ועדת הבחירות האזורית הורתה לראש עיריית רמת גן כרמל שאמה הכהן למחוק את כל קבוצות הוואטסאפ שהוא מנהל. יו"ר הוועדה, השופטת המחוזית מיכל אגמון גונן, קבעה ביום שלישי כי על ראש העירייה למחוק עד ליום ה-3 ביולי את קבוצות הוואטסאפ שפתח והפיץ לתושבים באמצעות משאבי העירייה.

החלטה זו ניתנה בעתירה שהגישו המועמד לראשות העירייה ליעד אילני וחברת המועצה חיה מנע, באמצעות עו"ד מתן גוטמן. בעתירה נטען, כי בעקבות עתירה קודמת שהוגשה, נאסר על ראש העירייה להמשיך ולעשות שימוש בקבוצות העירוניות לשם הפצת מסריו, ולכן החליט שאמה הכהן לעקוף את הבעיה. בעתירה נטען, כי ביום ה-8 במרץ העירייה והעומד בראשה פעלו יחדיו כדי לסגור את הקבוצות העירוניות לשיח. זמן קצר לאחר מכן, נשלחו קישורים לקבוצות מקבילות שפתח שאמה הכהן, בו נקראו התושבים לעבור לקבוצות חדשות, וכי רק שם יינתן שירות לתושבים.

לטענת העותרים, בדרך זו העביר שאמה הכהן אלפי תושבים לקבוצות מקבילות ובכך עקף את הוראות החוק ואת התחייבותו בפני יו"ר הוועדה, ולמעשה הגיע לאותה התוצאה – שימוש במשאב העירוני לצרכיו. בעתירה הובהר, כי מובן שמותר לראש העירייה ולכל פוליטיקאי אחר לפתוח קבוצות פעילים בוואטסאפ, אך אסור בתכלית האיסור להשתמש במשאבי העירייה לשם צירוף ועידוד תושבים לעבור לקבוצות מקבילות.

ביום שלישי קבעה השופטת אגמון גונן: "יש לוודא כי ראש העירייה לא יעשה שימוש במשאבי העירייה ויזכה ליתרון לא הוגן. על כן נקבע כי לאחר ה-4 ביולי לא יותר לראש העירייה לעשות עוד שימוש בקבוצות הוואטסאפ הפרטיות שבניהולו והן ימחקו". בנוסף, נקבע בהחלטה, כי על מנת למנוע יתרון לא הוגן לראש העירייה בפרסום הטבות עירוניות לתושבים, יוקם עמוד ייעודי באתר האינטרנט העירוני הנושא את השם "הטבות עירוניות". 

אילני: "שאמה הכהן הוא עבריין סדרתי. פעם אחר פעם שופטים במדינת ישראל נאלצים להבהיר לו שהוא לא יכול לעשות שימוש בכספי הארנונה של תושבי רמת גן ולשדל עובדי עירייה לבצע עבירות חמורות לטובתו האישית והפוליטית. מי שחשוד בפלילים, שולח את ידו הארוכה לקופת העירייה, ואנחנו לא נאפשר זאת. ברמת גן ישלטו החוק והתקווה ולא העבריינות והפחד".

מנע: "אני שמחה, שלאחר מאבק משפטי ארוך, קבע בית המשפט בהחלטה תקיפה וברורה, את מה שאמרתי כל הזמן - כרמל שאמה עשה שימוש שלא כדין במשאבי העירייה ובקבוצות העירוניות לצרכים פוליטיים, תוך אפליה של חלק גדול מתושבי העיר, שהוסרו מקבוצות הוואטסאפ, ובכך נמנע מהם לקבל שירות עירוני שניתן לאחרים, תוך מתן העדפה פסולה למקורבים. ראש עירייה לא יכול לתת שירות שונה לתושבים ולהחרים תושבים שמביעים דעה וביקורת״.