100 אלף בני אדם הגיעו הבוקר (שני) לכותל המערבי בירושלים כדי להשתתף בברכת הכהנים המסורתית, המתקיימת מדי סוכות ופסח, ביום השני של חול המועד. מאות כהנים ברכו את המתפללים שהגיעו בברכה המסורתית, שנקראת גם "ברכה משולשת", כיוון שהיא מורכבת משלושה פסוקים. מעמד זה הונהג לראשונה על ידי תושב ירושלים בשנת 1970, רבי מנחם מנדל גפנר, שכאב את המציאות באותה התקופה (מלחמת ההתשה) וייסד את האירוע שהפך למסורת.



במד"א ציינו כי החל משעוות הבוקר המוקדמות כוחות גדולים הכוללים אמבולנסים ניידות טיפול נמרץ אופנועי מד"א רכבי בימבולנס וטרקטורונבולנס פרוסים גם עם אוהל מרפאה ובו רופאים חובשים ופרמדיקים ברחבת הכותל ובעיר העתיקה בירושלים ומאבטחים רפואית את רבבות המתפללים המגיעים מכל רחבי הארץ. 


צילום: מרק ישראל סלם


צילום: מרק ישראל סלם


 
צילום: מרק ישראל סלם

 
צילום: מרק ישראל סלם



צילום: מרק ישראל סלם

 
מפקד מחוז ירושלים ניצב דורון ידיד סייר במהלך היום בעיר העתיקה ובכותל המערבי  ועמד מקרוב על ההערכות והפריסה המבצעית של השוטרים, לוחמי מג"ב וכוחות התגבור במהלך בחול המועד וברכת הכוהנים.

במסגרת האירועים נסגרו מאתמול ועד יום חמישי הקרוב בין השעות 8:00 ל-20:00 הצירים הבאים: דרך חברון -ממרים החשמונאית לכיוון העיר העתיקה. רחוב אגרון -לכיוון ממילא. חטיבת ירושלים -בשני הכיוונים. העיר העתיקה- תיסגר לכלי רכב פרטיים למעט תושבי האזור החל מהשעה 05:30. כביש 1  -מהמטה הארצי לכיוון העיר העתיקה (יתבצעו הכוונות תנועה ושינויים בהסדרי התנועה בהתאם לכמות המבקרים).
מהמשטרה נמסר עוד כי לרשות נוסעי התחבורה הציבורית בעיר ירושלים, רכבים פרטיים ניתן להחנות  בחניוני 'חנה וסע' בתשלום:  בגבעת התחמושת, הר הרצל, טדי, חניון הלאום, חניון בייט, חניון שוק רמלה-לוד (סמוך למלחה).