בעקבות פניות של העירייה לחברות האוטובוסים, בדרישה להנגיש את התחבורה הציבורית לכלל הציבור, הוחלט על שינויים שיבוצעו בתחומי העיר, בכללם תוספת קווים ותחנות. במתכונת החדשה, שהוסדרה בין חברות האוטובוסים לממונה על התחבורה הציבורית בעיר דוד קמחי יופעלו הקווים האמורים על פי המפורט לעיל.

קו 38 מתחנה מרכזית פתח תקווה לכיוון חולון עובר, בין היתר, ברחובות פינסקר, גיסין, מחלף גהה, בני ברק, ביאליק ברמת גן, גבעתיים, תחנת רכבת ההגנה בתל אביב, עד לתחנה האחרונה באזור התעשייה בחולון . בקו משולבים אוטובוסים חשמליים, והוא מנגיש את אזור התעסוקה בעיר ומחוצה לה. הקו המופעל על ידי חברת דן, יגיע בתדירות של אחת לכ-20 דקות ברוב שעות היום. 

קו 32 לבי"ח שניידר, המגיע מרמת גן, הגיע עד כה רק עד ציר אלוף שדה. עתה הוא הוארך לפתח תקווה ומגיע עד לבית החולים שניידר, דרך אזור התעסוקה רמת סיב. הקו, המופעל על ידי חברת דן, עובר גם בגבעת שמואל ובאוניברסיטת בר אילן, מדי כ-30 דקות ברוב שעות היום. 

קו 249 ממסוף ארנס בעיר ועד רמלה ורחובות משנה את מסלולו בפתח תקווה, ועובר גם בתחנות נוספות. הקו יעבור כעת ברחוב המכבים, היכל התרבות, רחוב שטמפפר, הירקונים וצומת סגולה, וימשיך משם לכיוון רמלה. הקו, המופעל על ידיי חברת אגד, יגיע בכל רבע שעה בשעות השיא, ובמהלך היום בתדירות שבין 20-30 דקות. 

בקו 950 היוצא מירושלים לכיוון נתניה ועובר בפתח תקווה, יגדל מספר התחנות בעיר. לקו, שמופעל על ידי חברת אגד, נוספו שתי תחנות, אחת בכל כיוון - בצומת הרחובות ירושלים-גורדון. זאת, בהמשך לשינוי שכבר התבצע, במסגרתו נוספה התחנה ברכבת סגולה. 

גם קו 10א' של חברת אלקטרה-אפיקים תוגבר, וכעת בשעות השיא בבוקר, בימים א'-ה' ייצא אוטובוס גם בשעה 6:55 מכיוון הדר גנים לכיוון אזור התעסוקה בקריית אריה, כדי להקל על העומס בקו. לקו 64 של חברת אלקטרה-אפיקים היוצא משכות עמישב והדר גנים לתחנה המרכזית בתל אביב, נוספה תחנה בקריית הממשלה בעיר.

ראש העירייה רמי גרינברג: "עיריית פתח תקווה מקדמת תחבורה ציבורית ענפה, נגישה ויעילה, במטרה להקל על תושבי העיר ועל עומסי התנועה. השימוש ברכבים פרטיים מכביד על משתמשי הדרך וכרוך בהוצאות רבות. לכן, אנו מעודדים שימוש בתחבורה ציבורית ומקדמים תחבורה יעילה עם קישוריות גבוהה, ולאחרונה אף הוכנסו לשימוש אוטובוסים חשמליים שקטים, ידידותיים לסביבה ואינם מזהמים אותה. 

"במקביל, החלו העבודות לבניית חניון לילה לאוטובוסים, בסמוך לבית העלמין ירקון. בתום בנייתו, נוכל להתחיל בעבודות להקמת התחנה המרכזית החדשה. תודה לרשות הארצית לתחבורה ציבורית ולחברות האוטובוסים על שיתוף הפעולה, וכמובן לאגף התנועה בעירייה".