חבר הנאמנים של הסוכנות היהודית, שהתכנס השבוע בירושלים בהשתתפות מאות נציגי קהילות וארגונים יהודיים מרחבי העולם, קרא פה אחד לממשלות העולם לאמץ את הגדרת האנטישמיות של הברית הבינלאומית לזיכרון השואה, ככלי הכרחי למאבק בגל האנטישמיות הגואה בשנה האחרונה.
במליאת הנעילה של הכינוס אימצו מנהיגי יהדות התפוצות את הגדרת האנטישמיות של הברית הבינלאומית לזיכרון השואה, ואת ההחלטה של הפרלמנט הגרמני להכיר בתנועת החרם כצורה של אנטישמיות. "אנו קוראים לכל ממשלות העולם, למוסדות לאומיים ובין לאומיים, לארגונים בין ממשלתיים ולארגונים לא ממשלתיים, לאמץ וליישם הגדרה זו כאמצעי חינוך, מאבק בתופעה ואכיפה כנגד שנאת יהודים ברחבי העולם", נאמר באמנה שעליה חתמו נציגי הקהילות היהודיות.
ההחלטה התקבלה לאחר שאתמול נפגשו כל צמרת הארגונים היהודיים ששותפים בחבר הנאמנים של הסוכנות היהודית בהובלת יו"ר הסוכנות היהודית, יצחק הרצוג ויו"ר ההסתדרות הציונית העולמית, אברהם דובדבני עם ראש הממשלה בנימין נתניהו לפגישת תיאום ועדכון על המתרחש בעולם היהודי. 

הפגישה התקיימה במסגרת הוועדה לתיאום הפועלת בין ממשלת ישראל לסוכנות היהודית וההסתדרות הציונית, בה הוצגו בפני ראש הממשלה הנתונים העדכניים האחרונים על מצב האנטישמיות הגוברת במדינות השונות. בפגישה סיכמו הצדדים להדק את שיתוף הפעולה בין הממשלה למוסדות הלאומיים במאבק באנטישמיות.
יו"ר הסוכנות היהודית, יצחק הרצוג, אמר: "הנגיף האנטישמי מתפשט ברחבי העולם בקצב מדאיג ומהלך אימים על יהודי התפוצות. אני קורא למדינת ישראל לשים גבוה בראש סדר העדיפויות את הטיפול באנטישמיות ובביטחונם של היהודים בעולם לאור עליית האנטישמיות ואירועי האלימות בעולם. בנוסף, על העם היהודי, בארץ ובתפוצות, להתגבר על האתגרים הפנימיים בתוכו ולהתאחד נגד הסכנה המידית הזו שתוקפת מדי יום. הסוכנות היהודית מקבלת מדי יום דיווחים מדאיגים מקהילות שנפגעות מדי יום וזה רק עניין של זמן עד שיהיו נפגעים נוספים בנפש".
סגן ומ"מ יו"ר ההסתדרות הציונית העולמית, יעקב חגואל, המשמש גם כיו"ר צוות המשימה למאבק באנטישמיות בסוכנות היהודית שעומד מאחורי היוזמה, אמר כי הכרה בהגדרות אלה הן כורח המציאות בימינו. "אנטישמיות היא מחלה נוראה, וירוס מתפשט המאיים על שלומם של יהודים. היא אינה בוחלת באמצעים ומצליחה להרים את ראשה תחת הגדרות שונות ומשונות", אמר. "לראשונה בהיסטוריה, מתאגדים ראשי ומנהיגי העולם היהודי, כאן, בירושלים, בירתנו הנצחית ומצהירים כאיש אחד בלב אחד על האנטישמיות כנגע ממאיר שיש להיאבק בו בכל אמצעי. אני קורא לכל ממשלות העולם, למוסדות לאומיים ובין לאומיים, לארגונים בין-ממשלתיים ולארגונים לא ממשלתיים, לאמץ וליישם את הגדרת האנטישמיות כאמצעי לחינוך ולמאבק בתופעה".

את הנוסח של ה-IHRA אמצו עד היום כ-20 מדינות. כעת קוראים יו"ר הסוכנות היהודית, ומ"מ יו"ר ההסתדרות הציונית העולמית לממשלות נוספות ולארגונים בינלאומיים נוספים ברחבי העולם לאמץ גם הם את ההגדרה של ‘הברית הבינלאומית לזכרון השואה׳.