גל החום הקיצוני, הבא עלינו לטובה, איים להשבית, או לפחות לצמצם, את קיומן של מדורות ל"ג בעומר המסורתיות. מצד אחד, באמת כואב הלב למנוע מהילדים את אחת מחוויות הילדות האחרונות שעוד מנתקות אותם מן המסכים הווירטואליים, ומחברות אותם לעולם אמיתי של קרשים ושריטות, תפוחי אדמה מפויחים ועשן. אבל מצד שני, הבטיחות היא מעל הכל. 
 
אני בטוח שאפילו רבי שמעון בר יוחאי בעצמו, שלכבודו נערכות המדורות - אם רק היינו יכולים לשאול אותו - היה גם כן ממליץ בחום להישמע להוראות מכבי האש והגורמים המוסמכים. הוא הרי לא היה מעוניין שבגללו יישרף שום דבר. שהרי כך מסופר בתלמוד, שכאשר רבי שמעון בר יוחאי ובנו רבי אלעזר יצאו מן המערה, לאחר שתים־עשרה שנה של פרישות מוחלטת מכל צורת חיים חומרית, הם חוו התעלות רוחנית כה נשגבת, עד שלא יכלו עוד להכיל את העובדה שאנשים מן היישוב "מניחין חיי עולם ועוסקין בחיי שעה". ולכן, כל מקום שהיה רבי אלעזר מביט בו היה נשרף, אולם רבי שמעון בר יוחאי, לעומת זאת, כל מקום שהיה מביט היה משפר ומתקן, כך שוודאי שרבי שמעון הוא נגד שריפות. 
 
השאלה היא רק - מה עושים במקום? איך למרות זאת חוגגים את ל"ג בעומר? יוצרים מדורה וירטואלית? ממציאים טקס אלטרנטיבי כלשהו? למזלנו, אין צורך להמציא שום דבר חדש. כל שנדרש הוא לשוב אל המנהג המקורי של ל"ג בעומר, כפי שנחגג מאז ומעולם, כיום של חופשה שבו יוצאים עם התלמידים, הילדים הצעירים, אל השדות והיערות, או אל הפארקים והגינות, מניחים להם להשתעשע בחץ וקשת ושאר משחקים שונים, ומספרים להם על גיבורי היום - רבי עקיבא ורבי שמעון בר יוחאי.
 

השנה נציין ארבעים שנה מאז יזם הרבי מליובאוויטש את מיזם "תהלוכות ל"ג בעומר", שבמסגרתו מדי שנה צועדים ילדים בכל העולם תחת הססמה "יחד כל ילדי ישראל". מאז ועד היום, אין עיר, יישוב או שכונה שבהם לא מתקיימת תהלוכה, הפנינג או אירוע ל"ג בעומר כלשהו לילדים (וגם למבוגרים). זהו אירוע שבו זוכים המשתתפים ליהנות מהופעה או הפעלה כיפית, מהנה וחינוכית, קוראים את "שנים־עשר הפסוקים", מאזינים לסיפורו של רבי עקיבא ולסיפורם של תלמידיו שלא ידעו לנהוג כבוד זה בזה, וכמובן לסיפורו של רבי שמעון בר יוחאי, של"ג בעומר הוא יום פטירתו. ובעיקר מתחברים למסר הנצחי, המתבקש והחיוני: ואהבת לרעך כמוך, זה כלל גדול בתורה.
 
אז אם אתם שואלים את עצמכם מה עושים השנה בל"ג בעומר, לאן הולכים? התשובה היא: לתהלוכת הילדים! חפשו את התהלוכה הקרובה למקום מגוריכם, ובואו עם הילדים להשתתף בה בשמחה. זה בטיחותי, זה אקולוגי, זה בעיקר חינוכי. זה ל"ג בעומר! 

הכותב הוא שליח חב"ד בשכונות הצפון החדש של ת"א ורב בית הכנסת "סי אנד סאן"