חבר מועצת עיריית רמת גן ישראל זרי הודיע השבוע על תמיכתו במועמדותו של כרמל שאמה הכהן בבחירות לראשות העירייה שיתקיימו ב-31 באוקטובר. זרי (33), שבבחירות 2018 התמודד בראש רשימת "רמת גן – צעירים וצעירות" ונכנס כסיעת יחיד למועצה, החזיק בקדנציה החולפת את תיקי הנוער, קידום הקהילה הגאה ומתחם בורסת היהלומים. 

זרי עדיין לא החליט אם להתמודד גם בבחירות הקרובות למועצה, ואם כן, באיזו מתכונת. בינתיים, הוא הודיע על תמיכה פומבית בשאמה הכהן, איתו היה לו שיתוף פעולה הדוק בקדנציה החולפת. "בחמש השנים האחרונות, רמת גן עברה מהפך", הוא אומר. "היא הפכה לעיר רלוונטית יותר, חיה יותר ומכילה יותר – להט"בים, דתיים, חילוניים, נוער, גמלאים ועוד. את המהפך הזה אומנם עשיתי בהתנדבות מלאה, אבל זה לא קרה לבד, אלא בשותפות ארוכת שנים. קידמנו את רמת גן כעיר כל תושביה, עם אפס סובלנות לשנאה – לא כלפי להט"ב, לא כלפי חרדים ולא כלפי חילונים. לי גם היה חשוב גם ללא ביטויי שנאה בתוך מועצת העירייה, כי אנחנו צריכים להיות החברה שאנחנו רוצים שתהיה פה".

בהמשך כתב זרי: "בבחירות הקודמות הבטחתי לקהל הבוחרים שנדאג לקדם את נושא הצעירים בעיר ונפעל ברוח ליברלית. לא הייתה לי היכרות מוקדמת עם שאמה הכהן, ומתוך הגינות, לא ראיתי לנכון להביע בו תמיכה לראשות העירייה. כרמל נבחר וכדי לקיים את הבטחות הבחירות לציבור, התחלנו לעבוד ביחד. נכנסתי לקואליציה שלו וניגשנו לעבודה.

"לאורך הקדנציה, ראש העירייה נתן לי יד חופשית בקידום הנושאים שחשובים לי ולציבור אותו אני מייצג בעיר. על כך אני מוקיר ולא שוכח, ועל כן לדעתי, שאמה הכהן הוא המועמד המתאים לראשות העירייה. דעותיו דומות לדעותיי בכל הקשור בנושאי דת, מדינה, חינוך, קבלת האחר ושוויון, ואני מאמין שבקדנציה נוספת יוכל להמשיך לקדם את העיר על בסיס דעות אלה. איתי ובלעדיי, אני מייחל למערכת בחירות מכובדת, נקייה ועניינית ברמת גן, כי זה מה שמגיע לנו".