באופן מעניין ודי מקרי, פרשת השבוע היא ''לך לך'', בה נקרא אברהם אבי האומה לשחרר משבי את אחינו לוט ונלחם באויב עד חורמה, בלי כל הטכנולוגיה שיש לנו היום. במלחמה הזאת השיג אברהם ניצחון מוחץ על מלכי הצפון עם 318 לוחמים בלבד.

איך אירע ההישג ההיסטורי הזה? איך מנהיג אחד עם מעט לוחמים הכריע צבאות שלמים, את מלכי הצפון על עשרות אלפי חייליהם? מה סוד אישיותו של אבי האומה העברית ומה עלינו ללמוד ממנו? הוא הבין לעומק את הוויית הצבא והמלחמה. וגם: תיזמון, זמן תגובה, בהנחה שיש לך חיילים מאומנים היטב וערוכים למלחמה בכל עת.

אם כך, מה עלינו ללמוד ממנו בעת הזו ובתזמון של הפרשה לגבי המלחמה הנוכחית? האם יקומו מנהיגים מאיתנו שירשו לעצמם לקרא את פרשת השבוע ולעשות מעשה, לפחות בסדר גודל של אבי האומה אברהם?

כאמור, הוגה המונותאיזם לפני 4000 שנה פתח לנו את הדרך לחיים פה, בארץ ישראל, והורה על הקונספציה הנכונה. היה זה בפרשת ''לך לך'' כאשר נקרא אברהם אבינו לעזוב את אור כשדים היא עירק של ימינו ובהדרכה מדויקת הגיע לארץ ישראל. האם אנחנו נשמור על אשר הוא התחיל, נהיה שותפים למסע שלו, או ברשלנות נפשעת נאבד את האחיזה על הארץ המובטחת? לאלוהים הפתרונים ולנו הבחירה. ויפה שעה אחת קודם!