | עליו תשלמו: 94 שקלים | צילום: שובל עזור

אחד הפערים הבולטים נרשם דווקא בהשוואה בין הנראות ברשתות החברתיות לבין המציאות בצלחת. חלק מהמנות שהופיעו בתוכן המצולם הגיעו בגודל אחר או בהרכב שונה, וחלק מהמנות שהוצגו כ”דגל” ברשת כלל לא הופיעו בתפריט במועד הביקור. עבור מי שמגיע במיוחד בעקבות החשיפה האינסטגרמית - דיסוננס שמשפיע על אמון ועל תחושת התמורה.

למרות שטעמים מסוימים היו טובים, החוויה הכוללת מדגישה פער שאי אפשר להתעלם ממנו בין האופן שבו המקום משווק את עצמו לבין מה שהסועד מקבל בצלחת. במקום חוויה מהודקת ואמינה, מתקבלת תחושה של אי־הלימה שמשאירה יותר סימני שאלה מסיבות לחזור.

מי שמגיע בעקבות ההייפ יגלה כי המציאות פחות נוצצת מזו שמוצגת ברשת. עד שהפער הזה ייסגר, החוויה תישאר רחוקה ממה שמבטיחים הפריימים המצולמים.

תפריט רובע א׳
תפריט רובע א׳ | צילום: פרטי
תפריט רובע א׳
תפריט רובע א׳ | צילום: פרטי
תגיות:
תל אביב
/
מסעדות
/
ביקורת
פיקוד העורף לוגוהתרעות פיקוד העורף