מצעד הגאווה בירושלים, שמעורר מדי שנה סערה ומצית ויכוחים בין נציגי המגזר הדתי בעיר לבין הקהילה הגאה, יתקיים בשבוע הבא ביום חמישי - וכבר יש מי שהביע את מורת רוחו מהעניין. הרב הראשי לירושלים, אריה שטרן, שלח היום (שני) מכתב לראש עיריית ירושלים, משה ליאון, בדרישה כי ימנע את הנפת דגלי הגאווה ברחבי העיר במהלך המצעד, תוך שימוש במילים בוטות וקשות.

"לצערי הרב הנני נדרש לנושא כאוב כמו אותו "מצעד" העומד להתקיים בשבוע 6/6/19", כתב הרב. "יודע אני שמבחינת החוק אין לראש העיר את היכולת למנוע את המצעד ועל כן בקשתי ממך שלפחות תתן הוראה שלא להניף את הדגלים שמכערים את העיר. אני סומך עליך שתנהג בחוכמתך להסיר מעלינו את החרפה הזו", הוסיף, "בייחוד עכשיו בימים הקדושים שבין יום ירושלים לחג השבועות". 

עיריית ירושלים מסרה בתגובה למכתב כי תפעל על פי הנחיות היועץ המשפטי לעירייה, לפיהן יש לתלות את הדגלים "כפי שהיה בכל השנים האחרונות, ובהסתמך על פסיקות בתי המשפט בעניין". 

המכתב ששלח הרב אריה שטרן לראש העיר משה ליאון
 
 

משה ליאון, כזכור, נבחר לתפקיד ראש עיריית ירושלים לאחר שגבר בסיבוב השני של הבחירות על עופר ברקוביץ', במה שניתן היה לראות כמאבק על צביונה של העיר. בעוד ליאון זכה לתמיכת המפלגות החרדיות, זכה ברקוביץ' לתמיכת החילונים בעיר. 
למרות זאת, בדצמבר 2018 חתם ליאון על הסכמים קואליציוניים, בין היתר עם סיעת מרצ וגורמים פלורליסטים נוספים. על פי הדיווח שפורסם בחברת "החדשות", בעצם החתימה על ההסכם, העירייה הכירה למעשה בפעם הראשונה בזכויות הקהילה הגאה. 
בסעיף מספר 20 להסכם הקואליציוני נכתב, תחת הסעיף דגשים להסכם: "ראש העיר וסיעת מרצ מכבדים את כל תושבי העיר ללא הבדל דת, גזע, מגדר ונטייה מינית ומאמינים כי יש לאפשר לכל אדם לנהל את אורח חייו על פי רצונו תוך כבוד הדדי וכיבוד חוקי המדינה". זו הפעם הראשונה שהעירייה מכירה באופן הצהרתי ופומבי בזכויות הקהילה הגאה, כולל כל הזהויות המיניות. בבית הפתוח בירושלים מסרו כי מדובר בבשורה תקדימית.

ראש העיר ליאון אמר אז בפתח ישיבת המועצה (שלא מן המניין) להצגת הקואליציה: "אנחנו נהיה קשובים לכולם, דתיים וחילוניים, יהודים וערבים. אני אהיה ראש העיר של כולם, ואני מבקש מכם חבריי לקואליציה וגם לאופוזיציה, שכולנו נהיה קשובים לתושבים ונשרת את הציבור נאמנה".