עיריית פתח תקוה שינתה את עמדתה ופנתה אל מנהל התכנון בדרישה לבצע שיפורים בתכנון מסוף התחבורה הציבורית בהדר גנים, על פי בקשת התושבים. העירייה הציגה בפני חוקר מנהל התכנון את השיפורים המבוקשים בתכנון המסוף, ובמטה המאבק, בראשות ירון קדושים, מברכים על השינוי וטוענים כי הוא חייב להיות מהותי ולא חלקי. 

ביום שני התקיים דיון בפני חוקר מנהל התכנון, ובו הוצגו ההשגות לגבי התוכנית לבניית מתקני תשתית לתפעול התחבורה הציבורית, בין השאר - קידום מסוף הדר גנים על ידי חברת נתיבי איילון. בדיון השתתפו יועץ ראש העירייה לתחבורה ציבורית דוד קמחי וסגנית מנהלת אגף התכנון ציפי גלבר, שהדגישו כי מדובר בתוכנית המיטיבה עם תושבי השכונה, שכן היא מבטלת מסופים מאולתרים ומסוכנים שקיימים כיום בשכונה, ומאפשרת הפעלת אוטובוסים חשמליים ידידותיים לסביבה ולא מרעישים, כמענה לשימוש הגובר בתחבורה ציבורית.

יחד עם זאת, ציינו גורמי המקצוע בעירייה, כי בהמשך למפגש עם התושבים, יש לבצע מקצה שיפורים בתוכנית, לרבות בקשה להקטין את מספר עמדות האוטובוסים, על ידי הסתת חלק מהם למסוף המתוכנן בשטח בסיס סירקין ולמסוף התחבורה בתחנת הרכבת אלעד.

בהמשך לסיכום עם חברת נתיבי אילון, שבמסגרתו בוצעו כבר שינויים בתוכנית, גורמי הרשות ביקשו לעגן בהוראות התוכנית כי המסוף ישמש את קווי השירות הנדרשים לתושבי השכונה. כמו כן לא תותר במסוף חניית לילה ולא יוקמו תחנת תדלוק, תחנת שטיפה ומוסך. 

עוד הודגש, כי משרד התחבורה והעירייה מקדמים בוועדה המחוזית הקמת חניון לילה צמוד לבית העלמין ירקון, במטרה למנוע חניית אוטובוסים בתוך השכונות, אומרים בעירייה ומוסיפים, כי "העירייה ביקשה לבחון אפשרות ליצירת חיבור משכונת עמישב לכביש 471 לכיוון מזרח (כביש 6), וחיבור ממזרח ברמפה ישירה לשכונת עמישב.

"על אף הבדיקות שנעשו בנושא, אגף איכות הסביבה ביקש לקדם בתוכנית גם אמצעים אקוסטיים, שימנעו כל חשש לגרימת מטרדים בין המסוף למבני המגורים. חרף העובדה שהמדינה טוענת, כי בזמן הפעלת המסוף יהיה נתח גדול של אוטובוסים חשמליים, אגף איכות הסביבה בעירייה ביקש להכניס להוראות התוכנית הוראה שתחייב שיהיו לפחות 30% אוטובוסים חשמליים במסוף" . 

במטה המאבק מחבקים את השינוי שחל בעמדת העירייה ומציינים כי יש צורך בשינוי מהותי, וכי הבסיס לחרדה של הציבור מוצדק. לטענתם, הרעיון להסטת חלק מהמסוף לתחנה באלעד הגיע מהם, והוא הוצג בפני יועץ התחבורה הציבורית של העירייה. עמו כן, טוענים התושבים, כי היה נכון לדרוש את העברת התחנה המתוכננת לאלעד, כך שבמקום שבו התחבורה הציבורית, מתחילה שם היא תסתיים.

עוד טוענים במטה המאבק, כי התכנון הנוכחי מהווה נזק אדיר לשכונה וקוראים לשנות את מסלולי הקווים, כך שהנטל לא ייפול רק על הדר גנים ועמישב. לדברי קדושים, בימים האחרונים נשלחו כ-500 זימונים לתושבי השכונות, כך שיוכלו לבוא ולהציג את עמדתם בשימוע, וזאת במקום מועד השימוע הקודם שבוטל.