כחלק מהחלטת בית הדין בעניינו הוטל על הרב שמואל טל לדבר על נושא רוח הקודש ולהתחייב בפומבי כי לא יפעל על פי שיטה זו. אמש שוחח הרב טל עם קהילת תורת החיים ונשא דברים בבית המדרש של הישיבה ובהם הסביר את פרץ השמחה של תלמידיו מיד לאחר פסק הדין, התנצל והודה בטעויות שקרו בהקשר הפרשה. 



הרב שמואל טל במדבר בפני תלמידיו

עם תום הפרשה שבה בית הדין המיוחד פסק כי הרב יכול להמשיך ולכהן כנשיא מוסדות תורת החיים, הורה בית הדין לרב כי עליו להתחייב כי יחדל מלעסוק ברוח הקודש ועליו להצהיר זאת פומבית ובכתב. אמש החליט הרב לדבר בפני קהילתו, להודות בטעויות שנעשו בעניין זה וביקש להסתכל עליו כבעל תשובה.



הרב שמואל טל הסביר בדבריו את פרץ השמחה בקרב תלמידיו ערב פסק הדין ואמר כי "בד בבד עם זה שזכינו באמת בשמחה גדולה שהגזרה ההיא, האיום הזה או זה שזממו שחס ושלום לא היינו יכולים להמשיך יחד, ולא היינו יכולים להמשיך הלאה להוביל ולהיות חלק מהמוסדות, מהישיבה ושכל האשמות השקריות התגלו כלא נכונות".



הרב המשיך בדבריו והתנצל על הטעויות שנעשו ואמר ש"יחד עם זאת, כמו שאמרתי והרחבתי כבר בתחילת זמן קיץ, שכל הדבר הזה נפתח שהייתה פה טעות, היה פה כישלון והיתה כאן מציאות שהצריכה לקחת עליה אחריות וחזרה בתשובה שלמה ולהפיק לקחים".



עוד הוסיף הרב טל כי "מציאות הזאת, מציאות שחשוב לי מאוד שתהיה כחלק מהתמונה השלמה שכמו שאני מדגיש כל הזמן, במשך כמה שנים שאני הייתי במקום הזה ובעצם זה מה שגרם לי להגיד את זה במשך השנים, אנחנו לא צועדים על המסלול של צדיקים גמורים. כמו שדימיתי את זה במסלול של מכס. מסלול ירוק ומסלול אדום. אנחנו לא באים במסלולים של צדיקים גמורים כי אנחנו גם ב'מי יצדק בפניך'. אנחנו בדור שיש בו כל כך הרבה התמודדויות, כל כך הרבה מביא לפתחנו התמודדויות וקשיים ואנחנו לא באים על תקן של צדיקים, רק על תקן של בעלי תשובה.



"ובעל תשובה זה מישהו שהוא לא מתעלם מחסרונות, מכישלונות ומטעויות. הוא עומד מאחוריהם. לא מצפה מהם בכלל לא היות מושלם כי זה לא העניין.


אתה חי ומשתדל לכוון לשם שמיים, לרצון השם ולכל מה שנדרש אבל אתה עשוי להיכשל, אתה עשוי לטעות. אני טעיתי ואני נכשלתי".


 


עוד אמר הרב כי "אני יודע שאני יכול לטעות ותשובה זה עיקר הבשורה של הדור שלנו, של המציאות שלנו. שאנחנו חוזרים תשובה. וחלק ממה שיש לי ללמוד מדמויות כאלה ואחרות וחלק ממה שאני מרגיש שאני מבחינתי גם בא ללמד זה לעמוד ולקחת אחריות, להפיק לקחים, להסיק מסקנות ולדעת כן להישיר מבט אל הדברים ולהגיד אני טעיתי, במה טעיתי וזה חלק מהיותי יהודי".



באשר לרוח הקודש אמר ש"גם בנושא של רוח הקודש, היה לנו שיעור שלם של הנושא הזה שאמרתי שאני רואה בו דבר שהיה לי בו טעות. טעות. טעיתי וזה חלק מבירור וכוונתי היתה טובה אבל טעיתי. זה שהכוונה היתה טובה זה לא עוזר לי. למדתי הרבה לקחים ודברנו על זה בישיבה על זה שבאמת זה לא דבר שמתבססים עליו ולא דבר שבונים עליו ולא דבר שאני מייחס לעצמי ולא פועל מכוחו. יש סיעתא דשמיא, יש הגיון, השכל האנושי, להתעמק בדברים והקב"ה עוזר לחשוב בצורה נכונה מתוך הכלים ולא מחוץ לכלים".



גורמים בישיבה שנכחו בשיעור אמרו כי הם "מבקשים לשים את הסיפור הזה בצד ולהניח לקהילה לאחות את הקרעים, ללמוד תורה ולהאדירה".