האלימות בהר הבית נמשכת: לפני זמן קצר החלו מאות מתפרעים מוסלמים בהר ליידות אבנים וכיסאות לעבר כוחות המשטרה המוצבים במקום הקדוש, והשוטרים השתמשו באמצעים לפיזור הפגנות. זהו סבב נוסף של אלימות החל מהבוקר (ראשון), לאחר שגם בשעות הבוקר המוקדמות מתפרעים יידו חפצים לעבר כוחות הביטחון ומתפללים יהודים שעלו למקום לרגל יום ירושלים.

בסבב האלימות הקודם המתפרעים נהדפו לעבר המסגד והתבצרו במקום ולאחר מכן כוחות המשטרה פרצו לתוך המסגד תוך שהפורעים מיידים לעברם כיסאות וחפצים שונים. השוטרים פיזרו את המתפרעים ובהמשך עצרו מספר חשודים שהמשיכו להתפרע ולעורר פרובוקציות, ביניהם תושב שטחים ותושב זר.
 
מוקדם יותר הבוקר התירה המשטרה כניסת יהודים לרגל מלאת 52 שנה לשחרורו ולמרות חודש הרמדאן, לאחר שהתנגדה לכך בשל חשש להתדרדרות במצב הביטחוני במקום הקדוש והרגיש. בארגון מטה ארגוני המקדש, התומך בעליית יהודים להר, בירכו על הפתיחה התקדימית שלראשונה לוקחת בחשבון בהר הבית את לוח השנה היהודי. במטה בירכו את המשטרה על המאמצים המרובים שהשקיעה בכדי לאפשר את הפתיחה התקדימית, את השר לביטחון פנים גלעד ארדן ואת מפקד המחוז ידיד על ההחלטה. 
 
עליית יהודים להר הבית. צילום: חיים קרויזר, מטה ארגוני המקדש
עליית יהודים להר הבית. צילום: חיים קרויזר, מטה ארגוני המקדש


טרם פתיחת ההר התפללו שוחרי המקדש בפתח הכניסה תפילה חגיגית עם הלל ושירה להודות על ניסי הימים ההם, וגם על ההתפתחויות בהר הבית בשנים האחרונות. עם תום שעות העלייה, בשעה 11:00 יתכנסו שוחרי המקדש לסעודת הודיעה חגיגית בעיר העתיקה בהשתתפות רבנים וראשי ישיבות, שרים וחברי כנסת. 

חמאס גינה את האירועים במסגד אל-אקצה ואיים בנקמה. ״מדובר בהסלמה מסוכנת ופגיעה בדתות ובמקומות הקדושים״, צייץ בכיר ארגון הטרור סאמי אבו זוהרי. ״יהיו לכך השלכות״. ירדן הזהירה את ישראל לאור העימותים בהר הבית ודורשת מישראל להוציא באופן מידי את המשטרה ממסגד אל אקצה. בהודעת הממלכה נאמר כי "הפרובוקציות באל אקצה יגררו את האזור למערבולת חדשה של אלימות שתאיים על ביטחון האזור כולו". 

 ההתפרעויות בהר הבית. צילום: דוברות המשטרה
ההתפרעויות בהר הבית. צילום: דוברות המשטרה

 ההתפרעויות בהר הבית. צילום: דוברות המשטרה
ההתפרעויות בהר הבית. צילום: דוברות המשטרה