יותר מ-200 יצירות של רבים מהאומנים החשובים בהיסטוריה של האומנות הישראלית, מוצגות לקהל הרחב בתערוכה מקיפה מאוסף האמנות של קבוצת הפניקס, הנחשב לאחד האוספים הגדולים והחשובים בישראל. לרגל 75 שנה להיווסדה של הקבוצה, הוחלט לשתף פעולה עם מוזיאון רמת גן לאמנות ישראלית, ולהציג את האוסף לציבור הרחב. הכניסה לתערוכה בחודשים ספטמבר ומחצית מאוקטובר (חודשי החגים) תסובסד, ותתאפשר כניסה ללא תשלום, בהזמנת מקומות מראש. החל מה-15 באוקטובר, הכניסה תהיה בתעריפי המוזיאון השגרתיים.

אוסף האמנות הישראלי של קבוצת הפניקס הוא אחד המקיפים והמשובחים, לצד אוספי המוזיאונים הבכירים בישראל. האוסף כולל עבודות מפתח של רבים מהאומנים החשובים ביותר שפעלו כאן והטביעו חותם על האמונות הישראלית לאורך כל המאה ה-20. בין האומנים: ראובן רובין, נחום גוטמן, משה מוקדי, אנה טיכו, ציונה תג'ר, יצחק דנציגר, יוסף זריצקי, יחזקאל שטרייכמן, אריה ארוך, אביבה אורי, אביגדור אריכא, מיכאל גרוס, אורי ריזמן, רפי לביא, משה קופפרמן, לאה ניקל, משה גרשוני, אורי ליפשיץ, יגאל תומרקין, יאיר גרבוז, מנשה קדישמן, מיכה אולמן, יהודית לוין, תמר גטר, ציבי גבע, עידו בר אל, יוסי ברגר, עדי נס, מיכל רובנר, סיגלית לנדאו, יהודית סספורטס, אלי פטל, חנה סהר, דוד עדיקא, שרון יערי ורבים אחרים.

ראש העיר רמת גן, כרמל שאמה הכהן: " 'ארץ אהבתי' היא תערוכת האומנות הכי משמעותית שהוצגה מאז ומעולם ברמתן גן ואחת האיכותיות שהוצגו בישראל. העיר חוגגת השנה 100 שנים להכרזתה, וכעיר שחרטה על דגלה ערכים של תרבות, יצירה ואהבת הארץ, הרי זה טבעי שמוזיאון רמת גן לאמנות ישראלית יארח את תערוכת 'ארץ אהבתי' במשכנו. ממש כמו אוסף האומנות הישראלי של הפניקס, גם ההיסטוריה של רמת גן שזורה בהיסטוריה של מדינתנו האהובה ישראל. זווית המבט המיוחדת שמספקת התערוכה דרך האומנות לתרבות ולשורשינו הישראלים, מרתקת וערכית. 

"אני גאה בשיתוף הפעולה של המוזיאון וחברת הפניקס שמנגישים לקהל הרחב אוסף אמנות שהוא נכס צאן ברזל ישראלי. אני מזמין את הציבור הרחב להגיע וליהנות מתערוכה ברמה בינ"לאומית כאן אצלנו ברמת גן, והכל במבנה שהוא יצירת אמנות בפני עצמו", ציין שאמה הכהן.

מנכ"ל הפניקס, אייל בן סימון הוסיף: "הקבוצה שחייה וערכיה שזורים בחיי המדינה, אזרחיה ותרבותה, ומציינת בימים אלה 75 לייסודה, חרטה על דגלה את המחויבות לעידוד היצירתיות והמצוינות בישראל בכלל ובעולם האומנות והתרבות בפרט. כקבוצה בעלת אוסף האומנות הישראלית הגדול ביותר, היה זה אך טבעי שננגיש את האוסף לציבור, ואנו נרגשים להשיק את התערוכה בשיתוף מוזיאון רמת גן לאמנות ישראלית ובתמיכת העירייה. תודה מיוחדת למר יוסף חכמי, מייסדה של חברת הפניקס, שבנה את האוסף ותרם רבות לתרבות ולאומנות הישראלית".

האוסף החל להיבנות בשנות ה-80 של המאה ה-20 ביוזמתו של חכמי, אספן אומנות שבנה את האוסף מתוך היכרות עמוקה עם האומנים, מחויבות ותשוקה עזה לאומנות הישראלית. יונה פישר ופרופ' מרדכי עומר, מהבולטים והבכירים שבאוצרים המקומיים, ליוו את בנייתו של האוסף במהלך השנים, הציגו וחקרו אותו, לצד מירי בן משה שהייתה אוצרת האוסף במשך כ-30 שנה. מאז 2006 לא הוצג האוסף באופן מקיף ונשמר במלואו במחסנים. עבודות בודדות מתוכו הושאלו לתערוכות שונות, ביניהן תצוגת הקבע של האומנות הישראלית במוזיאון ישראל בירושלים. 

אוצרת התערוכה רוני כהן בנימיני: ״אוסף האמנות הישראלי של קבוצת הפניקס מקבץ נתח נכבד מהפסגות האומנותיות של הזרמים השונים באומנות הישראלית מראשיתה, ומייצג כמה מצירי המפתח המובהקים בניסוחה. הוא מוכר ומוערך בארץ ובעולם כנכס צאן ברזל של התרבות הישראלית, ויש בו משום אבן דרך בבניית קאנון האומנות המקומי, חקירתו ושימורו. יוזמת הפניקס להצגתו של אוצר תרבותי מרוכז זה באופן מקיף ונרחב היא יוזמה מבורכת וחשובה מאין כמוה בביסוסה ובהעמקת יסודותיה של התרבות הישראלית".

התערוכה מתפרסת על שלוש הקומות של המוזיאון ומציגה שלושה מבטים על הזהות המקומית, כפי שהם משתקפים בעבודות שבאוסף - מראשית המאה ה-20 ועד ראשית המאה ה-21. התצוגות מפגישות באופן מעגלי בין עבודות שונות ויוצרים בני דורות שונים, ומייצרות מבטים צולבים בין תקופות, זרמים, מגמות, אידיאולוגיות וטכניקות שונות. מפגשים אלה מזמנים קריאה מחודשת של כל עבודה ועבודה, ומציעים נקודת מבט עכשווית, חיה, פועמת ורלוונטית על יותר מ-100 שנות תרבות ישראלית.