הרב רפי פרץ, יו"ר איחוד מפלגות הימין, התייחס הבוקר (שלישי) לדבריו של חבר מפלגתו בצלאל סמוטריץ', שאמר כי ברצונו "להשיב משפט התורה". הוא אמר ב"רשת 13" כי "המשפט הישראלי הוא משפט מתקדם וטוב ואנחנו צריכים להתייחס אליו בכבוד רב, הוא מביא הרבה ברכה לעם ישראל. אנחנו רוצים שינויים במשפט הזה, ואנחנו רוצים שינויים בהיקף היכולות של בג"ץ, בתוך תפיסה משפטית שתיתן מקום לכל הרשויות". הוא הוסיף: "אנחנו לא מתכוונים שמדינת ישראל תשנה את פניה מהיום למחר, יש לנו חזון ותורה, ואנחנו לא מסתירים את זה, יש לי סבלנות לעם שלי ואני הולך איתו".
לדבריו, משפט תורה זה דברים טריוויאליים, למשל ואהבת לרעך כמוך. יו"ר איחוד מפלגות הימין הסביר כי "כדי לחזור לימי דוד המלך צריך כל כך הרבה תנאים, הם לא רלוונטייים עכשיו, הם לא שייכים. החוכמה שלנו היא לקרוא את התמונה ולדעת לפעול עם עם ישראל באהבה לפי מה שהוא כאן היום".
בהמשך דבריו אמר כי הוא "בעד חיבורים פוליטיים" וחשף כי "יש גישושים עם בנט ושקד, נעשו ניסיונות לבדוק אם יש רלוונטיות להצעה לחיבור". לדבריו, הוא אינו נוטר טינה לאף אחד. "אני חושב שיש מקום לכל קשת הציונות הדתית תחת הבית היהודי", הסביר, "עוד לא הייתה פגישה, אבל דברים כאלה יכולים לקרות בימים הקרובים. בנוסף, חיבור עם פייגלין ומפלגת זהות נלקח בחשבון". יו"ר איחוד מפלגות הימין הדגיש כי "הנהגת מפלגתו לא תשתנה, גם אם ייעשו חיבורים". הוא סיכם: "הנהגת המפלגה צמחה מתוך משבר והעמידה על הרגליים את הציונות הדתית ואת המפלגה, ההנהגה הזו נשארת, לא באתי ליומיים לציבוריות הישראלית".

כזכור, סמוטריץ' אמר אתמול כי בראיון ל"כאן ב" והתייחס לאמירתו במהלך חגיגות יום ירושלים בישיבת מרכז הרב, על כך שהוא רוצה את תפקיד שר המשפטים כדי "להשיב את משפט התורה על מכונו". "כל יהודי שהולך לבית הכנסת, אחת הברכות היא 'השיבה את שופטינו כבראשונה'", אמר סמוטריץ', "כל יהודי שמתפלל מתכוון למה שהוא אומר. עם ישראל עם מיוחד שצריך לחיות על פי חיים של תורה. שום דבר לא קורה ברגע ולא עושים בכפייה. כשמדובר על משפט התורה יש המון דברים. אני חושב שדיני ממונות לפי התורה הרבה יותר נכונים, צריך לתת יותר מקום של כבוד לבתי הדין הרבניים. המשפט העברי יש לו מקום של כבוד וצריך שיהיה לו עוד יותר מקום של כבוד". 
בנוגע לשאלה האם במהלך הזה הוא למעשה שואף להקמת מדינת הלכה אמר סמוטריץ' כי "מפריחים מושג מפחיד לאוויר. חוקי התורה עדיפים בהרבה על מדינת ההלכה שהקים כאן אהרן ברק. למה מדינת הלכה שמי שקובע בה את ההלכות זה אהרן ברק זה בסדר? בוודאי שרצונותיי בטווח הארוך זה שמדינת ישראל תתנהל על פי חוקי התורה, זה ייקרה כשעם ישראל ירצה ואני סמוך ובטוח שעם ישראל ירצה כשיראה כמה משפט התורה נכון, צודק והומני. מדינת ישראל היא מדינתו של העם היהודי ותחזור להתנהל כפי שהתנהלה בימי דוד המלך, על פי משפט התורה ובהתאמה לאיך שחיה החברה ב-2019".