לצד הקנס הכספי המוגדל, מתמודדים הרוכבים הנמנעים מהתקנת לוחית הזיהוי גם עם סיכון להחרמת הכלי, דבר שגורר חיוב כספי נוסף וטרחה רבה. נתוני העירייה מראים כי מתחילת השנה חולקו כ-30,888 דוחות בגין עבירות רכיבה והוחרמו כ-1,500 כלים.
האכיפה מבוצעת על ידי פקחי העירייה ומשטרת ישראל באמצעות עשרות מצלמות הפזורות ברחבי העיר, במיקומים אסטרטגיים ובמיוחד במקומות בהם רוכבים על מדרכות ומרחבי הליכה באופן לא חוקי. המצלמות מתעדות עבירות תנועה ונצפות במרכז אכיפה אלקטרונית.
במסגרת ההכנות לעליית הקנס, הדביקה העירייה במהלך החודש האחרון מדבקות על שבילי אופניים מרכזיים בעיר עם הכיתוב “רק עם לוחית, הרכיבה חוקית”, במטרה לעודד את התושבים להתקין לוחיות זיהוי.
חולדאי קרא לכל הרוכבים להתקין את הלוחית, להימנע מקנסות מיותרים ולהצטרף למאמץ המשותף להפוך את הרחובות לבטוחים יותר.
להבי הסבירה כי לוחית הזיהוי נועדה לרסן רכיבה בריונית כאשר הרוכב אינו אנונימי יותר, והעלאת הקנס תסייע ליצירת הרתעה ולזירוז התקנת הלוחית.
עיריית תל אביב-יפו פעלה במשך שנים רבות להסדרת נושא האכיפה של כלי רכב דו-גלגליים חשמליים. לאחר עבודה מאומצת של שנים, החליטה הממשלה לאשר בחקיקה את הסדרת הנושא, וכניסתו לתוקף באוגוסט 2024.