בימים כתיקונם השוטרים לא תמיד נתפסים כאוכפי החוק וכמגיניהם של האזרחים, וזכורים לרעה המקרים שבהם שוטר נתפס בעין המצלמה כשהוא חונה בחניית נכים או חלילה מכה אזרח. אולם יש גם שוטרים טובים בהרבה, שעושים ככל שביכולתם להדק את הקשר עם הקהילה ולתקן את יחסי הציבור של הארגון. ביום שני היו אלו חניכי קורס רכזי מודיעין הלומדים במכללה הלאומית לשוטרים, שבמסגרת פעילות בנושא ערכים החליטו להפיק טקס בת ובר מצווה לשורדי השואה בכותל המערבי בירושלים, בזכות הקשר הרציף שמתקיים בין המכללה הלאומית לשוטרים ושורדי השואה.
חניכי המכללה רתמו לטובת האירוע עמותות נוספות, בהן "הקרן למורשת הכותל", "הקרן לרווחת ניצולי שואה" ו"אורות של תקווה", ובסיוען הצליחו להגשים את חלומם של ניצולות וניצולי השואה שלא זכו לחגוג טקס בת או בר מצווה. 60 ו־70 שנה אחרי הגיעם למצוות, כמניין שנותיה של מדינת ישראל, זכו השורדים לחגוג את יומם הגדול. השוטרים אספו את החוגגים באוטובוס וסעדו עמם בארוחת בוקר משותפת, ולאחר מכן ערכו סיור ב"מרכז שרשרת הדורות" וקיימו תהלוכה ומסדר הצדעה לחוגגים. גולת הכותרת הייתה הטקס המרגש ברחבת הכותל המערבי, ובסיומו נערכה ארוחה חגיגית בליווי נגנים.
ד"ר גלינה גורביץ, שורדת שואה בת 79 מרמת גן, השתתפה באירוע וסיפרה: "הייתי בתקופת השואה ילדה, והיום זכיתי לחגוג בת מצווה. אין לי מילים מרוב התרגשות, כולי צמרמורת רק מלדבר על כך. האירוע היה פשוט מושלם. השוטרים חשבו על כל הפרטים ואפילו ערכו לכבודנו טקס הצדעה. עד היום לא ממש הכרתי את השוטרים והמשטרה וגיליתי אנשים עם לב גדול מאוד. כל הכבוד לשוטרי המכללה ולמשטרת ישראל".

"בכל ההכשרות במכללה הלאומית לשוטרים ובמשטרת ישראל מתמקדים בהקניית ערכים, ובכלל זה תרומה לקהילה", מציין פקד עידן ירון, מפקד מחלקה בקורס רכזי מודיעין במכללה. "האירוע הזה מבטא את הרצון, הלכה למעשה, ליצור פעילות ערכית, לתרום ולהיות מעורבים בקהילה. זו זכות גדולה עבורנו לשמח ולחגוג עם האנשים המיוחדים הללו, ובכך גם לסייע להנצחת זיכרון השואה. באירוע מסוג זה, יותר משאנו מעניקים אנו מקבלים חזרה".