המחווה נגד האנטישמיות: עיתון הבילד הגרמני, העיתון הנקרא ביותר במדינה ואחד הנקראים בעולם, ידפיס כיפה שניתן יהיה לגזור ולחבוש אותה בשער העיתון במהדורת מחר, כך הודיע היום (ראשון) עורך העיתון ג'וליאן ריכלט. בציוץ שפרסם ריכלט, יחד עם תצלום של הכיפה להדפסה, כתב העורך כי "אם אפילו אדם אחד לא יכול לחבוש כיפה מבלי להסתכן, התשובה יכולה להיות אחד - כולנו צריכים לחבוש כיפה". עוד הוסיף ריכלט כי "הכיפה שייכת לגרמניה".

ההחלטה של עיתון הבילד, שנודע כעיתון אוהד ישראל, באה לאחר שהממונה למאבק באנטישמיות בגרמניה המליץ ליהודים "שלא לחבוש כיפות בחלקים מסויימים במדינה". בראיון שפורסם בעיתון הגרמני "פונקה" אמר הבכיר, פליקס קליין, כי  "דעתי לרוע המזל השתנתה בהשוואה למה שהייתה בעבר. אני לא יכול להמליץ ליהודים לחבוש את הכיפה בכל זמן ובכל מקום בגרמניה". 
הוא לא פירט אילו מקומות וזמנים עלולים להיות מסוכנים. מנהיג הקהילה היהודית בגרמניה אמר בשנה שעברה כי הוא מייעץ לאנשים המבקרים בערים הגדולות במדינה לא לחבוש כיפות. נתונים שפרסמה ממשלת גרמניה מוקדם יותר החודש הראו כי אירעה עלייה במספר התקריות האנטישמיות במדינה בשנה שעברה.