הרב אריה שטרן, רבה של העיר ירושלים, פנה לראש העיר משה ליאון בבקשה לא לתלות את דגלי הגאווה בעיר לקראת המצעד הצפוי להתקיים, מה שעלה לכותרות במהרה. בראיון לגל"צ הסביר הרב שטרן מדוע פנה בבקשה זאת לראש העיר. "ביקשתי שלא יתלו דגלים במסלול הצעדה או ברחוב עצמו על העמודים כי אנשים עוברים בדרך לבית הכנסת הגדול ובית הכנסת ישורון ולא חושב שראוי שיונפו דגלים אלו ליד מקומות חשובים כאלה".

"דגלים זה ביטוי של שותפות והזדהות", הוסיף הרב שטרן, "מדברים על פגיעה ברגשות והם פוגעים ברגשות של ציבור הרבה יותר גדול מהציבור שרוצה את הדגלים האלה. יש איסור מהתורה לנפנף דגלים אלו וזה פוגע ביהודים רבים. אני חושב שאני מייצג את דעתם של רבים וטובים בירושלים. יש עוד הרבה דברים שצריכים תיקון, אבל זה אחד הדברים שצריכים תיקון וזה פוגע ברגשות של היהודי המסורתי - הדתי שלא שייך לדברים האלה ורוצים למשוך אותו לדבר הזה כאילו זה דבר מהותי שהעיר לא יכולה בלעדיו. אנחנו לא מדברים על המצעד עצמו, לא באתי לפגוע במצעד או במה שאנשים עושים בביתם זה לא הנושא. הנושא הוא המרחב הציבורי של העיר ששייך לרוב הציבור ודגלים כאלה לא שייכים לו. מדובר באיסור תורה מפורש. אלו דברים חמורים ביותר. אילו היו רוצים היו עושים דגלים למען אכילת חזיר זה היה בא בחשבון הדבר הזה".
"אני לא מדבר על מדינת הלכה אלא על מדינה יהודית", המשיך והדף הרב שטרן את הטענות, "האתגר של הדור שלנו זה לחזק את הזהות היהודית, שבת במרחב הציבורי שצריכה  להיות שייכת למרחב של מדינה יהודית. המצעד מתקיים, אני לא בא להשתתף ולא מוחה כנגדו, העניין הוא הדגלים שמראים על הזדהות והשתתפות עם דבר שאנחנו לא מיודדים איתו וזה פוגע ברגשות של ציבור דתי ומסורתי, זה לא דבר שצריך להתחשב בו?. לא חשבתי שהמכתב יתפרסם. היה אולי עדיף בלי מכתב וכאן אני מודה שאולי טעיתי, לא חשבתי שצריך להתעורר ראש גדול".