הוועדה לתשתיות לאומיות (ות"ל) קיבלה היום החלטה דרמטית: מתחם התחבורה התת-קרקעי של המסילה החמישית והשישית יוקם בתחנת סבידור ולא בתחנת השלום. ההחלטה התקבלה ברוב מכריע של 13 תומכים מול מתנגד יחיד - נציג משרד התחבורה.
ההחלטה מהווה ניצחון לעיריות רמת גן ותל אביב, שחברו יחד למאבק לטובת הקמת המתחם בסבידור. שיתוף הפעולה הנדיר בין שתי הערים נשא פרי, כשהצליחו לשכנע את הוועדה בחשיבות המיקום האסטרטגי.
במרכז הנימוקים שהכריעו את הכף: תנופת הפיתוח חסרת התקדים במתחם הבורסה הסמוך, שצפוי להכפיל את עצמו פי חמישה - מ-800 אלף מ"ר כיום ל-4.5 מיליון מ"ר בעשורים הקרובים. בנוסף, הועלו ספקות משמעותיים לגבי ההיתכנות ההנדסית של הקמת התחנה במתחם השלום, בשל ריבוי תשתיות מורכבות במקום.
המתחם החדש בסבידור צפוי להתחבר למערך תחבורה מקיף הכולל את קו המטרו M1, הקווים האדום והסגול של הרכבת הקלה, ומערך אוטובוסים נרחב.
"זהו צעד משמעותי במיצוב הבורסה כמרכז העסקים הבינלאומי של ישראל", אמר ראש עיריית רמת גן, כרמל שאמה הכהן. "שיתוף הפעולה המוצלח עם תל אביב הוביל להחלטה שתשרת בצורה מיטבית את תושבי שתי הערים".
המתחם התת-קרקעי הוא חלק ממגה-פרויקט להקמת שתי מסילות רכבת נוספות לאורך איילון, שיוקמו בתוואי תת-קרקעי במטרה להגדיל משמעותית את קיבולת הרכבות במטרופולין.