התחייה 14, מרחב המלאכה והיצירה הייחודי בדרום תל אביב, פותח את דלתותיו הכחולות לרגל אירועי יום האישה 2024 עם אירוע "יצירה נשית". בתוכנית: אמניות מציירות בלייב על קירות, השקת מיצב אמנות מרגש, יריד אמניות מהדרום והצפון, סטודיואים פתוחים של דיירי המקום, מוזיקה חיה, והמון השראה.

האירוע יתקיים ביום שישי ה-8 במרץ, בין השעות 11:00 -15:00, כשבשעה 12:00 ו14:00 יתקיים סיור במבנה כדי לספר על מה קורה מאחורי הדלתות הכחולות, איך פיתחה בו קבוצת ריאליטי קהילה תוססת שעובדת ויוצרת בסינרגיה, ומדוע הוחלט לשמר את המרחב הייחודי הזה גם בעתיד.

באירוע ייחשף בין היתר מיצב "מכתיבה לתחייה" של האמנית הרב-תחומית דניאל מנו-בלה, שהוגדרה כאחת האמניות המבטיחות בישראל, בשיתוף פעולה עם דנה לרר, מומחית ביבליותרפיה שקיימה במתחם סדנאות כתיבה אינטואיטיבית לתושבי האזור. המיצב משתמש בתוצרים של סדנאות הכתיבה, מאות של מגזרות נייר בשחור לבן ובכחול שהודבקו במעין כאוס מסודר על גבי לוח. היצירה תוצב בהתחלה במרחב התחייה 14 ובהמשך תוענק כמחווה לאחד מיישובי העוטף.

אביטל חפר, מנהלת פרויקטים במחלקת אימפקט של קבוצת ריאליטי: "כמרחב שנותן במה לאמנות ותרבות לאורך כל השנה, בחרנו להקדיש את ה-8 במרץ לחוויה מיוחדת של יצירה נשית על גווניה השונים. האירוע יציג לציבור הרחב את יצירתן של דיירות הקבע במתחם, לצד אמניות אורחות מהעוטף והצפון. הסיורים יחשפו את המבקרים למאחורי הקלעים של תהליכי היצירה והמלאכה, ולחיי הקהילה הייחודיים בתחייה 14. בזכות הצביון המיוחד שנוצר בתחייה 14, עיריית ת"א החליטה לשמר אותו במסגרת תכנית להתחדשות עירונית שעובר האזור כולו, כמרחב יצירה ומלאכה שתורם לא רק לדייריו אלא גם לחיי הקהילה והעיר כולה".

התחייה 14, תל אביב
מתי: שישי ה-8 במרץ, בין השעות 11:00 -15:00
לינק להרשמה לסיורים