באמצע חודש יוני 2025, חוותה רמת גן את אחת התקופות הקשות בתולדותיה. שלושה טילים שנפלו בתחומי העיר בתוך פחות משבוע שינו את מציאות החיים מקצה לקצה. נגרם נזק למעל 350 מבנים ברחבי העיר, וכ-5,500 דירות נפגעו. כתוצאה מכך, כ-2,500 מתושבות ותושבי העיר פונו לבתי מלון, ועוד כ-1,200 התפנו באופן עצמאי לחברים ומשפחה.
בתוך חמישה ימים בלבד, נפתחו עשרות אלפי תביעות מס רכוש במחוז המרכז – כ-50,000 במספר, כאשר למעלה מ-20,000 מהן הוגשו מרמת גן לבדה.
על רקע המשבר, ובהובלת ראש העירייה כרמל שאמה הכהן, החליטה העירייה להקים מערך עירוני ייחודי לתמיכה וסיוע לתושבים מול רשות המיסים ומס רכוש.
את המהלך הובילו חן גינון כהן, מנהלת אגף הפיתוח הכלכלי בעירייה, וגלית שניידר מימרן, גזברית העירייה, שזיהו את הצורך הדחוף בהקמת גוף עירוני מתווך ומסייע, שיקל על התושבים בהתמודדות עם התהליך הבירוקרטי.
המערך שהוקם כלל ארבע זרועות מרכזיות:
מוקד טלפוני ייעודי שכלל 12 שלוחות פעילות, אשר העניקו מענה מהיר, הכוונה וסיוע לתושבים בפתיחת תביעות מס רכוש, תוך קיצור ניכר בזמני ההמתנה בהשוואה למוקד רשות המיסים הארצי.
צוותי שטח עירוניים, שפעלו בשיתוף עם שמאים ונציגי מס רכוש והגיעו באופן מהיר לאתרים שנפגעו לצורך תיאום עם דיירים, זיהוי נזקים והנעת התהליכים מול הרשויות.
שיתוף פעולה ישיר ושוטף עם רשות המיסים, שכלל ישיבות זום עם תושבים מפונים, תיאום בין גורמים מקצועיים, והעלאת סוגיות מהשטח לצורך טיפול בזמן אמת.
דחיפה עירונית להקמת עמדות מס רכוש בתוך בתי המלון, שאפשרו לתושבים לקבל סיוע אישי מיידי במקום שהפך זמנית לביתם.
הקמת המערך הביאה לשורה של יתרונות ממשיים: קיצור משמעותי בזמני הטיפול, הנגשת מידע חיוני באופן ברור ונגיש, חיזוק האמון בין הציבור למוסדות המדינה, ומתן מענה אנושי ברגעים קריטיים של מצוקה.