משטרת ישראל פתחה הבוקר (שלישי) בחקירה אחר אירוע פריצה והשחתה של בית כנסת באזור קריית יובל בירושלים. זהות הפורצים ומניעם אינו ידוע. תמונות מהמקום שפורסמו על ידי משטרת ישראל מציגים את גודל ההרס שנגרם למקום, דבר שגרם לזעזוע בקרב רבים. 



בעקבות האירוע הגיבו חברי כנסת ורבנים רבים והביעו צער וכעס על המקרה. ביניהם נשיא המדינה, רובי ריבלין, שאמר: "תמונות קשות ומכאיבות הבוקר מבית הכנסת בקרית יובל. אני בטוח שמשטרת ישראל תגיע אל מחלליו ותביאם לדין במהרה, על מנת להבטיח כי מראות שכאלה לא ישנו".



יו"ר ש"ס, השר אריה דרעי אמר בתגובה: "הזדעזעתי עד עמקי נשמתי ממראות החילול המחפיר שהתרחש הלילה בבית הכנסת 'שיח ישראל' של הקהילה הצרפתית בקריית יובל בירושלים. אין לב יהודי שלא מתפלץ ממראות כאלה הזכורים מאירועים קשים בהיסטוריה היהודית. קשה להאמין כיצד מתרחש פוגרום אנטישמי ומזוויע כזה בבית כנסת, כאן בארץ ישראל, בהיכל שנקרא על שמו של יונתן סנלדר הי״ד שנרצח עם שני ילדיו בטבח המזעזע בטולוז שבצרפת". 

ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיב גם הוא בדף הטוויטר שלו, וכתב: "אני מזועזע מחילול בית הכנסת בשכונת קריית יובל שבירושלים. על המשטרה למצוא מייד את האחראים לכך כדי למצות איתם את הדין". 

הפריצה לבית הכנסת. צילום: דוברות המשטרה


יו"ר האיחוד הלאומי, ח"כ בצלאל סמוטריץ' מסר בתגובה: "אלו מראות קשים שמזכירים תקפות אפלות בהיסטוריה של העם שלנו. אני קורא לרשויות האכיפה לעשות כל מה שצריך כדי לאתר באופן מיידי את המבצעים ולהעמידם לדין."

בנוסף, אמר ח"כ אורי מקלב כי "מעשה זה מזעזע ומבחיל עד עומק הנפש, מעשים אלו הינם תוצאה ישירה של הסתה ושנאה. זאת לא פעולה רגעית אלא פעולה מתוכננת ומושקעת, חילול הקודש הנורא הזה צריך לזעזע את אמות הסיפין והקמת קול זעקה וצעקה בכל הארץ. פעולה זו אינה של אדם בודד אלא ישנו ציבור שמרוצה חס ושלום ומבליג מכך. התעלמות והמעבר לסדר היום או חסר המעש זה המבחן הציבורי כנגד מעשים נוראיים אלו". 

הרב הראשי הספרדי יצחק יוסף אמר כי "הלב היהודי מתפלץ למראה ספרי תורה מתגוללים בבזיון נורא שחוללו ע״י בני בליעל בתוך בית הכנסת. על הרשויות להפוך כל אבן, להגיע אל הפושעים ולמצות איתם את מלוא חומרת הדין. על כל אותם שנחשפו לזוועה, לקבל על עצמם תענית או לפדות אותה בצדקה וכן כל יהודי שכבוד התורה יקר לליבו, יקבל על עצמו יום של לימוד תורה בתענית דיבור להגדיל ולחזק כבוד התורה שחולל".

הרב האשכנזי הראשי הרב דוד לאו אמר ש"זהו בוקר קשה לכל יהודי באשר הוא, לא ניתן לעבור לסדר היום אחרי חילול ברוטלי שכזה בבית מקדש. חובה עלינו לעשות חשבון נפש איך הגענו למצב שבעיר הקודש ירושלים מתחלל בית כנסת וספרי תורה מושלכים לרצפה. לצערי זה לא המקרה הראשון בתקופה האחרונה, ואני מצפה שמשטרת ישראל תתייחס לזה כאל פשע שנאה לכל דבר וירכזו את מרב המאמצים שמי שאחראי למעשה הנפשע לא יינקה". 

ראש העיר ירושלים, משה ליאון, הודיע כי העירייה לא תעבור על המקרה בשקט: "הבוקר התוודענו למקרה מזעזע של חילול בית כנסת והשחתת ספרי תורה בקרית יובל. אירוע חמור שמזכיר תקופות אפלות של העם היהודי, לא ניתן לפשעים כאלה להתרחש בימינו. שוחחתי עם ממ"ז ירושלים כרגע ואני בטוח שמשטרת ישראל תשים ידה במהרה על הפושעים". 

ישראל לוי, גבאי בית הכנסת, מסר: "משהו מזעזע, נכנסנו לבית הכנסת והמחזה נורא ואיום. פרצו פנימה למקום, ניסרו בדיסק חשמלי את הכספת והשליכו את ספרי התורה על הרצפה אחרי שהשילו את המעילים שלהם. זה פשוט לא יאומן שזה קורה במדינה יהודית . כואב הלב מאד".