אחרי שלש שעות של מאמץ, איתרו באתיופיה מתנדבי זק"א את קברה של אדלו איששים ז"ל, אמא של טיטי איינאו, מלכת היופי של ישראל, וזאת במסגרת מבצע להעלאת עצמותיה לקבורה בישראל. המבצע התקיים במקביל לחיפושים אחר שתי גופות הישראלים שנספו בהתרסקות חברת "אתיופיאן איירליינס" בחודש שעבר, לאחר שאיינאו פנתה ליו"ר הארגון, יהודה משי זהב, בבקשה להעלות את עצמותיה של אמה לקבורה בישראל.
קברה של האם נמצא בבית עלמין עזוב שאינו פעיל זה למעלה מעשרים שנה, ושהקברים בו כוסו עם הזמן בחולות וצמחייה. התהליך ארך, כאמור, שלוש שעות, שבמהלכם הסתייעו עובדי זק"א בתושבים מקומיים, היודעים לקרוא שפת האמהרית.

 
במהלך הפעילות מתנדבי זק"א ניקו את הצמחייה, הסירו את החולות, ושטפו את המצבה. לאחר מכן הדליקו נר נשמה, אמרו פרקי תהילים ואמירת קדיש, ותפילת אל מלא רחמים לזכרה ולעילוי נשמתה.
 
מתנדבי הארגון שלחו לטיטי צילומים וסרטונים מחשיפת הקבר, והדוגמנית התרגשה מאד מאד עד כדי בכי, והודתה מכל הלב על היוזמה בדרך להגשמת צוואתה של אמה ז"ל להביאה לקבורה בישראל. בזק"א מסרו כי בזמן הקרוב ישלים הארגון את הסידורים הנדרשים כדי להביאה לקבורה בישראל.
 
 
כזכור, בעבר חשפה איינאו את סיפור הילדות שלה, ודיברה על מות הוריה ועל מסע ההישרדות שלה."אמא שלי נפטרה כשהייתי בת 10 ואבא שלי נפטר כשהייתי ממש קטנה, בכלל לא יצא לי להכיר אותו", סיפרה מנחת הטלוויזיה. "אמא שלי הייתה הכל, עד שיום אחד חזרתי הביתה וראיתי אותה על המיטה. מהאדם הכי חזק שהיה הכל בשבילי, היא חצי שנה לא זזה מהמיטה. אני זוכרת שבתור ילדה קטנה לא הייתי מסוגלת לראות אותה והייתי בורחת מהבית. סבא וסבתא ניסו לזרז את העליה שלנו לישראל היא נפטרה יומיים לפני שהיינו אמורים לעלות, תבינו מה זה גורל".
 
"נראה לי שבחיים לא דיברתי על הדבר הזה, כשאמא שלי נקברה דודה שלי לא רצתה שנראה את הקבורה ולא היינו שם ועלינו ישר לארץ", המשיכה מלכת היופי לשעבר. "שלושה ימים אחרי הצבא לא אמרתי לאף אחד, לקחתי את התיק וטסתי לאתיופיה וחיפשתי את הקבר של אמא שלי באתיופיה. כשמצאתי את הקבר הבנתי שאין אמא... לא השלמתי עם זה שהיא מתה, והיום כל דבר שיש לי אני מתפללת אליה. אני מרגישה שמאז שביקרתי באתיופיה היא באמת איתי וכל יום היא מלווה אותי".


קבר אמה של טיטי איינאו. צילום: דוברות זק"א
קבר אמה של טיטי איינאו. צילום: דוברות זק"א