קשה לקלוט שילדה בת שבע חוותה אירוע מזעזע כל כך. חייה לעולם לא יחזרו להיות מה שהיו לפני האונס למרות שאנחנו מקווים מאוד שתצליח להמשיך בחיים בעזרת סיוע מהמשפחה והחברים. האשם היחיד והבלעדי לפשע הזה הוא הפושע בעצמו ולכן הוא צריך לשאת בכל חומרת העונש. רגע לפני שהאירוע חולף מתודעתנו וזורם עם שטף הידיעות שמציף אותנו כדאי שנעצור לשאול את עצמנו מה ניתן ללמוד ממנו. אולי יש משהו שאנחנו יכולים לעשות כדי לתקן.



הבעיה איננה רק במקרה הקיצוני של אונס ברוטאלי אלא בכל מדרג ההצקות המיניות הקיימות. לעיתים נשים מפחדות ללכת ברחוב חשוך לבד, הן סופגות הערות משפילות, שריקות מבזות ולפעמים אפילו מגע פוגעני. לא מדובר על אירוע חד פעמי וקיצוני אלא על שגרה מתוחה. האווירה הציבורית נותנת לגיטימציה להצקות הללו כאילו שהם שום דבר, כאילו שלא קרה כלום. מעלימים עין ולא מתייחסים לזה במלוא החומרה. תופעות כאלו נמצאות לצערנו בכל מקום. מדריכה בצבא לא יכולה להעביר תוכן מקצועי בלי שאחר כך ידברו עליה מאחורי גבה. יש אפליקציה שנקראת Sisterhood שמייצרת פלטפורמה שבה נשים מסייעות אחת לשנייה כדי לעבור רחובות מפחידים וכדומה. יוזמי האפליקציה עשו דבר חשוב שרק מעיד על עומק המתח בו נשים נמצאות.



הבשורה היא שניתן לשנות את המצב. קשה לנו כחברה למנוע מהאנס הבודד לבצע את זממו אך אנו יכולים לשנות את האווירה הציבורית. ניתן להוריד את רף המסרים המיניים שמקיפים אותנו מכל עבר. שירים עם מסרים מיניים זוכים לפופולריות, פרסומות עם אובייקטים חושפניים עוברות מסך והאינטרנט מציע אינסוף גירויים מיניים. ילדות ונערות מתחפשות בפורים לתחפושות חושפניות ואפילו הצגות לילדים מבטאות גם מסרים מיניים. אם אף אחד לא מוחה נגד התופעה אז היא תמשיך ותתעצם. אם אנו מקיפים את עצמנו בגירויים מיניים אי אפשר להיות מופתעים שהאווירה הציבורית היא שאשה היא חפץ מיני.



צריך לבנות חברה מאופקת שיודעת לכבד אשה ולא להשתמש בגופה באופן ציני כדי לקדם מכירות. סינון לאינטרנט הוא דבר טוב. אם משרד פרסומות יקבל מספיק מכתבי מחאה אחרי פרסומת עם אובייקטים מיניים הוא יפסיק לעשות זאת מתי שהוא. זה לא איפוק בקטע דתי אלא בקטע הגיוני. צניעות איננו מושג ששמור לדתיים בלבד. אווירה ציבורית נבנית על ידי הרבה מאוד אנשים שאכפת להם ומוכנים לעשות משהו כדי ליצור חברה צנועה ומאופקת יותר. אין מקום לכפיה וצניעות חייבות להגיע מרצון חופשי, אך צריך להעלות את המודעות לנושא מתוך תקווה שכך נייצר חברה טובה יותר.