ביום חמישי התקיימה התחרות ה-14 של "רובוטראפיק" ע"ש נדב שהם, שהנושא המרכזי בה הוא "רובוט חכם על כביש חכם", כשנבחרות בתי הספר היסודיים מפתח תקווה סיימו אותה עם הישגים מצוינים.

מדובר בתחרות רובוטיקה בינלאומית הנערכת בטכניון על ידי המרכז לרובוטיקה בפקולטה להנדסת מכונות בטכניון – בהשתתפות תלמידים מהארץ ומחו"ל. בתחרות נדרשים התלמידים לבנות פתרונות רובוטיים לבעיות הקשורות בתחבורה ובבטיחות בדרכים. 54 תלמידים ותלמידות מ-27 בתי ספר יסודיים בעיר העפילו לשלב הגמר של התחרות.

הרציונל שעומד מאחורי היוזמה הוא השאיפה לחשוף את הילדים לעולם הטכנולוגי במטרה להגביר את המוטיבציה ללימוד מדע וטכנולוגיה ולפתח חשיבה מתמטית והרגלי חשיבה של מהנדסים בדרך חווייתית. מטרה נוספת, לא פחות חשובה, היא להגביר אצל הילדים את המודעות לבטיחות בדרכים. את עקרונות הרובוטיקה למדו התלמידים בשיעורי הגיאומטריה בשילוב רובוטיקה, בהובלת הטכניון ו- ytek.

ראש העירייה רמי גרינברג: "מתוך 150 קבוצות מכל הארץ שעלו לגמר, 27 קבוצות הגיעו מבתי הספר היסודיים בפתח תקווה! זהו כבוד גדול למערכת החינוך היסודית בעיר, בהובלת טלי טולדנו וסגניתה חני לוי, אשר תלמידים ותלמידות כה רבים מהעיר, לומדים, מתעמקים ומתנסים בנושא הרובוטיקה, מעפילים לשלבי הגמר של התחרות ומשתתפים בכל שלבי התחרות הכוללים אתגרי חשיבה ותכנות. יישר כוח לתלמידות, לתלמידים ולצוותי ההוראה."