בית הספר "ליבנה" הוקם לפני כ-4 שנים ומונה 271 תלמידות ותלמידים. הוא מכיל 13 כיתות, כאשר מתוכן 3 הינן כיתות חינוך מיוחד. קריאתו על שם עפרה חזה ז"ל, ניתנה בזכות סמיכותו של בית הספר לרחובות ילדותה בשכונת התקווה, בה גדלה. חזה הייתה זמרת, פורצת דרך שחקנית קולנוע ויוצרת. היא נבחרה לזמרת הייצוגית של ישראל בעולם בזכות היותה חלוצת מוזיקת עולם בין לאומית והאמנית הישראלית הראשונה שהייתה מועמדת לפרס גראמי. היא הקליטה 17 אלבומי אולפן ובהם שירים כמו "חי", "תפילה", "גלבי" ו"לאורך הים", שהפכו לפסקול חייהם של רבים. בית הספר פועל להנצחתה וללמידה אודות חזה ז"ל בשיעורי החינוך המתקיימים במקום וצלצול בית הספר הינו אחד משיריה של הזמרת המנוחה.

בטקס במרגש שנערך אתמול השתתפו נציגות המשפחה אורית ודורין כהן, אחייניותיה של עפרה חזה ז"ל, ראש עיריית תל-אביב-יפו רון חולדאי, המשנה לראש עיריית תל אביב-יפו גל שרעבי-דמאיו, הממונה על תיק החינוך היסודי והחינוך המיוחד אופירה יוחנן וולק ויו"ר הנהגת הורים ורדית לוי.

מבנה בית הספר על שם עפרה חזה ז''ל (צילום: דוברות עיריית תל אביב יפו)
מבנה בית הספר על שם עפרה חזה ז''ל (צילום: דוברות עיריית תל אביב יפו)

בנוסף, כמחווה לחזה ובעבודה שיתופית של כ-300 תלמידים ותלמידות בית הספר, נוצר פורטרט של הזמרת המורכב מחלקי צילום וחוברו מחדש  ליצירה אחת  אשר גודלה  שבעה מטרים. תהליך היצירה נעשה בסדנאות שיתופיות והיווה מפגש מחבר ומקרב לתלמידים. את הפרויקט יצר והנחה האמן  עדי יקותיאלי בשיתוף העמותה לאמנות בקהילה  ביוזמת מנהל קהילה עיריית תל אביב-יפו ובתמיכה ושיתוף של מנהלת בית הספר רחלי פרידמן וכל צוות המורים. היצירה תוצב על גבי הקיר החיצוני של בית הספר. 

אורית  ודורין כהן אחייניותיה של עפרה חזה ז''ל (צילום: כפיר סיוון)
אורית ודורין כהן אחייניותיה של עפרה חזה ז''ל (צילום: כפיר סיוון)

רון חולדאי, ראש עיריית תל אביב-יפו, בנאומו בטקס: "כשניגשנו להחליט על קריאת שם לבית הספר, היה חשוב לנו שיהיה מדובר באישיות מעוררת השראה שצמחה בשכונות ומהווה סמל ומקור לכוחה של התרבות המקומית, ואם מדובר באישה הזכות אף גדולה יותר. עפרה חזה הצליחה בחייה להוכיח לנו שמהפכות חברתיות יכולות לצמוח מסיפור חיים של אישה אחת; נחושה ופורצת דרך עם כשרון אדיר. אני שמח ומתרגש להוקיר את עפרה חזה ושמח להעניק לתלמידים והתלמידות את הזכות להיות חלק מהסיפור שלה בעיר שלנו".

גל שרעבי-דמאיו, המשנה לראש עיריית תל אביב-יפו, הוסיפה: "עפרה חזה נולדה בשכונת התקווה ובחייה הפכה לסמל עבור מדינה שלמה. סמל של שבירת סטיגמות, סמל של שבירת תקרות זכוכית. חזה נחשבת לאחת מנשות התרבות החשובות בישראל אשר תרמה נדבך מרכזי לתרבות הישראלית. כמי שגדל בשכונה, אני מרגיש גאווה גדולה על הנצחת שמה  במסגרת מוסד חינוכי, כדמות שהיוותה השראה בחייה וגם לאחר מותה עבור צעירים רבים. אני מודה לראש העירייה, מר רון חולדאי שקיבל את פנייתי ונתן את ברכתו ליוזמה. אני מבטיח להמשיך ולפעול למען הנצחתה בדרכים נוספות בעיר תל אביב- יפו".

דורין ואורית כהן עם רון חולדאי בטקס קריאת בית ספר ע''ש עפרה חזה (צילום: כפיר סיוון)
דורין ואורית כהן עם רון חולדאי בטקס קריאת בית ספר ע''ש עפרה חזה (צילום: כפיר סיוון)